خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استارلینک و اسپیس ایکس فیلترینگ را در دنیا از بین می برند؟

دیجیاتو نوشت: FCC طرح جدیدی را پیشنهاد کرده که به موجب آن، اتصال ماهواره‌ای به‌طور مستقیم در دسترس گوشی‌های هوشمند سراسر جهان قرار می‌گیرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تنظیم قانونی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات اتصال ماهواره‌ای را مستقیماً به گوشی‌های موبایل ارائه کنند، مانند کاری که اسپیس ایکس و T-Mobile در تلاش برای انجام آن هستند. اعلامیه‌ای درباره قوانین پیشنهادی این طرح تصویب شده که در آن به توضیحاتی مانند نحوه دریافت مجوزهای لازم توسط شرکت‌ها اشاره شده است.

تمرکز اصلی این پیشنهاد شرکت‌های ماهواره‌ای است که قصد دارند با اپراتورهای شبکه فعلی همکاری داشته باشند و از بخش‌هایی از طیف استفاده کنند که به‌طور سنتی برای استانداردهایی مانند 5G رزرو شده است. نکته قابل توجه درباره این رویکرد اینکه به گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی به ماهواره‌ها متصل شوند.

اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند سراسر جهان

ارتباط مستقیم ماهواره با تلفن‌های همراه دور نیست!

«جسیکا روزن‌وورسل»، رئیس هیئت‌مدیره FCC در بیانیه‌ای درباره طرح جاه طلبانه آن می‌گوید: «نیازی نیست به این فکر کنیم که چه شبکه و چه خدماتی در کجا در دسترس است. اتصالات در همه جا و همیشه کار خواهند کرد.»

روزن‌وورسل همچنین خاطرنشان کرد که رویکرد این تنظیم‌کننده «برای آسان‌تر کردن روند دریافت مجوز برای اپراتورهای ماهواره‌ای که با ارائه‌دهندگان زمینی همکاری می‌کنند» طراحی شده است.

با این حال، هنوز سوالات قابل بحث بسیار زیادی وجود دارد که FCC سعی دارد آن‌ها را برطرف کند. در بیانیه مطبوعاتی آن توضیح داده شده که این سازمان به دنبال نظرات در مورد نحوه عملکرد سیستم‌هایی مانند 911 و هشدارهای اضطراری در هنگام اتصال شخصی به ماهواره و اینکه آیا این چارچوب می‌تواند به باندها، مکان‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است توسط چنین همکارهایی پشتیبانی شوند گسترش پیدا کند یا خیر است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که فناوری ارتباط ماهواره‌ای اپل و کوالکام (Snapdragon Satellite) دقیقاً چیزی نیستند که FCC تلاش دارد قوانینی را برای آن‌ها پیشنهاد کند. این فناوری‌ها از طیف دارای مجوز برای اپراتورهای ماهواره‌ای مانند Globalstar و Iridium استفاده می‌کنند، به‌جای اینکه از مجوزهای اپراتورهای شبکه سلولی مانند اسپیس ایکس، AST و Lynk استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا