خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | جدال موافقان و مخالفان «مهمونی» ایرج طهماسب

واکنش‌های توییتری به آغاز فصل دوم «مهمونی» ایرج طهماسب و این ویدئوی کوتاه از این برنامه را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

نازنین شریعتی: یکی از رویکردها در هنر، رویکرد بازنماییه. هنرمند گوشه‌ای از “چیزی که هست رو انتخاب می‌کنه و اون رو بازسازی می‌کنه. گاهی برای تأکید گاهی برای تخریب. در مقابل اون رویکردیه که “چیزی که باید باشه” رو نشون میده. یه جور منبر. دنیای نمایش عروسکی عموما دنیای بازنمایی همراه با اغراقه ‏و در واقع همین اغراق بوده که تا الان شخصیت‌های خلق شده‌ی طهماسب و جبلی رو برای همه دوست‌داشتنی کرده و طنز اون‌ها رو ساخته. جای امیدواری و خوشحالی داره که حساسیت جامعه روی خیلی چیزها بالا رفته ولی حقیقت اینه که بیرون از دایره‌ی روشنفکری مردم همونی هستن که طهماسب به تصویر کشیده. همچنان معتقدن دختر رو می‌گیرن، همچنان شوخی‌های جنسیتی وجود داره و … این که توقع داشته باشید شخصیت‌های مهمونی معلم باشن و بار آموزش به مردم رو به دوش بکشن انتظاریه که هرگز برآورده نمیشه چون با ذات کار طهماسب در تمام این سال‌ها در تضاده. چیزی که شما از طهماسب طلب می‌کنید همون کاریه که خانم رضایی توی برنامه‌های کودک دهه ۶۰ و ۷۰ می‌کرد. عقب بشین، این رو نگو، بچه‌ی خوبی باش و …
و خب … می‌دونید که سال‌هاست این‌جور برنامه‌ها جاشون توی صداوسیماست و البته بدون خریدار و منسوخ.

محیا ساعدی: همین ماجرای ایرج طهماسب رو می‌بینید؟!
قشنگ توی قهرمانِ فرهادی زندگی می‌کنیم!

نازنین متین‌نیا: ‏در مواجهه با «مهمونی»، خبر خوب ما هستیم؛ ما آدم‌های معمولی که بالاخره فهمیدیم با نشانه و کدگذاری و حرف را در زرورق پیچیدن، هیچ‌چیز درست نمی‌شود. ما یک قدم بسیار بزرگ جلو آمده‌ایم. مبارک‌مان باشد.

احسان کرمی: ‏‎ایرج_طهماسب سفیر سرزمین عروسکها در کشور بزرگسالانه کودکان ایران است.
او تقریبا در تمام عمر حرفه ای خود با وجود اختناق شدید مهمترین انتقادها و حرفهارا در آثارش زده.
جریان ساز بوده و سخت حرفه ای و تا ابد همین خواهد بود.
اینطور نا شکیبا نباید بر او تاخت.

سیاوش خوشدل: ‏طهماسب به زیرکی این ترس را که هر کس به خیابان رفته، باید بازداشت شده‌باشد و این می‌تواند باعث قبض روح بشود، بیان می‌کند.
هنر، همین قدر ظریف و ساده و رساست، شاید برای گوش‌های سنگین امروز، حتماً برای آیندگان.
جمله سازی با سه کلمه: سال گرفتن، سال خیابان، سال قبض روح.
آغاز و پایان این تکّه از گفت‌وگو هم با تلخی همراه است. طهماسب از اینکه سال قبل برای سیروس سال بهتری بوده تعجّب می‌کند. با تداعی آنچه در سال قبل گذشته، لحن و چهره‌اش در هم می‌ریزد و به طعنه می‌گوید «چرا خیلی خوشحال شدم.»

پژمان موسوی: خطاب به سینه‌چاکانِ ایرج طهماسب و آن‌هایی که می‌گفتند بگذارید کارش را بکند، بچه‌ها سیاسی نیستند، بگذارید آن‌ها را بخنداند بگویم: دوستان انگار ما داریم او را می‌خندانیم، او حالا می‌تواند تا ابد به ما و خواهرهای‌مان بخندد.
حتی یک آدمِ «سفارشی‌ساز» هم نمی‌توانست این‌طور در برنامه‌اش، به دختران و زنان به عنوان پیش‌گامانِ اعتراض و بازداشتِ آنان این‌طور دهن‌کجی و بی‌حرمتی کند.
فارغ از تمام مسائل، این نگاهِ سنتی و ارتجاعی به زن که یکی پیدا شده در خیابان او را «بگیرد» و خانواده هم از این بابت خوشحال است هم که جای خود دارد

هادی موسوی: چند کلمه درمورد ‎#ایرج_طهماسب؛
-در برخی تمدنهای قدیم، فردی با خصوصیات فردی یا اجتماعی برجسته، به مرور تبدیل به اسطوره میشد. بعد همان جماعتی که فرد را تبدیل به اسطوره کرده بودند، او را در پای خدایان، باورهای شخصی، قربانی و دوباره بخاطر مرگ او، سوگواری میکردند!
این رویه دوار اسطوره زایی»اسطوره زدایی»احیای دوباره اسطوره، در بشر امروز به روشهای دیگر تکرار میشود.
برخورد جامعه ایران با علی دایی طی دو دهه اخیر را بررسی کنید.
اسطوره بود، منفور شد، دوباره اسطوره شد.
آنچه امروز در مورد ایرج طهماسب در حال وقوع است هم همین روند را دارد.
پارسال این موقع ‏او یک اسطوره بود و حالا جامعه تصمیم گرفته که او را قربانی کند تا احتمالا در سالهای آینده دوباره او را تبدیل به قهرمان نماید.
-به قول دکتر شفیعی کدکنی؛ طنز، یعنی «تصوير هنری اجتماع نقيضين».
در حقیقت طنز «وضع در غير ما وضع له» است.
طهماسب اگر «گرفتن» را در معنای مصطلح امروز ‏استفاده کرده بود، «وضع در وضع له» بود نه برعکس. طنز، قلب معنا به قصد تشر زدن به ذهن است.
طهماسب، دانسته یا ندانسته، با «گرفتن» طنز کلامی ایجاد کرد.
اینکار جزئی از ذات طنز است نه بیان درد و غم و مشکلات مترتب با گرفتن به معنای دستگیری.
-این نظر من و حتما قابل نقد است. فحش هم آزاد😒

مهسا جزینی: فکر می‌کردیم شما بعد از این همه سال کار طنز بهتر از ما می‌دانستید که بعضی چیزها نباید،نمی‌شود شوخی کرد آقای طهماسب…

پیام برازجانی: وقتی می‌بینم که تحلیل و واکنش‌های شبکه اجتماعی، لایه‌های استعاره‌ای فیلمی مثل ‎برادران_لیلا و یا تکه جنجالی ‎ایرج_طهماسب را نگرفته، سوال پیش میاد که هنرمندان با افکار عمومی دیگه چطوری گفتگو کنند، واقعا براتون سوال نمی‌شه پس چرا اینها را توقیف می‌کنند؟ فیلم و سریال که توییت نیست!

مهشید زمانی: ایرج طهماسب در اولین قسمت فصل دوم مجموعه «مهمونی» اشاره میکند به حوادث شش ماه گذشته. شاباش از کابوسی با فریاد از خواب میپرد، دی جی حتی هنگام نواختن موسیقی شاد غمگین است. روحی از سقوط واحد پول ارواح میگوید، سیروس از تعداد اندک‌ عروسیها و مدعوین و بی حوصلگی مهمانان می گوید. سیروس طی یک سو تفاهم کلامی میگوید که خواهرش را گرفته اند و طهماسب متوحش میشود. اما طهماسب در آغاز برنامه نوید میدهد: «سال گذشته سال بدی بود، سال سختی بود، امسال اما سال خوبیه..انشالله هر چی دلتون میخواد اتفاق بیفته!» آقای طهماسب، ما این بار نه با انشالاه که با اراده هم امیدواریم و هم مصمم که هرچه دلمان میخواهد امسال اتفاق بیافتد. و به نظرم کابوس شاباش با بیداری مردم‌ایران پایان یافته است.

احمدرضا سازگارنژاد: وقتی آدم درکی از طنز تلخ نداشته باشه، نتیجه‌گیری‌ای جز این نمیتونه بکنه.
انگار ستاد نابودسازی اندک سرمایه‌های اجتماعی فاخرمون رو تاسیس کردیم.

فاتیما: آقای طهماسب چون شما مهمونی بودی در جریان نیستی!
خواهران ما رو گرفتند!

سینا حلاجیان: من یه سری رو می‌شناسم که معتقد بودند هیچ چیز مقدسی وجود نداره و با هر چیزی میشه شوخی کرد، ولی الآن ناراحتند که چرا ‎ایرج_طهماسب فلان حرف رو زده!

رامین: به نظرم طهماسب قصد شوخی یا مسخره کردن بازداشتی ها را نداشت. اینکه هر “گرفتنی” در اذهان عمومی در وهله اول  “بازداشت” تلقی می شود، انتقاد به بازداشت های بی دلیل و فله ای حکومت بود.

عسل داداشلو: تا قبل از اینکه قسمت اول مهمونی رو ببینم قضاوتی درباره ‎ایرج طهماسب نداشتم. حقیقتش یک شانس قائل شدم که شاید اشاره‌ای کرده باشه، حدسم درست بود، اشاره شده بود اما به زشت‌ترین و سخیف‌ترین حالت ممکن.
اون گرفتنی که باهاش شوخی کردید، زندگی خیلی‌ها بود.

قاسم محمدی: این حرفی که میخواهم بزنم شاید خیلی ها خوششان نیاد ولی باید بگم
خیلی از کسانی که به برنامه مهمونی ایرج طهماسب‌ گیر میدهند و فحش میدهند  مثل [مسئولان] توقع دارند که جامعه تا ابد در غم و ناراحتی سر کنه! خلیی هاشون حاضر نیستند از شغل دولتی شان بگذرند ولی از همه توقع فداکاری دارند.

1900: خیلی خب، ‎ایرج_طهماسب اومده در ‎مهمونی دو سه تا جمله به عنوان اعتراض به وضع سیاسی و اجتماعی داشته. بیاید این رو باور کنیم برای چند لحظه.
سوال اینکه چرا در قسمت دوم هیچ اشاره‌ای به چیزی نکرده و انگار برنامه سال 1400 ضبط شده؟ مگر رفتارش چیزی جز عوام‌فریبی برای فروش محصولش بوده؟!

شیرین رستگارپور: آقای ایرج_طهماسب امسال برنامه مهمونی_۲ را ساخته. یعنی تمام این ماههای خون و خشم و اشک ایشان طنز پرداخته برای بچه‌ها؟ برای کیان‌ها و نیکاها و ابوالفضل‌ها، ساریناها و… که نمی‌توانند این طنزها را ببینند؟

پرهام: یجوری میگن ایرج طهماسب چرا «مهمونی» رو ساخته انگار خودشون وباباشون نشستن خونه هیچ کار و بیزنسی ندارن!!

امیرحسین مصلیٰ: نه به آن غش و ضعف‌های جامعه به عادی سازی کودک کار با عروسک بچه در برنامه ‎مهمونی پارسال؛ و نه به این بد و بیراه گفتن همان جامعه به مهمونی امسال بخاطر به سخره گرفتن بازداشت دختران … جامعه‌ای که ‎ایرج طهماسب را هیجانی یک شب به عرش و یک شب فرش می‌برد، محکوم به شکست است!

عمو نیما: ‏میگه: «خواهرمو گرفتن»
آقای مجری: خواهرت رُ گرفتن؟ تو خیابون رفته؟
+ گرفتنش دیگه!
– کی گرفته؟
+ یه پسر پیدا شد گرفتش
ایرج_طهماسب با استرس‌آورترین عبارات این روزها طنز ساخته و به خانواده همه‌ی بازداشتی‌ها خندیده

آقازاده: کاش آقای ‎ایرج_طهماسب به اندازه ‎پسرخاله مرام و معرفت داشتی

ابومنصور معمری: ‏آی مرجی ما دوست داشتیم پسرخالۀ ما باشید، مشتی و بامرام. یا لااقل همساده‌مون، بدبیار و صمیمی. یا حتی دیبی، وارونه‌کار و راست‌کردار. کانادا از شما ببعی هم برای ما نساخت و شما تصمیم گرفتید فامیل دور ما باشید، منفعت‌طلب و باری‌به‌هر‌جهت. به مهمونیتون برسید

شایان: ‏فحش جنسی به خواننده‌ها و خانواده‌شون دادین و گفتین «‎مردم عزادارن، کسی کنسرت‌تون نمیاد!» اما بلیط ۴ سانس کنسرت سالن ۲ طبقه توی ۱۵ دقیقه فروخته شد!
الان به ‎ایرج طهماسب فحش میدین و میگین کسی مهمونی رو نگاه نمیکنه!
۱) از طرف مردم صحبت نکنید
۲) تعصب، آدما رو از واقعیت دور میکنه

میثم سعادت: اینکه پلتفرم نمایش را از نماوا به فیلیمو تغییر بدی، نشون میده دنبال پول بیشتر بوده و مسئله سانسور و اینها نبوده. همون دلیلی که از صدا و سیما هم جدا شد اما بعضیا یه حرکت آوانگارد تفسیرش کردند

چیزمیزنویس: من تا حدی تو فضای بازبینی صدا و سیما بودم و اطلاعات دارم.
تو این تیکه از مهمونی
ایرج طهماسب به صورت کاملا زیرکانه راجع به دستگیری دختران کف خیابون صحبت کرد و در ادامه بحث گرفتن (ازدواج) رو پیش کشید که بازبین مربوط دو دل بشه برا پخش که در آخر اغماض کرده و داده پخش!
حتی اشاره می‌کنه و سوال می‌کنه که رفته خیابون گرفتنش!!؟؟؟
طرف میگه نه یکی گرفتش.
در ادامه میگه قبض روح شدم و به زشتی و وحشتناک بودن دستگیری دختران اشاره می‌کنه.
هم نقد کرد، هم به دستگیری ها اشاره کرد،هم طوری آخرشو جمع کرد که بشه پخشش کرد
حالا شما فقط تیکه آخرش رو بکن تو ذهنت و پا به پای اونوری ها هرچی آدمه محبوب داخلیه رو خراب کن!
پ ن: ایراج طهماسب هیچ وقت بخاطر پول کلاه قرمزی رو کنار نذاشت، در اساسنامه جدید صدا و سیما حذف برنامه سازهای لیبرال و اونا که در مدار [اینها] نیستن در دستور کار بود و از فردوسی پور شروع شد

اردوان: [ایرج طهماسب] قربانی پروژه‌بگیران اینوری و اونوری!
خلاصه اینکه خوب تو گروه هاتون مشغولید:)

فواد شمس: حملات به ‎ایرج طهماسب را کسی سازماندهی کرده که بازیگران و فوتبالیست‌های دوزاری و مجریان تلویزیونی و روزنامه‌نگاران دوزاری‌تر را به عنوان رهبر اپوزیسیون به خارج از فرستاد و همه فضای سیاسی ایران را مبتذل کرد.
این جریان […] نمی‌خواهد آدمی مثل طهماسب بماند و کار مستقل‌ش را بکند.

مهدی سعیدی: یک بام و دوهوای ما، اعتراضات و ایرج طهماسب؛
تمامی کسانی که مدعی مبارزه‌اند کارشان را تعطیل نکرده‌اند، میهمانی‌هایشان برقرار است و برنامه‌های کاری‌اشان را مانند گذشته پی‌گرفته‌اند.
در طول این مدت چندین برنامه و سریال شروع به پخش کرده‌اند. ‎آکتور، ‎ارتش_سری، ‎پدرخوانده ، ‎سرگیجه، ‎مترجم که یا کار کارگردانان مطرح بوده و یا بازیگران چهره و مطرحی در آن بازی می‌کنند. همچنین هم‌زمان با نوروز از برنامه ‎حامد_آهنگی هم رونمایی شد.
‏در این میان معترضان آگاه و جماعت روشنفکر تنها به ‎مهمونی و ‎ایرج_طهماسب معترض شدند. که ما عزادریم و عادی‌سازی و این حرف‌ها.
یادشان رفت که خودشان در روش زندگیشان تغییر نداده‌اند. به دیگر کارها معترض نشدند و از همه مهمتر بخش بزرگ جامعه را نادیده گرفتند.
مثل همیشه رسانه‌ها تعیین میکنند که ما به چه چیز اعتراض کنیم.
معتقدم کمپین اعتراض به ‎مهمونی مانند کمپین تیم ملی، برنامه [خودشان] است و مثل همیشه ما در حال بازی خوردنیم.
چرا؟
چون طهماسب جزو معدود هنرمندان موجه، دوست داشتنی و محبوب میان مردم است. این حرف مرا به یاد بسپارید.

سیاوش بسطامی: فهم و درک کاری که ‎ایرج_طهماسب در قالب طنز، با ظرافت و زیرکی کامل انجام داده اینقدر برای منتقدین و برآشفتگان سخته؟

محمدرضا خط‌شب: ‏ما پر از غم و خشم و نفرتیم تا جایی‌که از انجام امور ساده روزمره عاجز شدیم. خیلی حوادث رو فراموش نمی‌کنیم و داغدار هموطنانمونیم.
اما هدف همیشه باید کاستن از رنج انسان باشه:
گاهی با طغیان، گاهی با سوگواری و گاهی هم با خنده.
آقای ‎ایرج_طهماسب شما برای من همون آدم دوست‌داشتنیِ قبلی.

بابک بیانیان: جالبه شاهین نجفی کنسرت میذاره عره عوره کنسرت میذارن ی لباس میپوشن ‎زن_زندکی_آزادی حل میشه. ‎ایرج_طهماسب برنامه درست کرده فحش میدید؟ جر نخورید

علی چاهه: ‏_خواهرمو گرفتن
+ ‎ایرج_طهماسب: خواهرت رو گرفتن؟ تو خیابون رفته؟
_گرفتنش دیگه!
+کی گرفته؟
_ یه پسر پیدا شد گرفت…
آقای مجری خراب کردی
خراب……

الی: چه دوست داشته باشید یا نه، زندگی جاریست. موفقیت با زانوی غم بغل کردن و روحیه خراب حاصل نمی‌شود. افرادی که فرهنگ شاد بودن و شاد زیستن رو نشر می‌دهند هم باید تشویق شوند.
خلاصه که دم شما گرم جناب ایرج_طهماسب. خیلی مَردی..😊🤚🏼

آئورلیانو: ‏اون تیکه برنامه ‎#ایرج_طهماسب رو دیدم و مشکلی توش ندیدم. هر کس اون کاری رو که «از دستش برمیاد» انجام میده. همونطور که ابوالفضل پورعرب اون صحبت‌ها رو کرد
بعضیا بیماری «حمله» گرفته‌ن گویا! اتفاقا اگر این گروه خشن دسته‌جمعی به کسی حمله کردن بیشتر به درستی کار طرف فکر کنید

فرعی ۴۸: آقا ایرج…!
مراقب شوخی کردن هات باش!
مردم ۶ ماه اعتراض نکردند که دستمایه طنز جنابعالی بشه!

عمه‌ی جان‌اسنو: من برعکس شما فکر میکنم ‎ایرج_طهماسب مسخره نکرد
گفت: گفتی خواهرتو گرفتن قبض‌روح شدم انقد فکرای بد اومد سراغم
بعد چیکار میکرد؟ مستقیم که نمیتونست بگه غیر مستقیم راجب جریانات حرف زد که به نظرم اسمش حمایت نیست ولی تمسخرم نیست

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در مورد برنامه مهمونی.جمله ای که در مورد گرفتن گفتن،به نظر بنده غیر مستقیم روزهای تلخ سال گذشته رو یاد آوری کردن ،این تیکه از فیلم رو با دقت ببینید.اون چهره وقتی کلمه گرفتن رو میشنوه و تعجب میکنه و بعد از اینکه طرف میکنه یکی باهاش ازدواج کرده و درجواب میگه درست حرف بزن وگفت قبض روح شدم .این جملات و حرکات تعجب در صورت به معنای تمسخر کردن عزیزانمون نبوده ،بلکه غیرمستقیم یادی از روزهای تلخ سال گذشته شده.

    29
    8
    1. ایرج طهماسب هم یه مزدوره به وقتش چهره کثیفشو علنی میکنه شما جماعت تویتری هم یه مشت وطن فروشید.
      مردم کشور ما نه پول دارند مهمونی ۲ ببینند نه حال دارند تویتر چک کنند . جماعت نیم درصدی هم فکر کردند عنقلاب ژن فولکس آزادی کردند

      3
      8
  2. وقتى برنامه ايى سخيف بنام پاورقى در شبكه دو تمام اعتراضات و خواسته هاى به حق مردم و كشته شدن و دستگيرى جوانها رو به هر طريق و ترفندى در حد جنون آميز و منطق خود به سخره ميگيره چه توقعى از اين دلالان فرهنگى انتظار داريد

    15
    31
    1. تا امثال تو و مسیح علی نژاد و سینا ولی الله بسوزید که هنوزم که هنوزه دارند برنامه های طنزشون رو ادامه می دن .
      #خدایگان_تناقض

      9
      8
  3. یک عده قهرمان اونور آب یا فضای مجازی هستند. در تصورشان هم کپی‌برداری از انقلاب ۵۷ می‌تواند به موفقیت براندازی منجر بشود. مانند تحریم نوروز ۵۷. جالب ای‌این‌که در عین کپی‌برداری، شبکه من و تو تصاویری از نوروز ۵۷ با حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که در ذهن مخاطب القا کند جامعه در خوشی و سرمستی بود که شورش یا فتنه شد. (استفاده از گفتمان حکومت) همچنان ‌که تلویزیون در قابی کوچک در هنگام نمایش برنامه اصلی از حضور پرشور مردم در مراکز خرید خبر می‌داد. هر دو طیف کارشان انکار است و توزیع جهل.

    12
    14
  4. برنامه هایی ازابن دست نه ارزش دیدن داره ونه ارزش بررسی ها بعدیش… حیف وقت که صرف اراجیف کسانی بشه که به پولهای کلان در روابط نامتعادل اجتماعی رسیدند چون توانستند باعث سرگرمی شوند و تمرکزبر صاحب منصبان را ولو چند روز تحت الشعاع قرار دادند.

    1
    4
  5. چقدر دنبال بهانه برای خراب کردن یه نفر میگردیم

    ایشون اصلا صحبت بدی نکرد
    تازه اگر بخوام دقت بیشتر کنیم ایشون از وضعیت دستگیر شده ها اظهار خوشحالی نکردن. اونوقت امثال شروین خان میان برای ما نظر میدن و حرفهای گنده تر از دهنش میزنه

    6
    4
  6. ایرج طهماسب اسطوره بوده و خواهد ماند و به عنوان یک هنرمند در قبال کل جامعه مسئولیت داره نه فقط یک قشر اقلیت معترض، قرار نیست کل جامعه عزا بگیره که یک مشت بچه قرتی رو حساب حماقت خودشون و تحریک بیگانگان افتادن مردن! به درک که شما عزادارین، یک عمر انتقاد بود که چرا حکومت جلو شادی مردم رو میگیره حالا خودشون بدتر از حکومت شدن، از شما و اعتراضات مسخرتون خسته شدیم برید به جهنم گم بشید

    8
    4
    1. امثال شماها در دوره روحانی به کنسرت ها و سفارتخانه ها حمله می‌کردند ولی حالا که رئیسی اومده چقدر کنسرت ها خوب شده! چقدر رابطه با عربستان خوب شده!
      مردم از این تناقض ها متنفرند وگرنه کسی مخالفتی با شادی کردن نداره. ولی برای افرادی که به هیچی اعتقاد ندارن یک موقع شادی کردن گناه و معصیت هست و موقعی دیگر واجب و الزامی.

  7. سلام، من هم فکر میکنم که اصلا هدفشون مسخره کردن نبود، بلکه نوعی تاسف تو چهره و برخوردشون هست، و اصلا چرا نیمه خالی لیوان را می بینیم، ممکن بود این جک را سه سال پیش بسازند و شاید همین الان هم این جک هیچ ربطی به مسایل سیاسی نداشته باشد. کمی نیمه پر لیوان را ببینید و فیلم را دوباره پخش کنید.

    8
    1
  8. من اول ویدیو رو ندیده بودم فکر کردم یک چیزی رو الکی بزرگ کردن. اما وقتی دیدم متوجه شدم چقدر این شوخی به منظور و وقیحانه است. دقت کردین که این آدمی که داره میگه خواهرم رو گرفتم چقدر آدم مضحکی نمایش داده میشه. و چقدر خود این لفظ خواهرمو گرفتن یک لفظ مضحک و مسخره نشان داده میشه… ایرج طهماسب فقط فکر موقعیت خودشه نه مردم

    2
    2
  9. مثل اینکه پاورقی خیلی ها را سوزنده بابا جون حرفهای خودتان را پخش می کنند از خودشان که چیزی نمی گویند اگر بد به نویسنده اش انتقاد است ودر مورد گرفتن بلی فواهش عورت بنداز را می گیرند با مردم خاکستری کسی کاری ندارد

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا