خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزودن آموزش مذهب شیعه به کتب مدارس انگلستان

با تلاش موسسه خیریه آیت الله العظمی خویی در لندن، سرانجام کتاب‌های علوم دینی رسمی مدارس انگلستان تجدید نگارش و چاپ شدند و در نسخه‌های جدید، مذهب شیعه و آموزه‌های آن به صورت رسمی تدریس می‌شود.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، در انگلستان مدارس مجاز هستند كه هر دينی را که مایلند تدریس کنند، از جمله اسلام، مسيحيت، يهوديت و … برای هر دینی نیز امتحانات نهایی GCSE ویژه‌ی آن دین از سوی اداره‌ی امتحانات برگزار می‌شود. تا به حال کتاب‌های علوم اسلامی GCSE  که الزاما میبایست در کلاس‌های علوم اسلامی تدریس شوند فقط بر اساس مذهب اهل سنت بود ولی از این بعد همه‌ی دانش آموزانی که ماده‌ی علوم اسلامی را انتخاب می‌کنند با مذهب شیعه در کنار تسنن آشنا می‌شوند.

قوانین جدید انگلستان اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند چرا که از سال جاری کلیه‌ی مدارس ملزم شده‌اند که به یک دین اکتفا نکنند و دو دین مختلف را آموزش دهند. بسیاری از مدارس مسیحی و یهودی، دین اسلام را به عنوان دین دوم برای تدریس انتخاب کردند و این یعنی آشنا شدن همه‌ی این دانش آموزان با مذهب اهل بیت علیهم السلام.

به همین منظور سه ماه قبل کنفرانسی در مؤسسه‌ی آيت الله خوئی برگزار شد برای آشنا کردن معلمان مسیحی و یهودی با مذهب شیعه و روش‌های تدریس آن.

بعضی از صفحات یکی از کتاب‌هایی که به تازگی چاپ شده برای تدریس در دبیرستان‌های انگلستان در پی می‌آید:

55671

انتهای پیام55672

55673

55674

55675

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انگليس كارش درست است ميداندچكارميكندبراى ماانواع
    شاخه هاى مذهبى درست ميكندوخودش موتورتوربوجت ميسازدمردم مادوست دارندازطريق دين ازيكديگرسوارى بگيرندچوناهل تلاش وكارنيستندالبته انگيس مقصرنيست ماخودطالبيم

  2. اخر هنوز مذهبی که نمونه اش امام علی ع وامام محمد باقر(باقر العلوم) وکار در نخلستان بودرا یادمان نداده اند.این دیگر ارتباطی با انگلیسی ها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا