خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور سازمان فناوری اطلاعات به پیام‌رسان «بله» پس از تصویر جنجالی

ایسنا نوشت: اخیرا تصویری از صفحه مانیتورینگی که گفته می‌شود متعلق به کارمند یک پیام رسان داخلی بوده و از دسترسی به پیام‌های ردوبدل شده کاربران این پلتفرم حکایت دارد، در برخی سایت‌ها منتشر شده و حواشی را ایجاد کرد. پس از این موضوع توضیحی منسوب به پیام‌رسان مذکور (بله) درباره این موضوع منتشر شد که تاکید می‌کرد: “امنیت و داده‌های شخصی کاربران، جزو خط قرمز‌های این پیام رسان است و با تمام وجود از آن حفاظت کرده، می‌کنیم و خواهیم کرد. این موضوع در این بیش از ۷ سال که از عمر این پیام رسان می‌گذرد، همواره مورد تأکید بله بوده است.

پیام رسان بله، به عنوان یک پلتفرم، مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت، دربارهٔ فعالیت کاربران خود در پلتفرم، اتخاذ کند. از این رو طبق سند قوانین و شرایط استفاده از این پیام رسان که در آدرس terms.bale.ai منتشر شده «برای کانال‌ها و بازو‌هایی که به‌صورت عمومی در دسترس هستند، از الگوریتم‌های خودکار برای آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه استفاده می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند درصورت مشاهدهٔ این موارد، گزارش آن را به بازوی پشتیبانی ارسال یا از گزینه «گزارش محتوای نامناسب» استفاده کنند. در این حالت این پیام رسان این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و درصورت تأیید مجرمانه‌بودن آن، طبق قانون، برخورد لازم انجام می‌شود. لازم به ذکر است با گروه‌هایی که بیش از هزار عضو داشته باشند، در حوزهٔ بررسی محتوا، مشابه کانال‌های عمومی رفتار می‌شود.

آنچه در این تصویر از صفحهٔ مانیتور منتشر شده، مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است. این ابزار صرفاً حاوی محتوای منتشر شده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ عضو است که به صورت سیستمی و حسب نیاز کارشناسی، جهت مقابله با کلاهبرداری از کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدیهی است که اطلاعات خصوصی کاربران، آی‌دی و شمارهٔ فرستندهٔ محتوا و مواردی از این قبیل در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران به عنوان خط قرمز پیام رسان داخلی بله در حیطهٔ این ابزار وجود ندارد و تنها محتوا به صورت بی‌نام در آن وجود دارد.

مجدداً تأکید می‌کنیم که حریم خصوصی کاربران خط قرمز ماست و با تمام وجود از آن حفاظت کرده و می‌کنیم و خواهیم کرد. همچنین این پیام رسان داخلی اعلام کرد: حق قانونی جهت پیگیری و برخورد با منتشرکنندگان این تصویر را برای خود محفوظ می‌دارد”.

این توضیحات در حالی منتشر شده که در همین رابطه اعلام شد که سازمان فناوری اطلاعات ایران صبح امروز جلسه‌ای با مدیران ارشد این پیام‌رسان داشته است.

بر این اساس از ایشان خواسته شده تا توضیحات خود را درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی که گفته می‌شود از رایانه یکی کارکنان پیام‌رسان بله منتشر شده است، ضمن بررسی دقیق، فوراً به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا