خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از موج جدید توهین و فضاسازی برای حمله به زنان بی‌حجاب

عده‌ای از فعالان فرهنگی که دارای مسئولیت‌های مهم در حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و نهادهای تبلیغاتی به‌جای پاسخ‌گویی در برابر عملکرد ضعیف خود که منجر به‌ روی‌گردانی مردم از حجاب شده، با فرار به جلو، برای بی‌حجابی که مسئله‌ای «فرهنگی» است راه‌کار «امنیتی» تجویز می‌کنند.

گروه سیاسی: بعد از فروکش کردن اعتراضات به فوت مهسا امینی که به‌دنبال بازداشت او توسط گشت ارشاد صورت گرفت، در ایام نوروز ۱۴۰۲، تعدادی از فعالان فرهنگی با طرح دغدغه ترویج بی‌حجابی در جامعه، خواستار برخوردهای قضایی و انتظامی با افراد بی‌حجاب شدند. از ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیارد تومان جریمه، ابطال گواهینامه رانندگی، ابطال پاسپورت، ممنوعیت استفاده از اینترنت، نمونه ایده‌هایی است که حسین جلالی نماینده شهرستان انار در کرمان که سابقه ریاست دفتر آیت‌الله مصباح یزدی را در کارنامه دارد، مطرح کرده است.

این در حالی‌است که تعدادی از مسئولان و فعالان فرهنگی که مسئولیت‌های اجرایی برای اقناع‌سازی جامعه در راستای ضرورت حجاب را بر عهده دارند با توهین و عصبانیت‌های غیرت‌گونه، کوشش می‌کنند فضای کشور را تند کرده و مسئولان اجرایی را به سمت کاربرد زور علیه افراد بی‌حجاب سوق دهند.

موضوعی که زنگ خطر جدی برای بازگشت ناآرامی‌ها به کشور است. سابقه تندروی این فعالان فرهنگی گویای آن است که این افراد از مسئولیت‌پذیری در برابر مسئولیت‌های خود گریزان هستند و بعد از ناآرام شدن کشور متاثر از تندروی و پیشنهاد راه‌کارهای مبتنی بر زور، روزه سکوت گرفته و مسئولان امنیتی را در برابر بحران‌های خودساخته آن‌ها، تنها می‌گذارند.

فاحشه،هرزه،پلشت،برهنه،بی عفت:توهین فعالان فرهنگی به بی‌حجاب‌ها/ «فرار به جلو» برای «کاربرد زور» علیه بی‌حجابی/پروژه «امنیتی»کردن حجاب برای چیست؟
مکالمه بیسیمی امام جمعه لاهیجان به مرکز
درحالی که منتقدان خطاب به او گفتند در اعتراض به گرانی و تورم، به مرکز پیامی نداده است

در همین راستا آیت‌الله اراکی، عضو مجلس خبرگان گفت که «زن بی‌حجاب، در بند شهوت دیگران و ارضای آنان است و باید زنان بی‌حجاب به این امر متوجه باشند. زن با حجاب خود را در معرض نگاه مردهای هرزه قرار نمی‌دهد»؛ توهین‌هایی که واکنش رسانه‌ها را برانگیخت و عصرایران در پاسخ به آیت‌الله اراکی نوشت: «در دنیا زنان پرشماری اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی و … وجود دارند که حجاب بر سر نمی‌گذارند ولی عفاف دارند، پاکدامن هستند و هرگز در بند شهوت دیگران و ارضای آنان نیستند»

مهدی باقری ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است «ما در سال‌های گذشته با پدیده برهنگی و بی‌عفتی مواجه نبودیم که قانون مربوط به‌آن تدوین شود و قطعاً برای حاکم شدن آرامش در جامعه باید با برهنگی و بی‌عفتی برخورد کنیم». مجمع رهروان امر به‌معروف و نهی از منکر شهر قم هم با ارسال پیامکی بعد از نماز جماعت هنگام تکبیر، خواستار گفتن مرگ بر بی‌حجاب شده است.

سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان نیز در توییتی نوشت: «کار به‌جایی رسیده حتی خواهران شل حجاب از برهنگی برخی بی حجاب‌ها شکایت دارند! فرماندهان و سربازهای ما اسیر شدند. ما تا آخر هستیم!» محمدعلی ابطحی هم در پاسخ به او نوشت:«بی حجاب‌ها دشمن خارجی نیستند که شهر سقوط کند. فرزندان این آب و خاک هستند. بی‌سیم نزنید. ادبیات شما فقط به گسترش بی‌حجابی می‌انجامد.»

هزینه چهل ساله برای نهادهای فرهنگی مروج حجاب

حجت الاسلام رفیعی از منبری های معروف، در سخنرانی‌ای که ویدئوی آن منتشر شده، با اشاره به دریافت بودجه نهادهای فرهنگی در چهل سال اخیر گفت: «ارزشی را که ۴۰ سال برایش هزینه کردید در عرض چند ماه به‌راحتی نادیده گرفتید. با همین فرمان پیش بروید ماجرا از دستتان در می‌رود. فردا هوا گرم بشود چه کار می‌خواهید بکنید؟ چگونه می‌خواهید دریا را کنترل کنید؟»

کارشناسان سیاسی معتقدند نهادهای فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه، سازمان‌های تبلیغاتی و مجموعه‌های رسانه‌ای وابسته به‌آن‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها، در چهل سال گذشته، بودجه‌هایی را دریافت کرده‌اند که برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب، باید بخشی از آن را برای اقناع‌سازی جامعه درباره ارزش حجاب، هزینه می‌کردند. چه آن‌که حجاب در سال ۱۳۵۷ مولفه‌ای مهم برای زنان ایرانی محسوب می‌شده و حالا با گذشت چهل سال از هزینه بودجه برای نهادهای فرهنگی، مسئولان آن‌ها، برای ناتوانی خود در اقناع‌سازی جامعه پاسخ‌گو نیستند.

در همین راستا آیت‌الله اراکی در درس خارج خطاب به طلاب حوزه علمیه گفت: «جای بسیار تاسف دارد که ببینیم در حوزه‌های علمیه لااقل بی‌تفاوتی به مسئله انقلاب وجود دارد و این بی‌تفاوتی یک ناشکری عظیم است.»

فاحشه،هرزه،پلشت،برهنه،بی عفت:توهین فعالان فرهنگی به بی‌حجاب‌ها/ «فرار به جلو» برای «کاربرد زور» علیه بی‌حجابی/پروژه «امنیتی»کردن حجاب برای چیست؟
درخواست شعار مرگ بر بی حجاب بعد از نمازهای جماعت مساجد

ضعف نهادهای فرهنگی در اقناع سازی جامعه

برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۵ دستگاه و نهاد فرهنگی در کشور، مجری سیاست‌های حجاب هستند. این ۲۵ دستگاه باید جدای از پلیس و سایر نیروهای نظامی در نظر گرفته شود. برابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مجموع اعتباری که برای «فصل دین و مذهب» تعیین شده، بودجه‌ای معادل ۴ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان است.

این در حالی است که بودجه سایر نهادهای فرهنگی نیز در سال۱۴۰۲ افزایش قابل توجهی نسبت به سال۱۴۰۱ داشته است؛ هر یک از موسسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، از ۲۸٠٠ میلیارد به ۶۴٠٠ میلیارد تومان، موسسه امام خمینی (متعلق به آیت‌الله مصباح یزدی)، از ۳۳ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد تومان، سازمان تبلیغات اسلامی، از ۷۴٠ میلیارد به ۲۲٠٠ میلیارد تومان و جامعه‌المصطفی‌العالمیه (طلاب خارجی)، از ۵۷۶ میلیارد به ۸۹۵ میلیارد تومان افزایش بودجه داشته‌اند.

فاحشه،هرزه،پلشت،برهنه،بی عفت:توهین فعالان فرهنگی به بی‌حجاب‌ها/ «فرار به جلو» برای «کاربرد زور» علیه بی‌حجابی/پروژه «امنیتی»کردن حجاب برای چیست؟
حضور زنان در کمپین انتخاباتی ابراهیم رئیسی

حجاب: مسئله ای «امنیتی» یا «فرهنگی»

با افزایش فشار فعالان فرهنگی برای کاربرد زور علیه بی‌حجابی، وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای تبیینی اعلام کرد: « تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود». از اولین واکنش‌ها به این بیانیه، واکنش حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان بود که گفت «بی‌گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم‌های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب‌خوردگی آن‌هاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است».

شریعتمداری با «پلشت» خواندن پدیده بی‌حجابی گفته بود: « بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی‌که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می‌گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟!»

فاحشه،هرزه،پلشت،برهنه،بی عفت:توهین فعالان فرهنگی به بی‌حجاب‌ها/ «فرار به جلو» برای «کاربرد زور» علیه بی‌حجابی/پروژه «امنیتی»کردن حجاب برای چیست؟
استقبال از حضور دخترخانمی بدون حجاب در راهپیمایی۲۲ بهمن سال۱۴۰۱

امنیتی کردن مسئله حجاب و بهره‌گیری از زور یا قدرت پلیس برای مقابله با آن،تجربه‌ای آزموده شده و شکست خورده است که سال گذشته و قبل از فوت مهسا امینی نیز جامعه را ملتهب کرد و با جرقه جان باختن مهسا، خشم جامعه ناشی از کم‌کاری و ناتوانی دستگاه‌های فرهنگی برای اقناع‌سازی، مردم را به کف خیابان آورد تا دست کم ۱۰۰ روز، کشور را در بحران وارد کند.

چه آن‌که استقبال تحسین برانگیز مسئولان فرهنگی از حضور زنان و دختران بدون حجاب در راهپیمایی۲۲ بهمن، این گمانه را بعد از طرح توهین‌ها و درخواست برای برخورد با بی‌حجابان، این گمانه را تقویت می‌کند که از حضور داوطلبانه زنان بی‌حجاب در مراسم‌های ملی، بهره‌برداری سیاسی می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بی بی انصافی از زبان انصاف
    اولا تو میتوانی فقط با تذکر لسانی جلوی دزدی رو بگیری که فقط با فرهنگ سازی بشه جلوی عریانی جامعه رو گرفت ؟مثل نمایندگانی که برای رای بیشتر وعده حجاب اختیاری میدن تو هم برای بازدید بیشتر کلمه حمله رو استفاده نکن کدوم حمله کدوم سختگیری؟حجاب قانونه برای استحکام خانواده ها هرچند زنان هوسران با اون بجنگند .نیروی انتظامی قوه قهریه و مجری قانونه .باید به وظیفه اش عمل کنه

    2
    3
  2. بی انصاف نیوز چرا پرت و‌پلا میگی؟ یکی به میخ میزنی یکی به نعل. چرا مسئله حجاب رو گره میزنین به وضعیت اقتصادی؟ قوزک رو میچسبونین به شقیقه.اینکه خانمهایی هستن که بی حجابن اما پاکدامن نافی حجاب نیست. حیا و عفت ربطی به حجاب نداره.‌

  3. بی انصاف نیوز، اونا اگر هم کم کاری کردن نقش شما به عنوان رسانه جز خیانت و تنش چی بوده که با بلد کردن برخی اخبار در جهت رسیدن به اهداف کثیفتون نقشی در کمک به جامعه نداشتین. تف به شرفتون.

    1
    1
  4. بی حجاب داره بسمت برهنه گی پیش میره..امیداوارم انصاف نیوز حمایت کنی.تو هم هم پیاله بی حجابی هستی.خائن به مملکت بی انصاف نیوز

    1
    1
  5. تمام این پول که برای این چنین تبلیغاتی و بودجه ای که در نظر گرفته شده به مثابه ریختن آشغال گوشت پیش سگ های ولگردی که هیچ گونه هنری ندارند این پول را خرج مردم و اشتغال کنن و بین آشغال ها نریزند

  6. لالید از کسانی که خانم محجبه و دخترانش را زدند مطلبی بزارید. چون حامی فحشا هستید چون سیاستهای کثیف و نقشه هاتون برای به لجن کشیدن خانواده و عفت زنان در این مملکت است،انشاالله خون های شهدا یقتون را بگیره و قطعا خواهد گرفت

  7. به نظر شما اگر شهدا الان زنده بودند از فاصله طبقاتی و عدم عدالت اجتماعی و فاصله حقوق کارگری و حقوق و پاداش نجومی عده ای بیشتر ناراحت می شدند یا شل حجابی عده ای

  8. وقتی ما اصلاح طلبان برای بدست گرفتن قدرت در کشور حاضریم دستورات دینی و قانون را زیرپا گذاریم و به نام آزادی اجتماعی امتیاز بدهیم و نعل وارونه بکوبیم و بودجه فرهنگی را تصویب کنند و همه را بهشان ندهند چه انتظاری دارید؟؟
    نهادهای فرهنگی مگر بیشترین عده شان در دست اصلاح طلبان نیست؟؟
    مگر بیشترین دولت و مجلس را ما اصلاح طلبان تشکیل ندادیم؟؟؟
    چرا از گفتن واقعیت هراس دارید؟؟
    بخاطر هم حزبی ها و…؟؟
    مگر استارت وقایع بعد از فوت مهسا امینی را ما اصلاح طلبان روشن نکردیم؟؟
    مگر ما بیشترین رسانه را نداریم و در کمینیم که یک اتفاقی در گوشه ای بیفتد و از آن بهره برداری سیاسی خود کنیم؟؟
    مگر ما برای حوزه علمیه با تبلیغات سوء طی این سالها اعتبار گذاشتیم که کسی حرف آنها را بشنود؟؟
    و ده ها مگر دیگر
    فرار رو به جلو چه فایده دارد؟؟؟
    در اینستاگرام و توئیتر و در کل فضای مجازی مگر زنان محجبه و متدین را به انواع مختلف مسخره نمیکنند تا بی حجابی و کم حجابی را رواج داده و هنوز ادامه می دهند شما و رسانه هاخواب هستید و بهتر است بگویم خود را به خواب زدید
    آیا جرات کردیم یک مورد از تمسخر احکام و افراد محجبه و متدین و… را پاسخ بگوییم؟؟؟
    آیا اخلاق را زیرپا نگذاشتیم که حالا متهم میکنیم؟؟؟
    انصافتان را دست خوش
    مطمئن باشید آتش این سهل انگاریها و یکطرفه رفتن ها همه به دامان خودمان بازخواهد گشت و اما کِی و با چه هزینه بسیار گزافی
    براستی دوست داریم این فرمان که به کجراهه رفته را کم کم برگردانیم یا برای ماهی از آب گل آلود گرفتن خود هنوز باید در ساز ناسازی بدمیم؟؟
    فعلا گوی و میدان وبیشترین رسانه و کارمندان نهاد فرهنگی و نیم حوزه علمیه از آنِ ما اصلاح طلبان است اما مسابقه بی بَرنده دنیای سیاست، زبان حقگوی همه مارا بسته
    بفرمایید ادامه دهید تا روز موعود و پشیمانی سخت و بی فایده آنروزها

  9. همینطور که میگیم مرگ بر امریکا و منظورمون دولت امریکاست نه مردم بی گناهش.. همینطور هم وقتی میگیم مرگ بر بی حجاب منظورمون با تک تک اونهایی نیست که به قول حاج قاسم دختر/خواهر خودمونن یکم مغزت رو به کار بندازی میفهمی(مطالب این پست خبری رو نخوندمفقط همین عکس رو دیدم
    انصاف نیوز چیه شما بی انصاف ترین پایگاه خبری هستین…)

  10. چهار تا مزدور بی حجاب رو فرستادید بین متدینین و سریع ازشون عکس گرفتید و حالا پخش میکنید که چه بشه، غیرت و وطن تون رو به چند فروختید

  11. من کلا به موضوع های مورد علاقه حاکمیت کاری ندارم اما بحث عفت زنان ایرانی موضوعی ملی و غیرقابل انکار هست که هر وطن پرستی قبول دارد زن ایرانی در هیچ جای تاریخ هرزه نبوده پس این قشر هرزه و بی حجاب و بی عفت رو نباید بیخیال شد تا خیال باطل کنن ایران جای این کثافت کاری هاست مخصوصا که اکثریت این قشر مزخرف مباحث ملی و وطن و ناموس و اینا اصلا براشون مهم نیس

  12. امام جمعه محترم ما هم از نذول گرفتن بانکها واقعا خسته شدیم کجای دین و شریعت گفته سی میلیون وام پرداخت کنن و به جاش هشتاد میلیون بگیرین مگه این هم جز امر بهدمعروف حساب نمیشه یا شاید جرات نمیکنید با بانکها در بیوفتید .

  13. اولا شما تلویحا فوت خانم مهسا امینی را به گشت ارشاد نسبت دادید و پیامدهای ۱۰۰ روزه آن را نیز به فوت آن خانم مرتبط کردید به دو علت قابل پذیرش نیست . هیچ سند رسمی چه تصویری چه صوتی و چه نوشتاری وجود ندارد که فوت ایشان بر اثر ضریه بوده دوما پیامدهای ۱۰۰ روزه آنهم همه تقریبا میدانیم با معرکه گردانی سرویس های اطلاعاتی بیگانه بود با دست رسانه مزدور چه رسانه هایی مانند بی بی سی و اینتر نشنال و …. و چه در شبکه های مجازی . اما خود مسئله حجاب : به عقیده نویسنده و همفکرانشان آیا خود راهکاری برای آن دارید یا از راهکار دهندگان فقط انتقاد میکنید !!؟ به عقیده حضرات اگر کسی ولو بسیار مختصر و محترمانه تذکری بدهد ولی در جوابش فحش و ناسزاهای رکیک و ادامه دار بشنود که صد البته با تحریک همان صحنه گر انان مد شده چه باید کرد ؟ آیا برای آنهم راکاری دارید یا نه ؟

  14. از عمد حجاب رو بزرگ کردند چون دارند دزدی می کنند اختلاس می کنند میلیاردی می خواهند ذهن ها رو منحرف کنند

    5
    1
    1. ستمگر – ستم میکنه مظلوم هم باید اطاعت کنه تا بووده همین بوده از زمان حضرت محمد ص دختران را زنده به گور میکردند الان هم به مردها اموزش نمیدهند چشمشان را درویش کنند شاید زنی کچل بود و مو نداشت و تاسی داشت . شاید زنی مشکل روحی و روانی پیدا کرده بود به خاطر رفتارهای بد مردهای سرزمینش نسبت به زنان شاید زنی با این کار به میخواهد بگوید بهشت مرا پس بده حال که مردها ستمگر و خودخواه شده اند و زنان را دسته دوم به حساب میاورند دیه زن کمتر از مرد در ایران به زن ها بها داده نمیشه . زن ها جنس دست دوم هستند
      از ریشه باید حل بشه اینجوری فایده نداره جز اینکه جوانان را نسبت به کشور خوودشان دشمن میکنید و باعث فرار مغزها از ایران میشوید و اسلام را به گند میکشید با این کارها نمیتوانید به اسلام دعوت کنید اسلام دین تهدید و اعمال زور نیست معنی سوره بقره در قران را به دقت بیشتری بخوانید . خداوند به حضرت محمد ص فرمودند به زنان امت خودت بگو با پارچه گریبان و زیور الات خود را از مردانی که در دل مرز دارند و اعراب نفهمی که در ان زمان به زنان ظلم میکردند ، الان در زمان کنونی که ماهواره و ارتباطات بیشتری به وجود امده اگاهی زنان و دختران بالا رفته دوره برده داری نیست . شما مردهای ایرانی زن میگیرید نقفه نمیدید خرجی خونه رو به زور میدید راحت زن دوم میگیرید وقتی هم طلاق میدید مهریه نمیدید و تمام چیزهایی که دارید به نام یک نفر دیگه میکنید زنان در ایران مورد ظلم قرار گرفته اند خداوند فرمود از نفرین مظلوم بترسید گرچه کافر باشد …… زنان مظلوم ترین قشر هستند وای به حال مردهایی که به زنان ستم میکنند چه در ایران چه در کشورهای دیگه جایگاهشان دوزخ است .

  15. ستمگر – ستم میکنه مظلوم هم باید اطاعت کنه تا بووده همین بوده از زمان حضرت محمد ص دختران را زنده به گور میکردند الان هم به مردها اموزش نمیدهند چشمشان را درویش کنند شاید زنی کچل بود و مو نداشت و تاسی داشت . شاید زنی مشکل روحی و روانی پیدا کرده بود به خاطر رفتارهای بد مردهای سرزمینش نسبت به زنان شاید زنی با این کار به میخواهد بگوید بهشت مرا پس بده حال که مردها ستمگر و خودخواه شده اند و زنان را دسته دوم به حساب میاورند دیه زن کمتر از مرد در ایران به زن ها بها داده نمیشه . زن ها جنس دست دوم هستند
    از ریشه باید حل بشه اینجوری فایده نداره جز اینکه جوانان را نسبت به کشور خوودشان دشمن میکنید و باعث فرار مغزها از ایران میشوید و اسلام را به گند میکشید با این کارها نمیتوانید به اسلام دعوت کنید اسلام دین تهدید و اعمال زور نیست معنی سوره بقره در قران را به دقت بیشتری بخوانید . خداوند به حضرت محمد ص فرمودند به زنان امت خودت بگو با پارچه گریبان و زیور الات خود را از مردانی که در دل مرز دارند و اعراب نفهمی که در ان زمان به زنان ظلم میکردند ، الان در زمان کنونی که ماهواره و ارتباطات بیشتری به وجود امده اگاهی زنان و دختران بالا رفته دوره برده داری نیست . شما مردهای ایرانی زن میگیرید نقفه نمیدید خرجی خونه رو به زور میدید راحت زن دوم میگیرید وقتی هم طلاق میدید مهریه نمیدید و تمام چیزهایی که دارید به نام یک نفر دیگه میکنید زنان در ایران مورد ظلم قرار گرفته اند خداوند فرمود از نفرین مظلوم بترسید گرچه کافر باشد …… زنان مظلوم ترین قشر هستند وای به حال مردهایی که به زنان ستم میکنند چه در ایران چه در کشورهای دیگه جایگاهشان دوزخ است .

    1
    1
  16. سلام اینا از نظر من کار اشتباهی میکنن نباید با بی حجابان برخورد بدی را داشت چون همه چیز حجاب نیس میتونه یکی باحجاب باشه و آنقدر ظالم باشه که خدا میدونه ولی ما بی حجاب و بد حجابی رو هم داریم که مهربون و دلسوز باشه به امید پیروزی:
    زن_زندگی_آزادی#

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا