خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به وضعیت امروز بازار بورس

شاخص بازار بورس امروز (سه شنبه) 642 پله بالا رفت و در جایگاه 176 هزار و 458 واحدی ایستاد.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز یک میلیارد و 678 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 362 میلیارد ریال در 172 هزار و 580 نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 187 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 54 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 38 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور 501 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 222 واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 495 واحد رشد کرد.

در معاملات امروز نمادهای رمپنا (مپنا)، مبین (پتروشیمی مبین)، فارس(هلدینگ خلیج فارس)، جم (پتروشیمی جم) و حکشتی (کشتیرانی) بیشترین تاثیر مثبت را داشتند، اما خساپا (سایپا) و وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) با بالاترین تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

** برترین صنایع بورسی

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 487 میلیون سهم به ارزش 832 میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش 595 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 448 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه فرآورده های نفتی با دادوستدی به ارزش 320 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه زراعت نیز با معاملاتی به ارزش 319 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد اندک فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز چهار واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 914 واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس، بیش از یک میلیارد و 163 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و 830 میلیارد ریال دادوستد شد.

در معاملات امروز نمادهای کگهر (سنگ آهن گهر زمین)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و دماوند (تولید برق دماوند) بیشترین تاثیر مثبت و مارون (پتروشیمی مارون) زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا