خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس فدراسیون سوارکاری: با سرمربی بلژیکی مدال می‌گیریم

مسعود خلیلی می‌گوید با آوردن سرمربی بلژیکی به دنبال رسیدن به مدال بازیهای آسیایی 2018 است.

قرارداد دو ساله “استنی فان پاشنStany  van paeschen ” بلژیکی که مدال برنز المپیک 1976 مونترال را در کارنامه دارد به عنوان سرمربی تیم های ملی پرش با اسب ایران به امضای این مربی و مسئولان فدراسیون سوارکاری ایران رسید.

این بلژیکی 59 ساله که سابقه سرمربیگری هشت ساله تیم های ملی عربستان و شش ساله تیم های ملی بلژیک را در کارنامه دارد، قرار است دو سال یعنی تا پایان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هدایت تیم های ملی بزرگسالان و جوانان ایران را بر عهده بگیرد.

رییس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این که سرمربی جدید تیم های ملی پرش با اسب ایران یکی از بهترین های جهان است گفت: یک از اهداف ما برای جذب این مربی کسب مدال در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی است.

وی افزود:او فردی بسیار قابل و ماهر برای این جایگاه است و او را از بین شش  مربی سرشناس جهان انتخاب کردم. رزومه چندین مربی برایمان ارسال شد، با فدراسیون جهانی و نفرات تاثیر گذار زیادی هم بحث و تبادل نظر شد، کمیته فنی و هیئت رییسه فدراسیون هم رزومه او را بررسی کردند و در نهایت توانستیم او برای آمدن به ایران قانع کنیم.

رییس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که این مربی چه زمانی به طور رسمی کارش را با ملی پوشان آغاز خواهد کرد؟گفت:قرار بود این هفته به ایران بیاید اما به دلیل تعطیلات و مسافرت احتمالی ملی پوشان و عدم حضور همه آنها در این زمان، تصمیم گرفتیم تا دو هفته دیگر بیاید.

خلیلی با تاکید بر این که خود این سرمربی بلژیکی هم برای حضور در ایران همراهی و همکاری زیادی انجام داد، اضافه کرد: سوارکاری ورزشی گران است اما با قول‌های مساعدی که از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داده شده توانستیم او را جذب کنیم. برای جذب او بیش از یکسال تلاش کردیم.فدراسیون جهانی سوارکاری هم برای حضور او در ایران خیلی کمک کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف ما از این همه تلاش و جذب این سرمربی، کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی است و سوارکاری ایران این توانمندی را دارد.

رییس فدراسیون سوارکاری در مورد جذب سرمربی برای بخش “درساژ” گفت: در بخش درساژ شرایط متفاوت است و فاصله زیادی برای تشکیل تیم ملی داریم. امیدوارم با کارهای خوبی که کمیته درساژ انجام می دهد طی یک و نیم سال آینده بتوانیم برای این بخش هم یک سرمربی خوب جذب کنیم.تا بحال چندین نفر را به عنوان مربی و مدرس داوری به ایران آورده ایم و در تلاش هستیم تجربه نفراتمان را در این بخش بالا ببریم و درآینده نزدیک برای انها هم یک مربی شایسته را جذب کنیم.

وی در مورد اینکه آیا کمک مربی ایرانی هم در کنار این سرمربی بلژیکی فعالیت خواهد کرد؟ توضیح داد:قرار است تا بعد از فعالیت شش ماهه این مربی در ایران در این رابطه تصمیم بگیریم ، اما قطعا نظر ما این است که یک یا دو نفر از مربیان خوب ما در کنار این سرمربی حضور داشته باشند و این انتقال تجربیات صورت بگیرد و در آینده بتوانیم از توانایی آنان استفاده کنیم.

خلیلی در مورد مدت زمان حضور این مربی در ایران ، خاطر نشان کرد: طبق قرارداد قرار است ماهیانه دو بار و هر زمان به مدت پنج یا شش روز در ایران باشد و کار هدایت تیم ملی را انجام دهد. البته این زمان حضور در ایران بستگی به رایزنی دارد و می توان آن را بیشتر کرد و یا تغییر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا