خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت رکوردی تازه در اسکار

رقابت برای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، امسال 85 شرکت‌کننده دارد. پیش از این بالاترین رکورد شرکت‌کننده در این بخش 83 اثر در سال 2014 بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ورایتی، در فهرست منتشر شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما نام فیلم‌های «رفتن» از افغانستان، «زمین‌لرزه» از ارمنستان و «چون چشمهایم را باز کردم» از تونس دیده نمی‌شود که این نشانی از پذیرفته نشدن این فیلم‌ها برای رقابت در این بخش با در نظر گرفتن معیارهای آکادمی است.

تمامی این 85 فیلم در طول دو ماه آینده برای آن‌دسته از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینما که خواستار تماشای آن‌ها هستند، نمایش داده می‌شود.

در میان این فیلم‌ها آثار مطرحی چون «نرودا» به کارگردانی پابلو لارائین از شیلی، «او» به کارگردانی پل ورهوفن از فرانسه، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده از آلمان، «جولیتا» به کارگردانی پدرو آلمودوار از اسپانیا، «این تنها پایان جهان است» به کارگردانی زاویه دولان از کانادا، «آتش در دریا» به کارگردانی جیانفرانکو رزی از ایتالیا، «پس‌تصویر» به کارگردانی آندره وایدا از لهستان، «عصر سایه‌ها» به کارگردانی کیم جی‌وون از کره‌جنوبی و «مردی به نام اووه» به کارگردانی هانس هولم از سوئد حضور دارند.

اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار با فیلم «فروشنده» در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار نماینده سینمای ایران است. «فروشنده» پیش از این در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ارمغان آورد.

پس از نمایش فیلم‌ها برای رای‌دهندگان، آکادمی فهرست کوتاه 9 فیلم برگزیده را چهارم دی (24 دسامبر) اعلام می‌کند. فهرست پنج نامزد نهایی پس از آن در ماه ژانویه اعلام خواهد شد.

مراسم هشتادونهمین دوره جوایز اسکار یکشنبه هشتم اسفند (26 فوریه سال 2017) در دالبی‌تئاتر هالیوود در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا