خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باز هم جعلی دیگر؟

بی‌بی‌سی فارسی با انتشار تصویر سه «سند» ادعایی در گزارشی مدعی شده است که که یک «کمیته چهره‌های خاص» برای «مهار و تنبیه ورزشکاران و هنرمندان همراه» با اعتراضات ۱۴۰۱ تشکیل شده است.

به‌گزارش انصاف نیوز، بررسی اسناد مورد اشاره‌ی بی‌بی‌سی در این گزارش با ابهام‌ها و پرسش‌هایی جدی درباره‌ی اصالت یا جعلی بودن آن همراه شد، که در ادامه به آن پرداخته شده است.

نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قید «سری»

۱. وقتی این اطلاعات در سیستم متمرکز مالیاتی کشور موجود و هیچ طبقه‌بندی خاصی هم ندارد و با فرض طبقه‌بندی خاص به راحتی دفتر وزیر ارشاد می‌تواند از دفتر رییس کل سازمان مالیاتی کشور آن را مطالبه کند چه نیازی به مکاتبه در سطح دو وزیر وآن هم با قید «خیلی محرمانه» است؟

۲. کارگروه چهره‌ها در کجا تشکیل شده که رییس آن وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی است؟ اگر به فرض محال این کارگروه در شورای امنیت کشور ایجاد شده؛ این شورا دبیرخانه و کارگروه دارد که شأن مقام حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست آن کار گروه امنیتی نیست و اگر در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده خود شورا دبیرخانه و دبیرخانه هم دارای معاونان هم عرض این موضوع است.

۳. ظاهرا جاعلین نه سلسله مراتب طبقه‌بندی مکاتبات را بلد هستند ونه اینکه چه نامه‌ای ودر چه سطحی طبقه‌بندی می‌شود که یک قدم تا “بکلی سری» مهر زده می‌شود و این هم این قدر ناشیانه.

۴. صرف نظر از اینکه فوت مکاتبات دفتر و شخص وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی را ندیده‌اند که اینگونه نیست حتی به مکاتبات مشابه اداری هم دقت نکرده‌اند که در رونوشت‌ها سلسله مراتب اداری رعایت نشده و به‌طور مثال دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات در انتهای رونوشت‌ها آمده و اصلا هم توجه نکرده‌اند ( مقام وزارت خانه) صرفاً به مقامات ارشد هم‌طراز و بالاتر رونوشت می‌زند نه به نماینده و معاون یک دستگاه خیالی.

۵- ظاهراً‌ جاعلین این اسناد اصلا سلسله مراتب نظامی وانتظامی را هم (صرف نظر از اینکه وزیر به آنها مستقیم رونوشت نمی‌زند) بلد نیستند و (سردار) رییس فرضی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی را هم با قید (جناب آقای سردار)  مخاطب قرار داده اند که (جناب)  در محدوده‌ی ستوان سوم تا سرهنگی داخل محسوب است نه بالاتر.

با توجه به این موارد به نظر می‌آید اساس نامه جعل باشد.

نامه‌ی منتسب به معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور

۱. جاعل یا جاعلان اصولا به نحوه ابلاغ مصوبات شورای امنیت کشور و متن حتی یک برگ از آن دسترسی نداشته‌اند تا حداقل از روی آن مشابه‌کاری ‌کنند که به این شیوه ابلاغ نمی‌شود.

۲- در مکاتبات سیستمی وا توماسیون (عادی یا طبقه بندی شده) آن هم معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور؛ مهر (دبیر خانه) شورای امنیت کشور روی امضای معاون وزیر حتی به‌عنوان دبیر شورای امنیت کشور زده نمی‌شود؛ همچنین مهر دبیرخانه شورای امنیت کشور اینگونه نیست.

۳- تمام فهرست گیرندگان موسوم به الف و ب؛ ذیل نامه عناوین طبقه بندی و نگارش از آشفتگی شدید رنج می برد و علاوه بر آن از لحاظ سلسله مراتب اداری و امنیتی و انتظامی ترکیب اعضای این شورا این‌گونه نیست چه برسد به ابلاغ مصوبه شورایی که با قید ادعایی «خیلی محرمانه» مثلا ارسال شده و جالب اینکه  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در رونوشت‌ها مخاطب فرضی قرار داده نشده و او با نامه دیگری (پیش از آن یعنی ۳۱ شهریور۱۴۰۱) به‌عنوان رییس کارگروه خیالی چهره‌ها با وزیر امور اقتصادی و دارایی مکاتبه می‌کند و بعد معاون وزیر و دبیر شورای امنیت کشور در ( ۴ مهر۱۴۰۲) با عنوان کمیته چهره‌ها مصوبه خیالی ابلاغ می‌کند.

با توجه به این موارد این مکاتبه هم جعلی به نظر می‌آید.

ایرادهایی که در بند دوم برای نامه خیالی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور مطرح شد، عمدتاً شامل نامه‌‌ی ادعایی بند سوم هم می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ‌در پناه حضرت حق باشید، کاری به صحت و سقم این گزارش ندارم ولی تفاوت گزارشات تحلیلی انصاف نیوز و نوشته های تحمیلی به انصاف نیوز هستیم!!

    4
    1
  2. آخه عقل کل ها
    نظام بخواد با سلبریتی جماعت برخورد کنه نیازی به این بازیا داره؟
    خیلی راحت وزارت ارشاد ممنوع الکارشون میکنه
    بعد هم قوه قضاییه میره سراغشون

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا