خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدرضا زائری: تریبون‌داران حرف خودشان را می‌زنند نه حرف دین را!

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، فعال فرهنگی اصولگرا گفت: مشکل این است که تریبون‌داران حرف خودشان را می‌زنند نه حرف حساب دین را؛ در حدیث آمده اگر به‌جای حرف خودشان حرف دین را بزنند خودشان هم عزت بیشتری پیدا می‌کنند.

به گزارش انصاف نیوز، آقای زائری در مراسم یادبود بتول فیروزان، نویسنده و‌ مترجم، با اشاره به نسبت فامیلی خانم‌ فیروزان با امام موسی صدر گفت: خانم فیروزان با وجود نسبتی که با آقای فیروزان، خانم حوریه صدر و امام موسی صدر داشتند اما شخصیتی مستقل داشتند و اصرار هم داشت که خودش را به عنوان شخصیتی مستقل معرفی کند. البته که اگر افتخار انتساب به این خاندان بزرگ و چنین پدر و مادری نمی‌داشت شاید خیلی متفاوت می‌بود اما باید به این نکته توجه داشت که تلاش و کوشش شخصی ایشان متمایز است. 

این فعال فرهنگی اصولگرا با بیان اینکه «دغدغه و آرزوی بتول فیروزان به راه افتادن جریان تفکر اصلاحی و انتقادی بود»، گفت: هنگامی که در مراحل پذیرش دکتری از او پرسیدند که چه آرزویی دارد، در پاسخ می‌گوید که آرزویش این است که در ده سال آینده یک NGO برای ترویج اندیشه و تفکر انتقادی ایجاد کند تا قدمی به جلو برای بهتر شدن حال افراد بردارد و تغییری در این اوضاع رخ دهد.

محمدرضا زائری در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: محبت راهبرد تغییر و اصلاح است. برای انجام هر اصلاح و‌تغییری این محبت است که معجزه می‌کند.  راهبرد دین هم محبت است. حتی پرستش و‌ عبادت هم بدون محبت ممکن نیست‌‌.

این سخنران مذهبی با تاکید بر اینکه «در دین بحث چوب و چماق و زور و اجبار نیست»، گفت: اگر می‌خواهید دین را ترویج کنید باید کاری کنید که مردم خدا را دوست داشته باشند. تا محبتی نباشد عمل دینی هم شکل نمی‌گیرد.

زائری با اشاره به موضوع حجاب و عفاف در جامعه گفت: اگر می‌خواهید عفت و حیا در جامعه زیاد شود باید محبت اهل بیت را در مردم زیاد کنید‌. آن کسی که عاشق علی (ع) شد حجاب و عفاف او هم زیاد خواهد شد. راهبرد دین این است اما آن را کنار گذاشتیم.

این فعال فرهنگی در ادامه افزود: آنان که تریبون دارند و فعالیت سیاسی و ‌اجتماعی انجام می‌دهند باید به گونه‌ای سخن بگویند که مردم به اهل بیت محبت پیدا کنند نه آنکه دورتر شوند.

زائری با بیان اینکه «مشکل این است که تریبون‌داران حرف خودشان را می‌زنند نه حرف حساب دین را»، گفت: در حدیث آمده اگر به‌جای حرف خودشان حرف دین را بزنند خودشان عزت بیشتری پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به نام خدا

    اصلاح طلبان و اعتدالیون برای گفت و گو با مسئولان بدانند زبان مسئولان فعلی زبان آیت الله مصباح است. یعنی با زبان روشنفکری دینی با زبان غیر فقهی با زبان لیبرالیسم و مدرنیسم نمی توان با آنان گفت و گو کرد. لذا باید مکتب مصباح را در زمانی که می خواهد به عرصه ی اجرا برسد با واقع بینی و شناخت موانع و قدرت کنش بازیگران عرصه سیاست و فرهنگ و اقتصاد و بین الملل و غیرو با روش میانه روی و اعتدال که روش اسلام است جراحی و اصلاح کرد و مکتبی که از بنیادگرایی عبور کرده و نتایج فاجعه بار آن را در ایجاد انشقاق و جدایی و دسته بندی مردم و کاهش پایگاه مردمی و مشارکت و تضعیف اقتصاد می توان دید باید به سمت مکتبی پسابنیادگرا ( محافظه کاری نوین و روز ) که در اجرا متکی بر مصنوعات روز بشری ( معرفت ) و واقع بینی است حرکت داد. ایراد ندارد شاگردان ایشان در مقام نظری هرچه می خواهند از عقایدشان بگویند اما در اجرا بدانند این حرفها حرف اسلام نیست و آن را دخیل نکنند که با سابقه ای که این جریان دارد اینها چیزی از عملیات اجرا نمی فهمند و آگاه به زمان نیستند و استبداد و خودکامگی و تندروی را در پوشش ظاهری ساخته شده از اسلام پنهان می کنند. پس باید مسئولان را اقناع کرد که از بنیادگرایی عبور کنند و تفاوت عرصه ی نظر و اجرا را برای آنان بیان کرد و توصیه کرد که به امکانات روز و مصلحت خلاف نظر شخصی توجه کنند. امر به معروف و نهی از منکر نباید در مسئله حجاب به زنده به گور کردن دختران منتهی شود کسی که فلسفه و مصلحت حکم شرعی حجاب را بداند مدام بر پوشش کامل زنان اصرار نمی کند و تاثیر کاهش دادن قوای جنسی مردان با دارویی برای مثال سرترالین 100 تحت نظر پزشک را نیز به عموم تجویز می کند. دست از کمال گرایی و آرمان گرایی صرف باید برداشت!

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا