خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار سیل!

فارس نوشت: «سامانه بارشی جدیدی از امروز وارد تعدادی از استان‌های کشور می‌شود که طبق پیش بینی‌ها وقوع روان‌آب را در پی دارد و سازمان هواشناسی در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

سازمان امداد و نجات هلال احمر در پی اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی و پیش‌بینی بارش شدید، وزش شدید باد و بارش برف در مناطق سردسیر امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

تهران؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه در استان های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی گردیده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری در روزهای پیش رو خودداری کرده و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

با توجه به ماهیت فصل بهار هر لحظه امکان بارش های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه ها وجود دارد و کم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است، شرکت آب منطقه ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‏استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع رسانی های مکرر این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

اصفهان؛ اعلام آماده‌باش مدیریت بحران تا پایان هفته

منصور شیشه‌فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره وضعیت آمادگی استان برای بارش‌های بهاری پیش‌رو اظهار داشت: مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و تا آخر هفته اعلام آماده باش داشتیم، از امروز تا عصر روز سه‌شنبه سامانه بارشی که دارای رطوبت است از سمت جنوب وارد استان می‌شود.

وی گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در فریدون‌شهر، فریدن، خوانسار، نطنز، نایین، چوپانان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، بویین میاندشت و میمه پیش‌بینی رگبار و رعد‌ و برق، بارش تگرگ، وزش باد موقتی و در مناطق مرتفع بارش برف و مه‌‌آلودگی را داریم که اثرات آن آب‌گرفتی خواهد بود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: مسافران هنگام سفر با خودرو تجهیزات لازم همراه مسافران باشد، از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت کوه‌نوردی پرهیز شود، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مسیرها و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از دیگر دستورالعمل ها است.

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان با بیان این نکته کسانی که قصد مسافرت دارند، باید از قبل از وضعیت راه‌ها و شرایط آب‌و هوایی اطلاع کسب کنند، خاطرنشان کرد: شماره کوتاه ۱۴۱ برای اطلاع از وضعیت راه‌ ها و شماره ۱۳۴ برای هواشناسی است؛ اصول امینی باید در تردد رعایت و به هشدار‌های پلیس توجه شود، در مسیر‌هایی که احتمال گرد و غبار و طوفان وجود دارد، حتما در حاشیه جاده‌ها توقف شود، از قبل به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که بازگشایی کانال‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: ۲۰ تیم امدادی ویژه برای بحث سیل و آب گرفتگی در نظر گرفته شده است، پایگاه‌های امدادرسانی در شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل می‌باشند، ۵۷ مجتمع خدمات رفاهی در مسیر راه‌ها در نظر گرفته شده و همچنین ایستگاه‌های امنیت و سلامت وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در محور‌های اصفهان-شیراز، اصفهان-نایین، نایین-یزد، نطنز-بادرود، کاشان-قم، نجف‌آباد-خور و جندق، اردستان-بادرود، شاهین‌شهر-کاشان و اصفهان-کاشان تیم‌های امنیت سلامت با هدف ارائه خدمات امدادی مستقر شده‌اند.

آذربایجان شرقی؛ وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما در راه است

افشین ابراهیمی مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از وزش باد شدید به‌ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، بارش باران و برف و مه روزهای جمعه و شنبه و کاهش محسوس دما از روز جمعه در استان خبر داد، اظهار کرد: این سامانه از بعد از ظهر چهارشنبه ۹ فروردین شروع و تا بعد از ظهر شنبه ۱۲ فروردین همه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به وزش باد گاهی شدید افزود: رخداد تند بادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی همچنین شکستن شاخه‌های درختان بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

ابراهیمی با اشاره به بارش باران و برف و مه، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ای و مه‌گرفتگی و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب و رعایت احتیاط در ترددهای جاده‌ای و در گردنه‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس دما از روز جمعه احتمال خسارت به بخش کشاورزی در اثر کاهش محسوس دما و وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه انجام و به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه گردد.

استان فارس؛ هشدار مدیریت بحران استان به مردم

خلیل عبدالهی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اعلام احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در استان فارس در امروز دوشنبه به ساکنان شمال و غرب و نواحی مرکزی استان فارس هشدار داد.

عبدالهی از مردم و مسافران نوروزی در نقاط شمالی، غربی، مرکز و جنوب‌غرب فارس خواست که با پرهیز از نزدیکی به رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین دوری از نقاط مرتفع، نهایت دقت و احتیاط لازم را به‌عمل آورند تا خدای ناکرده مسافرت نوروزی برای هیچ خانواده‌ای به مصیبت تبدیل نشود.

مدیر کل بحران استانداری فارس از عشایر فارس در نقاط شمال‌غرب و غرب عمدتاً شهرستانهای ممسنی و رستم و کازرون و سپیدان نیز خواست با رعایت جوانب احتیاط ضمن دوری از مسیل‌ها و رودخانه ها از فعالیت و کوچ خودداری نموده و برنامه های خود را به روزهای آینده موکول کنند.

خراسان جنوبی؛ هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد

جواد نخعی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی این سامانه امروز از غرب استان فعال می‌شود و تا فردا (سه‌شنبه) در اکثر مناطق استان بارش باران را خواهیم داشت.

وی از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در پی ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: با فعال شدن این سامانه در برخی نقاط استان جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، گاهی وزش تندباد موقت، گرد و غبار و پدیده رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای مناطق مستعد و کوهستانی استان بارش تگرگ قابل پیش‌بینی است. طی ۲۴ ساعت آینده به صورت نسبی کاهش دما را انتظار داریم اما از روز سه‌شنبه روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود و دمای هوا تا ۲۴ درجه افزایش می‌یابد.

نخعی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بندان با حداکثر دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین و سربیشه با حداقل دمای هفت درجه بالای صفر سردترین نقاط استان بودند، همچنین تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۱ و ۲۴ درجه گزارش شد.

استان البرز؛ مدیریت بحران البرز هشدار داد / احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی

منوچهر غفاری روز دوشنبه مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار کرد: سامانه بارشی که از دیشب وارد البرز شده تا عصر فردا سه شنبه در این استان فعال است که طبق پیش بینی ها با مخاطرات احتمالی مانند ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها ، آبگرفتگی ،آسیب به سازه‌های موقت و سست و شکسته شدن درختان همراه دارد.

وی بیان کرد: این سامانه به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات رخداد رگبار باران ، رعد و برق ، وزش باد و گرد و خاک کاهش کیفیت هوا ، درارتفاعات رگبار برف را در پی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی ، لایروبی کانال ها و آبراهه ها ،محکم کردن سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی ، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید ، خودداری کوهنوردان از هرگونه صعود به قلل استان به دلیل شرایط جدی رخداد پدیده‌های مخرب از توصیه ها دراین زمینه به شمارمی رود.

اردبیل؛ احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

سیاوش محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا (۷ و ۸ فروردین) شرایط جوی استان اردبیل نسبتاً ناپایدار بوده و در ساعات بعدازظهر و عصر با افزایش ابرناکی، شاهد بارش باران غالباً به‌صورت رگبار باران، گاهی همراه با تندباد موقتی و رعدوبرق به‌ویژه در جنوب استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی طی امروز و فردا احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جو استان اردبیل غالباً صاف بوده و پدیده غالب طی این مدت وزش باد تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: از روز جمعه (۱۱ فروردین) با ورود یک سامانه سرد و بارشی، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، آسمان استان اردبیل ابری و مه‌آلود شده و در بیش‌تر مناطق استان بارش باران و برف انتظار می‌رود.

وی گفت: با در نظر گرفتن موارد ذکرشده، توجه به هشدار هواشناسی (سطح زرد – شماره ۱) مرکز پیش‌بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

کرمانشاه؛ ادامه بارش‌های بهاری تا روز سه‌شنبه

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بیشترین بارش ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ایستگاه هلشی به میزان ۲۱.۱ میلی‌متر بوده است.

وی این میزان بارش در شهر کرمانشاه را ۱۸.۱ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، طی امروز هم که غالبا توده‌های کوتاه مدت خواهد بود تداوم خواهد داشت. بارش روز سه‌شنبه غالبا پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، افزایش نسبی دمای هوا، گاهی اوقات افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمالا رگبارهای خفیف باران (در روز پنجشنبه) مهمترین پدیده‌های مورد انتظار در سطح استان خواهند بود.

وی تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، در روز جمعه عبور موجی ناپایدار، شرایط را برای وقوع بارندگی به‌خصوص در نیمه شرقی استان فراهم می‌کند.

سیستان و بلوچستان؛ تندباد شدید لحظه‌ای و وزش باد نسبتا شدید

محسن حیدری اظهار کرد: تندباد شدید لحظه‌ای و وزش باد نسبتا شدید از امروز دوشنبه مناطق مرکزی و جنوبی این استان را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در نیمه شمالی، غرب و سواحل استان بویژه شهرستان‌های زاهدان، ارتفاعات تفتان و خاش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آب‌گرفتگی موقتی معابر، لغزندگی جاده‌ها و برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز تا عصر سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید از سمت جنوب غرب در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیژه در زاهدان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهارداشت: اثر مخاطره این پدیده، خیزش گرد و خاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترددهای ریلی و جاده‌ای و خسارات به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلو های تبلیغاتی و نفوذ غبار به شمال استان خواهد شد.

بارش برف و باران در محورهای ۱۶ استان

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیک محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر محورهای استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف جریان دارد.

وی از بارش باران در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، البرز و تهران خبر داد.

وی از مسافران نوروزی درخواست کرد که با توجه به ادامه بارش ها و لغزندگی معابر از عجله و شتاب پرهیز کرده و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مجاز تردد کنند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا