خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برخی واکنش ها به رفتار لاورف با امیرعبداللهیان

برترین‌ها نوشت: انتشار تصاویری از حاشیه سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت رئیسی به روسیه خبرساز شده است.

عصبانیت شدید کاربران ایرانی از تحقیر وزیر ایرانی توسط روسیه

 بر اساس اخبار رسیده و ویدیوی منتشر شده امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در خودروی خود منتظر استقبال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مقابل ساختمان وزارت خارجه بوده اما لاوروف از او استقبال نکرده است.

در این ویدیو سرگئی لاوروف هنگام! ورود امیرعبداللهیان به ساختمان وزارت خارجه روسیه از او می پرسد نمی‌خواستی پیاده شوی؟ و امیرعبداللهیان می‌گوید که منتظر بودم. لاوروف از امیرعبداللهیان می‌پرسد که منتظر چه؟ اما او پاسخ نمی‌دهد.

این اقدام توهین آمیز وزیر خارجه روسیه نسبت به امیرعبداللهیان خشم و عصبانیت شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران را به دنبال داشت که در ادامه می‌خوانید:

* رحمت الله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح طلب: وزیر خارجه روسیه خطاب به امیرعبداللهیان: ظاهرا نمی‌خواستی از ماشین پیاده بشی! امیرعبداللهیان: منتظر بودم! لاوروف: منتظر چی بودی؟ امیرعبداللهیان: من منتظر…! پ.ن: این حد از بی‌احترامی به مقامات یک کشور از طرف مقامات روسیه تأسف‌بار است! قطعا اگر ظریف بود ادبش می‌کرد!

* داوود حشمتی، روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملت:  دیپلماسی عزت…. آقای وزیر دقیقا منتظر چی بودید؟ تشریف فرمایی لاوروف؟ این صندلی که به آن تیکه زدید تاریخ غرور و افتخار ایران است. وای اگر جای شما ظریف بود یا جای لاوروف، جان کری. آن وقت دلواپسان جامه‌دران به خیابان میریختند. اما امروز دچار انسداد گلو شدند!

عصبانیت شدید کاربران ایرانی از تحقیر وزیر ایرانی توسط روسیه

* کاربری به نام محمد نوشت: لاوروف به استقبال نمیرود.  از امیرعبداللهیان می‌پرسد چرا پیاده نمیشدی؟ و پس از شنیدن منتظر بودم می‌گوید منتظر چی بودی؟ لاوروف تمام این صحنه را روبروی چشم خبرنگاران رقم می‌زند. قصدش نمایش مرتبه وزیر خارجه ایران از نظرش است.

* حسین دیگر فعال توئیتری اینگونه واکنش نشان داد:  امیرعبداللهیان، هرچه در مقابل ساختمان وزارت خارجه روسیه در خودرویش منتظر لاوروف نشست تا به استقبالش بیاید ولی او نیامد که نیامد! و وقتی که وارد ساختمان شد لاروف با پرویی از او پرسید نمی‌خواستی پیاده شوی و او گفت که منتظر بوده و لاوروف باز پرسید منتظر چه؟ ولی جوابی نشنید!

* مژگان هم توئیت زد و به کنایه نوشت: به رفتار تحقیرآمیز لاوروف با امیر‌عبدالهیان دقت کنید.

عصبانیت شدید کاربران ایرانی از تحقیر وزیر ایرانی توسط روسیه

* فعال رسانه‌ای دیگری با نام کاربری زهرا می‌گوید: گفتگوی مهم و نتیجه‌بخش فقط اونجا که منتظر شدید بیان استقبالتون و بعدم لاوروف اونجوری رفتار کرد !!! این نرمش با روسیه رو کی قراره تمومش کنید آقای امیرعبداللهیان؟ شما به عنوان نماینده ایران شخصیت و ارزش و جایگاه یک ملت رو زیر سوال بردید؛ کافی نیست؟

* کاربری به اسم محسن هم نوشته است: لاوروف دیپلماتیک قدیمی، باهوش و کارکشته‌ای است، چیزی شبیه همین حرکت را بر سر وزیر خارجه بریتانیا آورد. در اینجا  امیرعبداللهیان را کوچک کرد. لاوروف به نوعی از عمد این حرکات را انجام میدهد تا تمرکز فرد مقابل را برهم زند و کنترل را در دست گیرد.

* پریچهر هم در توئیتر خود با گلایه از نحوه مواجهه مقام روس یا وزیر خارجه ایران نوشت: به زبان بدن لاوروف و امیرعبداللهیان دقت کنید. امیرعبداللهیان خجالت‌زده و مضطرب است و پس از دست دادن می‌خواهد برود. لاوروف با فشار دست نگهش می‌دارد و می‌پرسد: waiting for what? بعد به سمت عکاسان اشاره می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر بجای امیرعبدالهیان مرحوم دکتر خلعتبری بود قطعاً لاوروف شخصاً در ماشینش رو خودش باز می‌کرد.

  2. خدائی خیلی دلم واسه امیرعبدالله سوخت من حدسم اینه که قبلن هماهنگی بوده که لاف روف لاف زَن بیاد استقبالش

    ولی نارو زده امیرعبدالله که قبلن کلی با لاف زن صمیمی بودن و هرشب واسه هم پیامک بوس بوس شب بخیر خابای خوشگل ببینی داشتن
    یجورایی شوک شد حس کرد ازپشت خنجرخورده؛
    نمیدونم مصلحت های بالایی ها چیه
    ولی من بودم شخصن باصدای بلندمیگفتم منتظرشمابودم فکرمیکردم کمی مهموان نازی بلدباشید ولی انگار بلد نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا