خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکلیف افشاگری‌های انتخابات مشخص شود

به گزارش انصاف نیوز، «محمد آقازاده» روزنامه‌نگار بازنشسته در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی افشاگری‌های کاندیداها در زمان انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشت:

افشاگری‌هایی در مناظره‌ها مطرح شد که شفافیت و عقلانیت می‌طلبد که پاسخ در خور بیابد. حال که خطر بر آمدن راست افراطی سر آمده است مردم منتظرند بعضی از ابهامها روشن شود:

۱ – آقای روحانی خطاب به قالیباف گفتند در سال ۸۴ با مردانگی نگذاشته پرونده ایشان رو بشود که اگر شده بود ایشان جرات نمی‌کرد نامزد انتخابات شود. مردانگی در مورد یک نفر نامردی در حق یک ملت است. باید راز این پرونده حل شود.

۲ – قالیباف مدعی شد برادر روحانی در انتصاب افراد فاسد در نظام بانکی نقش داشته است. اکنون باید دروغ و راست بودن این خبر روشن شود.

۳ – قالیباف همچنین مدعی شد که برادر جهانگیری دارای یک بانک است و این خبر یعنی داشتن ثروت نجومی. باید در این مورد به مردم توضیح داده شود.

4 – روحانی خطاب به رئیسی در مورد پرونده‌ی دوازده هزار میلیارد تومانی سخن مبهمی گفتند که باید از ابهام در آید.

5 – باید در مورد خانه‌های نجومی روحانی و جهانگیری روشنگری شود و به ما گفته شود ماجرای کارهای خانواده قالیباف در طرقبه چه بود؟

6 – ستادهای رئیسی و روحانی هزینه‌های زیادی صرف کردند که باید محل دقیق این منابع روشن شود تا شائبه بذل و بخشش امروز به سود کسب درآمدهای نامشروع فردا روشن شود. باید مشخص شود آیا از امکانات عمومی هزینه شده است و یا خیر.

7 – هیچ اقتصادی رونق نمی‌گیرد مگر اینکه مبارزه با فساد ساختاری جدی گرفته شود. باید میزان ثروت همه‌ی مقامات و میراث ثروت فرزندان و خانواده‌ها روشن شود. مساله‌ی فرزند وزیر آموزش و پرورش و قالیباف به صورت کامل روشن شود.

8 – رییس جمهوری گفتند نباید مردم را تقسیم کرد و خود را رئیس جمهوری همه‌ی مردم دانستند. اولاً قالیباف در فضای غیر هیجانی بگوید بر اساس جه مبانی ارقام نود و َشش و چهار درصد را ارائه دادند و روحانی باید بداند رئیس جمهوری همه بودن به معنای نادیده گرفتن شکاف طبقاتی مهلک نیست. باید بدانیم این شکاف چطور باید ترمیم شود.

9 – در این مناظره‌ها در مورد فرار مالیاتی نهادهای قدرتمند سخن گفته شد. دولت باید در این مورد شفاف سازی کند و خود این نهادها باید وادار به پاسخگویی شوند.

10 – در این مناظره‌ها طرفین همدیگر را به دروغ و ریا کار بودن متهم کردند و اگر این اتهام‌ها بر طرف نشود لاجرم اعتماد عمومی میل به صفر می‌کند و حتماً کار مملکت به هیچ جا نمی‌رسد.

11 – خاتمی سرمایه بزرگ اجتماعی‌اند و نباید تنها این سرمایه را خرج انتخابات کنند، باید از ایشان خواست این سرمایه را در مبارزه با فساد، محرومیت زدایی و رفع موانع حذف بازی دردناک خودی و غیر خودی استفاده کنند و اگر سرمایه‌شان را صرف رأی آوردن و نیاوردن کسانی می‌کند بخشی از آن را صرف بر طرف کردن فلاکت و سیاه بختی مردم بکند. متعجبم چرا خاتمی در مورد فساد کلمه‌ای حرف نمی‌زند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همه موارد مطرح شده را تقریبا می توان قبول کرد به غیر از خط آخر. آقای روزنامه نگار با سابقه چطور انتظار دارید جناب آقای خاتمی در مورد فساد صحبت کند در صورتی که در بایکوت کامل خبری است. در مورد انتخابات نیز آن بزرگوار از تک واژه ها استفاده کردو ملت با هوش خود، اصل مطلب را گرفتند.

    9
    1
  2. خود شما در باره شماره 9 با ابهام نوشتي عزيزم، اونوقت توقع داري سيد خندان و دوست داشتني که بصورت علني با وي دشمني کرده و از اظهار خصومت با وي هم دريغ نمي کنند، چه بکند با اين همه بايکوت خبري و حصر و… که حتي نميتواند در مراسمي شرکت کند!؟

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا