خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ها به پلمپ مغازه ماست فروشی و دستگیری دو خانم

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد فردی سطل ماست را روی سر مادر و دختری که حجاب به سر ندارند خالی می‌کند و برخی از افراد حاضر با فرد حمله کننده درگیر می شوند. این اقدام با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است. همچنین اخباری مبنی بر پلمپ مغازه، فک پلمپ آن، دستگیری فرد ماست پاش و آن همچنین دو خانم نیز منتشر شده است!

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی در رابطه با توهین آمربه‌معروف به دو زن بی‌حجاب و حمله به آنان با ماست نوشت:

کاسه ماست نبود که بر سر دختر مردم ریخته شد.

تعصب و لجن متعفنی است که در طول سالها در مغزماست پاش ‌ها جاگرفته

#ماست_پاش

کاربری اصولگرا نوشت: حکم جلب ماست زن صادر شد. مغازه ماست فروشی هم پلمپ نشده اصلا. دوستان اصلاح طلب اگه کره گیری هاتون تموم شد برگردین به غاراتون.

خبر تکمیلی:

مغازه لبنیاتی شاندیز که پلمپ شده بود فک شد

دادبان نوشت: در این فیلم مردی بر سر دخترانی که زیر بار حجاب اجباری نمی‌روند، در مغازه‌ای، سطل ماست را خالی می‌کند. خوب است بدانید، فردی که دست به چنین کاری می‌کند، جرم محرز را مرتکب شده است، چرا که مزاحمت و حمله به شهروندان مصداق ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی و همچنین اخلال در نظم عمومی و…

کاربری نوشت: سطل ماست رو ریختید رو سر مردم؟ یک درصد، فقط یک درصد فکر کنید ورق برگرده چجوری میتونید این مردم رو قانع کنید که سطل [..] رو خالی نکنن رو حجاب زن و دخترتون ؟ همیشه یک پُلی برای برگشت باقی بذارید همه چی رو خراب نکنید همه چی رو بی هویت نکنید همه چی رو از سکه نندازید

کاربر ارزشی نوشت: دشمنان بر سر حضرت رسول شکمبه گوسفند میریختند ایشان حرفی نمیزدند، حالا برادر مسلمانتان بخاطر خیر و صلاح شما بر سرتان کمی ماست بریزد چه میشود مگر؟ کمی صبر داشته باشید کمی تحمل داشته باشید این چه قشقرقی است که بخاطر یک #ماست_پاشی به راه انداخته اید؟

کاربرانی با انتشار عکس های افراد بی حجابی که در راه پیمایی شرکت کرده بودند یا مایا صباغ می پرسند این ها چه فرقی دارند؟

سید حامد میری نوشت: من که باورم نمیشه تو واقعا بخوای حجاب را با سطل ماست در جامعه نهادینه کنی؟! یا شاید می‌خوای آبروی دین و دینداری را با سطل #ماست ببری؟! یا شایدم می‌خوای عقده های درونی‌ات رو ماست‌مالی کنی یا چی؟ واقعا دنبال چی هستین شما؟! کسی که دستش تو دست امام معصوم نباشه دین رو وارونه میفهمه

کاربر دیگری نوشت: فکرشو بکن؛ بیان داخل مغازه‌ات، کسب و کارت‌رو به هم بریزن، ماست رو بریزن رو سر مشتری‌هات، ریخت و پاش کنن، با اعصاب و روانت بازی کنن! روزت رو خراب کنن و آخرشم مغازه‌ای که درآمد خانواده‌ت‌رو تامین میکنه پلمپ کنن چون کسی که تموم اونکارارو انجام داده یه …. بوده!

کاربر دیگری نوشت: این [….] سطل ماست رو روی یک مادر و دختر بدون حجاب‌ اجباری خالی می‌کنه و مردم از خجالتش در میان. چیزی که برام عجیب بود اون خانم هست که دست شوهرش رو می‌گیره که نره کمک!

کاربری نوشت: دین را وارونه جلوه دادن یعنی اینکه در مقام خدا بایستی و قدرت انتخاب و اختیاری را که خداوند به بندگانش عطا کرده ،سلب کنی. این کار شما یعنی خود را بالاتر از خدا دانسته اید و اثراتش دین زدگی مردم می‌باشد و وضع حال حاضر جامعه می‌باشد. #خديجة_الكبرى #حجاب_اجباری #ماست

برخی کاربران مدعی شده اند که نام فرد ماست پاش را می دانند.

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و از اعضای جبه پایداری نوشت: هیچ دلیلی بر اینکه درگیری به خاطر بی حجاب بوده، نیست. اولا هیچ دلیل و نشانه‌ای دالّ بر اینکه درگیری اینها به خاطر بی‌حجاب بوده، نیست. ثانیا هیچ دلیل و نشانه‌ای مبنی بر اینکه این فرد، آمر به معروف یا بسیجی باشد، نیست. ثالثا بر فرض که موضوع درگیری بی‌حجابی این افراد بوده باشد، قطعا آن فرد آمر به معروف نیست بلکه جاهل و نادانی است که باید به دلیل این رفتار زشت و غیراخلاقی و زشتش مواخذه و محاکمه شود. نهایت مرحله امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب که بر افراد عادی جامعه واجب است، تذکر با زبان است. بیش از این برعهده حاکمیت است.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس: امر به معروف و نهی از منکر؛ معمولا زبان خوش و احترام جواب می‌دهد که اکثریت مردم نیز قبول دارند. برخورد تند، اهانت و بی احترامی، نتیجه عکس دارد که خوش‌بینانه از سر جهل است و بدبینانه خروجی نفوذ. وظیفه دستگاه‌ها بررسی همه گزینه‌هاست.

مهدی یزدانی خرم، روزنامه‌نگار: این حجمِ چهارخانه‌پوش به دو زن در یک سوپرمارکت حمله کرده و به‌واسطه‌ی «مو»‌ی آن‌ها رگ‌اش جنبیده و سطلی ماست بر سرِ این دو انسان مالیده. فیلم در بسیاری سایت‌ها بارگذاری شده و قابلِ تماشا‌ست. این حجمِ چهارخانه‌پوش در نهایتِ استیصال فقط کوشیده با تخریبِ «مو» و ایجادِ هراس خود را اثبات کند. بی‌شک تحقیرِ بدن و تعدی به حریمِ دیگران هیچ توجیه ندارد و ردِ زخمی که این ماست‌مالِ حقیر بر روحِ آن دو زن انداخته باقی می‌ماند جامعه مملو از زخم است.

رضا صائمی، روزنامه نگار: آنچه بر سر مادر و دختر خالی می شود، تقصیر ماست…از ماست که بر ماست!

رسول اسدزاده، فعال رسانه: مردی خشمگین به سر و صورت زنی در یک فروشگاه به خاطر حجاب، ماست مالیده است. تصویری گویا از موضوعی که در دهه پنجم انقلاب به چالش اصلی در جامعه ایرانی بدل شده.

محسن برهانی، حقوقدان:  اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی: عده‌ای از نهادها و افراد ذینفوذ، با سیاسی کردن پوشش بانوان و توصیه به اقدامات تشنج‌زای اجتماعی، در جهت بی‌ثبات‌سازی جامعه تلاش می‌کنند!

احسان بداغی، خبرنگار نوشت: با همان منطقی که تخم‌مرغ دزد عاقبت شتر دزد می‌شود، ماست پاش هم عاقبت ‎اسید پاش خواهد شد.

سیامک قاسمی، فعال رسانه و اقتصاد نوشت: ترکیب تورم و دلار‌ و سطل ماست، حتما یه سطل دوغ نمیشه، یه دریا دوغ میشه! از ما گفتن !

* آزاده مختاری، خبرنگارنوشت  درست در روزهایی که کشور در باتلاق ابر بحران اقتصادی و تورم گرفتار است و هرروز هم این باتلاق عمیق‌تر می‌شود،به جای مطالبه حق خود از منابع کشور و مطالبه اقتصادی دور از انحصار،سطل ماست روی سر هم  می‌کوبیم!

* کاربری به اسم مینا نوشت: بیانیه کاشتند؛ ماست درو کردند…

* میثم دیگر فعال توئیتری هم گفت: امر به معروف با سطل ماست!

* مهدی، فعال اصولگرا هم در واکنشی متفاوت نوشت: دوقطبی تا کی؟ اون از کتک خوردن بانوی محجبه در قم اینم از افتضاح این ابله مذهبی نما تو ماست بندی،آقای مسئول نمیخوای ورود کنی؟اگه بیحجابی قانون شکنیه،مجری قانون باید وارد عمل بشه،شهروند عادی وظیفش تذکر لسانیه بیخود میکنه ماست بریزه تو سر مردم!

* شیوا هم در نقد حمله بخ دو خانم بدون حجاب نوشت: محجبه کردن مردم با سطل ماست؟ نمونه کوچکی از ماجرا درست کردن!

علی ضیا مجری سابق صداوسیما در یک استوری به حمله یک فرد با سطل ماست به دو خانم  بی‌حجاب نوشت: این آقا به چه خدایی اعتقاد داره که به زنان این سرزمین اینگونه حمله میکند من به دینی که بتونه اینگونه با خانمها برخورد کنه کافرم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تن به غریزه بخشیدن ، پنجه بر چهره حقیقت کشیدن ، کشتار روزانه اخلاق معنویت (گوهر دین ) به بهانه حفظ ظاهر دین فقهی !!!….اینها ترانه زوال اند و نشانه بزرگ ناکارآمدی فقه و اصول در اداره جامعه !!! سده های میانه و سرنوشت کلیسا را به انتظار نشسته ایم گویا……..

  2. دادا کسی که سطل ماست رو پاشید از نظر خود ما انقلابی ها هم ادم بی شعوری بود…اما میدونی بیشعور تر از اونها کین؟ اونهایی که همین چند روز گذشته حمله به اون دوتا زن محجبه رو دیدن یه خبر هم کار نکردن بعد برای یه سطل ماست کشور رو به‌ هم ریختن…(مغازه پلمپ نشده بی انصاف نیوز)

  3. قانون در کجای این کشور قرادارد ‘ اگر همه آتش باختیارن وهر ابلهی صبح از خواب برخاست بنام دین هرکاری دلش خواست بکند ‘ دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود ‘ اینها درپی تنش زایی در جامعه ای هستند که اینروزها از تمام مواهب این کشور فقط سطل ماست نصیبشان میشود ‘ بانام دین چنان مردم را ازدین گریزان کردن که ظهر بمسجدی در یک بخش ۵۰۰۰نفری رفتم روحانی بود ‘ مکبر و من و باچناقم جمعا ۴نفر ‘ این نتیجه حکومت داری کسانیست که نه الف بای حکومتداری میدانند ونه حاضرند دست ازاین سفره که برای مردم خالی وبرای خودشان پروپیمان است بردارند ونه برن وبدیگرانی که میتوانند واگذار کنند!

  4. طبق قانون کسانی که باعث رعب و وحشت در جامعه می شوند باید اعدام شوند اون خانم ها رو هم باید اصولی امر به معروف کرد

  5. خطابم به آن قاضی است که برای آتش زدن سطل زباله حکم محاربه و اعدام داد!! چگونه است که آتش زدن سطل زباله محاربه است و حکمش اعدام، آیا اینکار آن موجود محاربه نبود!؟ ترساندن مردم نبود؟ در فیلم کاملا مشخص است که آن خانم چگونه ترسیده و از روی ترس دست شوهرش را میگیرد که به داستان ورود نکند!؟ آیا این عمل آن یارو که با سرعت با اولین چیزی که دم دستش بود، ایجاد رعب و وحشت در شهروندان میکند، مصداق روشن محاربه نیست!!؟

  6. این مرد ماست پاش به ظاهر مسلمان فقط به عظمت اسلام توهین کرد و یک چهره ظالم از اسلام آنهم مذهب شیعه گسترش داد و دری دیگر برای اسلام هراسی باز کرد ( اگر سطل بنزین دستش بود حتما می ریخت )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا