خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک پرسپولیسی منتقد برگزاری بازی ایران – کره جنوبی!

حسین ردکا، انصاف نیوز: حاشیه های مربوط به بازی ایران و کره جنوبی که قرار است روز تاسوعا در ورزشگاه آزادی برگزار شود همچنان ادامه دارد. در حالی که مجوز برگزاری این مسابقه صادر شده، انصار حزب الله روز جمعه تجمعی اعتراض آمیز داشتند.

کره ای ها قبول نکردند/ چالش جدید!

مشاور بین‌الملل رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نامه تغییر زمان دیدار ایران و ازبکستانی‌ها به فیفا ارسال شده و منتظر همکاری در این زمینه هستند. حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص نامه فدراسیون فوتبال به فیفا برای جابه‌جایی زمان دیدار ایران و ازبکستان در تاریخ 23 خردادماه 96 که مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر است، گفت: باتوجه به مصادف شدن زمان این بازی با شب قدر، مهدی تاج صحبتی با جیانی اینفانتینو در این خصوص داشت و پس از آن هم نامه‌ای را تهیه کردیم که این نامه چهارشنبه به فیفا ارسال شد. وی افزود: ما درخواست کردیم که اگر امکان جابه‌جایی زمان بازی هست، این بازی را جابه‌جا کنیم تا با شب قدر مصادف نباشد. البته درخواست ما یک طرف قضیه است و ازبکستانی‌ها نیز باید با این مسئله موافقت کنند. این هم به حسن نیت و همکاری آنها باز می‌گردد که امیدوارم با این درخواست موافقت کنند. برای همین مسئله و اینکه فرصت مذاکره با ازبکستانی‌ها را هم داشته باشیم، خیلی زود در این خصوص اقدام کردیم. این تدبیر ما بوده و باید ببینیم تقدیر خدا چیست. مشاور بین‌الملل رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برای تغییر زمان دیدار با کره جنوبی چه زمانی اقدام شده بود که مورد موافقت قرار نگرفت، اظهار داشت: برای بازی با کره جنوبی پس از سفر تاج به سوئیس که حدود دو ماه پیش بود، اقداماتی صورت گرفت. مذاکرات هم در بالاترین سطح انجام شد، اما کره‌ای‌ها قبول نکردند. چون وقتی هم در این تاریخ برای جابه‌جایی بازی نبود و زمان کم بود. با این حال حتی ما پیشنهاد دادیم که بازی رفت و برگشت را جابه‌جا کنیم و آنها برای این بازی میزبان باشند که این موضوع را هم قبول نکردند. آصفی گفت: یک زمانی ما مسابقات داخلی برگزار می‌کنیم که از تاریخ برگزاری تا ساعت آن به عهده خودمان است. در این شرایط ما سعی می‌کنیم مسابقات با ایام شهادت، مراسم‌های مذهبی و… همزمان نباشد، اما وقتی یک طرف قضیه خارجی‌ها هستند، کاری از دست‌مان بر نمی‌آید..

مجوز برگزاری بازی ایران ـ کره صادر شد

به گفته علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران شورای عالی امنیت ملی مجوز بازی ایران و کره را صادر کرده است. این حرف کفاشیان در بوشهر و در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه هیات فوتبال این استان به منزله پایان جنجال ها پیرامون این بازی است. ورزش سه نوشت: کفاشیان با اعلام این نکته که شورای عالی امنیت ملی اجازه برگزاری این مسابقه را صادر کرده تاکید کرد فدراسیون فوتبال قطعا تابع مقررات کشور و سپس تابع مقررات ای اف سی است و باتوجه به رایزنی ها مشکلی برای انجام این دیدار وجود ندارد. کفاشیان گفته است فدراسیون تمهیدات لازم را برای برگزاری مسابقه ایران و کره در روزهای عزاداری حسینی برای حفظ حرمت این ایام انجام خواهد داد.

اعتراض 50 نفری انصار حزب الله

حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله در صفحه شخصی اینستاگرام خود در پیامی اعتراضی مردم را به راهپیمایی علیه یک بازی فوتبال دعوت کرد. االله کرم در این پیام خود با انتشار عکسی از حرم امام حسین(ع) نوشت: «یا حسین ادرکنی؛ راهپیمایی و اعلام انزجار از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا و شب عاشورای حسینی در ورزشگاه آزادی.» این پیام البته به واقعیت هم تبدیل شد. تجمع انصار حزب‌الله تحت عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در اعلام انزجار از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی پس از برگزاری نماز جمعه از دانشگاه تهران تا میدان فلسطین برگزار شد. به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی هم‌چون «تذکر لسانی واجب مسلمین است، راه شهیدان ما همین است همین است»، «امر به معروف ما بزرگ‌ترین جهاد است »، «حزب الله بیدار است، از بی‌حجاب بیزار است»، «فرموده رهبری اجرا باید گردد»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «ما اهل کوفه نیست علی تنها بماند»، «سکوت هر مسلمان خیانت به قرآن»، «فساد و بی‌حجابی حربه استکبار است»، « امر به معروف ما اصلاحات حسینی است»، «نهی از منکر ما نفی فساد و فحشا است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی» و … سر دادند. در پایان این تجمع قطعنامه انصار حزب الله در حمایت از امر به معروف و نهی از منکر و هم‌چنین بیانیه‌ای در اعلام انزجار از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا توسط حسین الله کرم قرائت شد. گفته می شود حدود ۵۰ نفر در این اعتراض شرکت داشتند.

الله کرم پرسپولیسی است!

مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حسین الله کرم برای لغو بازی ایران و کره جنوبی به وزارت ورزش هم آمد به همراه گروهی از هم فکران و همراهان ، هنگام خروج او را دیدم. مصاحبه شش سال قبلم با او را یادآوری کردم و گفتم هنوز هم به خاطر تیسمار خسروانی ، پرسپولیسی هستی، می خندید و می گفت همچنان با تاجی ها مشکل داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا