خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بخش بزرگی از مشکلات محیط‌زیستی به دلیل تصمیمات گذشته‌است نه تغییر اقلیم»

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مسائل اساسی در کشور مدیریت آب است که حل آن نیاز به عزم و همراهی همگانی دارد.

به گزارش وبسایت استانداری گلستان، عیسی کلانتری در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای پرخطر در بعد زیست‌محیطی است که با مشکلاتی مانند کمبود منابع آب، ریزگردها، افزایش فرسایش خاک، پسماند و غیره مواجه هستیم.

وی گفت: سدسازی معضل اصلی خشک شدن تالاب‌ها است، استراتژی ما در سازمان محیط زیست و در کشور حرکت بر مبنای توسعه پایدار است و اگر غیر از این باشد به ضرر مردم تمام خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عدم توجه به اصول توسعه پایدار امروز کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، بخشی از مشکلات مربوط به مسائل زیست‌محیطی و تغییر اقلیم است اما بخش بزرگی از آن بر پایه تصمیماتی است که در گذشته اتخاذ شده است.

کلانتری گفت: صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد باید در کنار دریا احداث شوند، از این پس هر طرحی در سازمان محیط‌زیست بیش از ۴۵ روز معطل مانده و پاسخ کارشناسانه دریافت نکند، استانداران مجاز به اجرای طرح‌ها بوده و با مسئولیت خود می‌توانند این طرح‌ها را اجرا کنند.

همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پارک ملی گلستان یکی از زیباترین اکوسیستم‌های جهان شناخته شده است، در دولت دوازدهم برای نجات پارک ملی، مصوب شد که این پارک مستقل اداره و برای آن دریف اعتباری جداگانه‌ای مشخص شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا