خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم شب عید را در کدام شبکه اجتماعی سپری کردند؟

رکوردها و آمارهای عجیب یک پیام‌رسان در شب تحویل سال

معمولاً هر سال در شب عید به واسطه عیددیدنی‌هایی که به صورت غیرحضوری و از راه دور اتفاق مي‌افتد، حجم مصرف ترافیک اینترنت و البته تماس و پیامک به اوج خودش می‌رسد؛ تا جایی که در بعضی سال‌ها شاهد این بوده‌ایم که اختلال‌های جدی در ارسال و دریافت پیام‌ و تماس اتفاق می‌افتاده است. شب عید امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت مهم داشت و آن هم حضور چشمگیر کاربران در یکی از پیام‌رسان‌ها بود که حساب ویژه‌ای روی روزهای پایانی سال و شب عید باز کرده بود: پیام‌رسان بانکی بله.

تقریباً در یک هفته پایانی سال ۱۴۰۱، هر نقطه از پایتخت را که نگاه می‌کردید، بیلبوردهای تبلیغات محیطی بانک ملی ایران و پیام‌رسان بله به چشم می‌خورد. این حضور پررنگ البته زمانی جدی‌تر شد که صداوسیما با همکاری پیام‌رسان بله که تنها اپلیکیشن پیام‌رسان با قابلیت‌های مالی وبانکی است، در راستای سنت عیدی‌دادن در شب سال نو، یک طرح بزرگ را اجرا کرد. جشنواره «عیدی بگیر، عیدی بده» که در شبکه‌های سه، نسیم و پنج سیما و کانال‌های رادیویی جوان، ایران و فرهنگ در شب عید برگزار شد، با الهام از سنت ایرانی عیدی‌دادن و عیدی‌گرفتن در شب عید، کاربران بسیاری را به پیام‌رسان بله جذب کرد. در این شب مجریان مختلف تلویزیون و رادیو در برنامه‌های تحویل سال، هر چند دقیقه یک بار اعلام می‌کردند که پاکت‌های هدیه در کانال شبکه آن‌ها در پیام‌رسان بله قرار داده شده و مردم می‌توانند با ورود به این کانال‌ها، عیدی نقدی خود را دریافت کنند؛ اتفاقی که با استقبال گسترده و چشمگیر مخاطبان ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در شب سال نو مواجه شد. به عنوان نمونه می‌توان به کانال «عیدی بگیر» شبکه سه در بله اشاره کرد که در طول ۴ روز، بیش از یک میلیون و ششصدهزار دنبال‌کننده را به خود جذب کرد. کانال شبکه نسیم نیز در یک شب از ۶۰ هزار عضو به ۱۴۰ هزار عضو رسید و کانال رادیو جوان که حدود ۳۰ هزار عضو داشت، فقط در شب تحویل سال از ۵۰ هزار عضو عبور کرد.

مطابق آمارهای به دست‌آمده از روابط عمومی بله، این پیام‌رسان یک رشد ۴۰۰ درصدی را در تعداد کاربران خود تجربه کرد. تعداد نصب پیامرسان بله توسط کاربران جدید تنها در پخش اولین شب از این برنامه نسبت به سقف تعداد نصب کاربران جدید در گذشته، ۴۰۰ درصد افزایش یافت. این میزان رشد در نصب کاربران جدید پیامرسان‌ها در یک شب، بی‌سابقه بوده است.

همچنین رکورد نصب روزانه در پیام‌رسان بله نیز در شب عید شکسته شد و از ۲۰۰ هزار نفر در روز عبور کرد. از سوی دیگر تعداد تماس‌های گرفته‌شده در بله در این روز به ۶۰۰ هزار نفر رسید. این در حالی است که علی‌رغم تعداد بالای کاربران و مشارکت‌کنندگان در تماس تصویری بله، میزان رضایت از این محصول به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

پیام‌رسان بله در طول ایام عید جشنواره‌ای را برگزار کرده که طی آن، استفاده از بله شامل کلیه تماس‌های صوتی و تصویری و سایر خدمات کاملاً‌ رایگان بوده و یک قرعه‌کشی هم بین افرادی که از قابلیت تماس در این پیام‌رسان از اول تا ۱۳ فروردین استفاده می‌کنند، برگزار می‌شود. یک جایزه ۵۰ میلیون تومانی و پنج جایزه ۱۰ میلیون تومانی هم به برندگان اهدا می‌شود. با توجه به رایگان‌بودن تماس‌ها در بله، پهنای باند تماس‌ها در شب عید از مرز ۷ گیگابیت بر ثانیه هم عبور کرد.

با توجه به آمارهای منتشرشده درباره استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی در شب عید، به نظر می‌رسد که پیام‌رسان بانکی بله با جشنواره‌ای که از ابتدای سال نو برگزار کرده و قابلیت‌های متمایزی که در اختیار کاربران خود قرار داده، توجه و رضایت بخش بالایی از کاربران فضای مجازی را به خود جذب کرده است. لازم است ذکر شود که پیام‌رسان بله در نسخه‌ی جدید خود در حالی قابلیت‌های جدیدی از جمله تماس تصویری گروهی را برای کاربران اضافه کرده که هیچ پیام‌رسان داخلی دیگری تاکنون از چنین قابلیتی برخوردار نبوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. بله واقعا پیام رسان عالی هست.
    چون مسیر راه(road map) داره و آدم می‌تونه توی سایتشون ببینه که قرآن چه قابلیت هایی هم بعدا بهش اضافه بشه.
    این یکی از مهمترین نکات قوت این پیام‌رسان هست.
    حتما حمایت بانک ملی هم توی پیشرفت این پیام‌رسان خیلی اثر داشته.
    به نظر من که با اختلاف از ایتا و روبیکا بهترین پیام رسان ایرانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا