خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمار جدید از مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا جهانپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبتلای قطعی تا ظهر امروز ٣٤ نفر شامل ١٦ نفر قم، ٩ تهران، ١ فارس، ٢ مازندران، ٢ گیلان، ١ نیشابور، ٢ البرز و ١ قشم بودند.

وی ادامه داد: این افراد از مسافرانی بودند که از قم به این مناطق رفتند یا سابقه سفر به قم را داشتند.

جهانپور گفت: تعطیلی مدارس منجر به این شده که به جای کاهش سفرها، خانواده ها حرکت کرده اند و اغلب موارد در استان های دیگر از استان قم منتقل شده است.

امن ترین جا برای مقابله با کرونا و پیشگیری از آن منازل است

به گفته وی، امن ترین جا برای مقابله با کرونا و پیشگیری از آن، منازل خودمان است. سفرهای غیرضروری بین شهری و درون شهری را تا جای امکان باید لغو کرد. تعطیلی احتمالی می تواند منجر به شیوع بیماری و انتقال ویروس به مناطق دیگر شود.

جهانپور گفت: با احتساب آمار امروز تاکنون ٩٥ تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا داریم و ١٥ نفر جان خود را از دست دادند.

استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی شود

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود:‌ استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی شود، اما برای گروه های پرخطر یا در معرض خطر مثل کادر بهداشت و درمان یا بیماران توصیه می شود. با اولویت استان هایی که ابتلای به بیماری در آن گزارش شده و حفظ تقدم گروه های پرخطر، توزیع در محل های منتسب انجام می شود. تاکنون ٧٠٠ هزار پک ماسک و ژل ضد عفونی وارد شهر قم شده و توزیع انجام شده است.

وی افزود: تقاضای ما این است که از استفاده بی مورد از ماسک خودداری کنند.

بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث فوت ۲ هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده است. ایران بعد از چین، بیشترین آمار فوت ناشی از این ویروس را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا