خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کوران عصاکش

افشین علا، نویسنده و شاعر در یادداشتی تلگرامی با عنوان «کوران عصاکش» نوشت:

همه ی ما در داغ رومینا که به دست پدر ذبح شد، یا دختری که در آتش خشم برادر سوخت، یا زن مظلومی که پس از تخریب سرپناه محقرش جان باخت، به سوگ نشسته ایم. اما مبادا اجازه دهیم این فجایع، به دستاویزی برای بیگانگان تبدیل شود تا با پوشش شبانه روزی آنها و سرپوش گذاشتن بر فجایع و جنایات مشابه و بدتر از آنها در جوامع خود، حیثیت ما ایرانی ها را نشانه بگیرند.

ما حق داریم چه آشکارا، چه در فضای مجازی، فریاد اعتراض مان را به گوش مسئولان یا مردمی که خود، مسبب این فجایعند برسانیم. اما نباید به بیگانه اجازه دهیم با دیده ی تحقیر به ملت نجیب و متمدن ما بنگرد.

بی شک پدر رومینا نماد ذهنیت بیمار معدود پدرانی است که نسبت به حفظ ناموس و آبروی خانوادگی شان باوری غیرانسانی دارند، اما او معرف پدر و مرد ایرانی نیست. از دیرباز تا کنون، پدران و دختران ما مظهر عشق و عاطفه ای عمیق و بی بدیل نسبت به یکدیگر بوده اند. دختر ایرانی هماره عزیز پدر بوده است، همان گونه که برادر، تکیه گاه صبور خواهر، و خواهر، مادری دیگر برای برادر.

قبول دارم که ما ایرانیان به دلیل اعتقاد دینی یا وطن دوستی یا نداشتن آزادی لازم، بر بسیاری از فجایع چشم بسته ایم. اما علاج چشم بستن و نادیدن، تکیه بر عصای کوران نیست. امروز بیگانگانی که برای دردهای ما نسخه می پیچند مصداق همان کورانند!

مگر نه آن که به تازگی در مهد دموکراسی و قبله ی آمال غرب ستایان، پلیس وحشی آمریکا به جای دستگیری یک سیاه پوست متهم، آن قدر با پا بر گردنش فشار آورد تا مرد نگون بخت خفه شد؟! جنایتی که مشابهش بارها تکرار شده و رسانه های فارسی زبان به سادگی از کنار آن گذشته اند.

بیاییم ما نیز که به خاطر تلخی ها و نابرازندگی ها، گاه مشغول تخریب و انکار خودمان به ویژه در فضای مجازی هستیم، بی رحمی و سفاکی دشمنان به ظاهر متمدن و پرافاده مان را هم ببینیم و به چنین جانیانی اجازه ندهیم خود را مدافع حقوق ما ایرانی ها بدانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای افشین علاء ، همواره به خاطرآزادگی و آزاد منشی تان مورد احترام من بوده اید ، قصد تطهیر عملکرد کوران نامبرده را ندارم ، اما دقت کنید پلیس آمریکا ، در جامعه ای سرشار از اسلحه و مملو از خشونت سیاهان و دیگر مهاجران ، با حرکتی نسنجیده باعث مرگ فرد سیاه پوستی در مقابل دوربین ،*چه دوربینی؟ چرا ؟* می شود ، سیاهان همواره معترض و بعضا آنارشیست در مقابل دوربین های خبری جهان * از جمله دوربین برادران ارزشی سیمای ج.ا و کامران نجف زاده که مشغول مخابره خبر و تصویرند * مشغول تخریب و آتش زدن بانک ها ، خودرو پلیس و فروشگاه ها هستند ، اینترنتی قطع نشده ، علیرغم خشونت غیرقابل تصور و غیرقابل قیاس با اعتراضات ایران طی چند روز گذشته هنوز یا اصلاً کسی کشته نشده و یا تعداد کشته شدگان معدودند * مقایسه کنید با آمار دولتی ۲۴۰ نفر طی ۴۸ ساعت در آبان ماه * در این خصوص سخن زیاد است ولی از شما توقع نداشتم مثل بقیه برادران خودارزشی پندار صدا و سیما و تسنیم و جوان و دیگران با استعانت از اعتراضات آمریکا در پی [توجیه وضعیت ایران باشید] که همین سه روز پیش یک پیرزن آلونک نشین را با اسپری فلفل به دیار باقی [رفت]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا