خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بدون اعلام جزییات؛ فروش دلار اسکناسی با کارت ملی متوقف شد

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: بانک مرکزی بدون اعلام جزییات، فروش دلار اسکناسی را متوقف و پیش از ظهر امروز، 14 فروردین 402، اعلام کرد به‌جای تحویل اسکناس ارز، رقم خریداری شده به حساب ارزی متقاضیان واریز خواهد شد.

بر اساس تصویری که از بخش‌نامه جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها منتشر شده است، تهیه‌کنندگان این بخش‌نامه وعده داده‌اند جزییات تصمیم جدید را متعاقبا اعلام کنند اما آن‌چه قطعی شده؛ این است که صرافی‌ها حق ندارند به متقاضیان اسکناس تحویل دهند.

نحوه گشایش حساب ارزی، کارمزدها، نحوه محاسبه سود، شیوه برداشت، کارکرد حساب ارزی، ارتباط آن با سامانه‌های مالیاتی و… از جمله ابهامات سیاست جدید بانک مرکزی در توقف فروش دلار اسکناسی است.

پیش‌تر اعلام شده بود هر کد ملی می‌تواند یک بار در سال معادل 5 هزار یورو اسکناس دریافت کند. این ارز به ارز سهمیه‌ای مشهور شده و یک بازار کاذب خرید و فروش کد ملی را پدید آورده بود.

گرچه در پرتال بانک مرکزی خبری منتشر نشده اما این تصویر در رسانه ها از تغییر روش فروش ارز به متقاضیان خبر می دهد

مشخص نیست سیاست جدید بانک مرکزی در توقف فروش اسکناس، همه ابعاد ماجرا را دیده است یا نه اما برخی فعالان بازار از احتمال کمبود عرضه اسکناس و افزایش کاذب قیمت آن ابراز نگرانی می‌کنند.

قیمت دلار که در ده روز پایانی سال گذشته روند نزولی پیدا کرده بود، با آغاز سال جدید روند صعودی خود را آغاز کرده و در روزهای کاری سپری شده از 402، بیش از 20 درصد رشد داشته است. باید دید سیاست جدید اما مبهم بانک مرکزی می‌تواند بازار ارز را مجددا ثبات بدهد یا پول ملی سالی پر تکانه را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا