خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده نداجا: ماموریت ناوگروه‌ها تامین امنیت کشتی‌های تجاری است

فرمانده نداجا گفت: مأموریت همه ناوگروه‌های ارتش، برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران صداوسیما، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مأموریت همه ناوگروه‌های ارتش، برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می‌کنند.

فرمانده نداجا افزود: طبق معمول، ناو گروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناو بوشهر منطقه را به مقصد خلیج عدن برای برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشور ترک کردند.

وی گفت: پس از انجام این مأموریت این ناو گروه به سمت سواحل سومالی و تانزانیا حرکت می‌کند و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پس از بازدید از تانزانیا به سوی آفریقای جنوبی عزیمت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در برخی از خبرها عنوان شده که ناوهای جنگی ایران به سوی سواحل یمن عزیمت کردند البته این خبر معنا و مفهوم دیگری دارد زیرا یکی از سواحل خلیج عدن،  یمن است.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: خلیج عدن نقطه‌ای است که ناوگروه‌های ما برای برقراری امنیت به آنجا عزیمت می‌کنند و خیلی واضح است که این ناو گروه نیز مانند دیگر ناو گروه‌ها در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ برای برقراری امنیت کشتی‌ها حضور داشته باشد.

وی افزود: مأموریت ناو گروه 44 در صورت سفر به آفریقای جنوبی سه ماه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا