خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک خاطره به بهانه‌ی اتهام‌زنی‌های اخیر علیه میرحسین

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

اخیرا حصر “میر حسین” به اتهام ارتباط با منافقین تشدید شده و بعضی مشاوران و همراهانش که در سمینار مجازی “گفت‌وگو برای نجات ایران” شرکت کرده‌اند، به همین اتهام دستگیر شده‌اند. این که چگونه فردی که نزدیک 13 سال است در حصر است و تمام ارتباطات بسیار محدود زمینی و آسمانی‎اش! تحت نظر است، می‌تواند با منافقین ارتباط برقرار کند و آنها وی را خط دهند و از زبانش بیانیه صادر کنند!، خود سؤالی است و اینکه چگونه شرکت در یک سمینار مجازی و سخنرانی و ارائه مقاله در آن که در مرأی و منظر عموم است، ارتباط با منافقین و جاسوسی و … شمرده شده و افرادی بدین اتهام بازداشت می‌شوند، سؤالات دیگری است که جواب می‌طلبند!

در ارتباط با این اتهام که سبب تشدید حصر میرحسین و بازداشت یارانش شده، به بازگویی یک خاطره می‌پردازم. در سال 1379 و دوران دولت اصلاحات، برای بار اول به حفاظت اطلاعات روحانیون در تهران برای «سین جیم» فراخوانده شدم. در روز موعود مراجعه کردم و مسئول آنجا که خود روحانی بود، شخصا برای گفتگو [در حقیقت بازجویی] آمد و به گفتگویی طولانی – فکر کنم حدود 3-4 ساعت –  نشستیم.

در آن ایام همایشی سه روزه – ۱۹ تا ۲۱ فروردین ۱۳۷۹ – درباره آینده ایران پس از پیروزی اصلاح‌طلبان، به ‌دعوت بنیاد هاینریش‌بل در برلین آلمان برگزار شده و بعضی افراد از ایران هم در آن شرکت کرده بودند که تعدادی از آنان با اتهامی مشابه اتهام یاران میرحسین دستگیر و زندانی شدند و رادیو و تلویزیون و تریبون‌های مذهبی جمعه و جماعات و تریبون‌های نهادها و …، صبح و شام علیه این کنفرانس و شرکت کنندگانش سخن‌پراکنی می‌کردند.

در ضمن گفتگوی ما، سخن از آن کنفرانس به میان آمد و او در صدد توجیه اتهام و جرم شرکت‌کنندگان برآمد و از من پرسید می‌دانی چه سازمانی این کنفرانس را برگزار کرده است؟ من از او توضیح خواستم و او جواب داد: بنیادی که کنفرانس را ترتیب داده، زیر نظر حزب سبزهای آلمان است و حزب سبزها یک حزب صهیونیستی است و این کنفرانس در حقیقت توسط صهیونیست‌ها و در راستای اهداف آنان است و شرکت کنندگان با شرکت، آب به آسیاب صهیونیست‌ها ریخته و با آنان همکاری کرده و … ».

من جواب دادم: فرض می‌کنم همه این ادعاهای شما صحیح باشد. این افراد خواسته‌اند با شرکت خود در این کنفرانس به جهان اعلام کنند بر خلاف تبلیغات گسترده‌ی منافقین، در ایران کم و بیش آزادی وجود دارد و نشانه‌اش این که ما توانسته‌ایم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس پیروز شویم و در این کنفرانس شرکت کرده‌ایم. بعد توضیح دادم که اتفاقا شرکت آنان که مخالفان جناح قدرتمند محافظه‌کار[اصولگرایان فعلی] صاحب قدرت در ایران هستند، آن قدر در خنثی‌سازی تبلیغات گسترده منافقان مبنی بر وجود خفقان در کشور، مؤثر بوده که منافقین نتوانسته‌اند تداوم کنفرانس را تاب آورده و به هر وسیله برای تعطیل کردن آن اقدام کرده از آن جمله رقّاص به جلسه فرستاده‌اند و کسی را فرستاده‌اند تا در جلسه برهنه شود و جلسه را به هم بریزد و موفق هم شده‌اند. بعد هم پرسیدم چطور چنین جلسه‌ای که به سود نظام و مردم است، یک جرم و شرکت در آن مستحق مجازات می‌شود؟

در ادامه گفتم اینکه سازمان‌دهنده‌ی این کنفرانس و تریبون آن، زیر نظر صهیونیست‌هاست، برای شرکت نکردن کافی نیست زیرا نه تنها این تریبون، که همه‌ی تریبون‌های جهانی از جمله تریبون سازمان ملل و شورای امنیت در اختیار صهیونیست‌ها است ولی مسئولان جمهوری اسلامی به حق و با شجاعت در این مجامع شرکت می‌کنند و با استفاده از همین تریبون‎‌ها، به دفاع از جمهوری اسلامی می‌پردازند و اتفاقا بسیار هم موفق بوده‌اند و راه دیگری هم ندارند، و ادامه دادم که بله؛ کسانی که سخنی برای گفتن ندارند، از این تریبون‌ها و شرکت در آنها وحشت دارند و آن را توطئه دشمنان و در خدمت آنان می‌بینند ولی کسانی که سخن و منطق محکم و گیرا دارند، شجاعانه در این سازمانها حاضر شده و با استفاده از همین تریبون‌ها سخن حق خود را به گوش جهانیان می‌رسانند. [آن روحانی مسئول در برابر این استدلال من جز سکوت موضعی نداشت]

امروز هم طیف‌های مخالف که مسیر نظام را از نگاه خودشان به سوی افول می‌بینند، برای آنچه «نجات ایران» می‌نامند در کنفرانسی مجازی شرکت کرده و فقط حرف زده و هم‌فکری کرده‌اند! کسانی که شرکت در این کنفرانس مجازی را همدستی با اپوزیسیون برانداز و منافقین و … می‌شمرند و با استناد به آن به تشدید حصر و دستگیری اقدام می‌کنند، فقط بی‌منطقی و نداشتن بیان و استدلال خود را فریاد می‌زنند و ناخواسته به شنیده شدن سخنان مطرح شده در کنفرانس کمک می‌کنند! فاعتبروا یا اولی الابصار

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. موسوی بیانیه عبور از جمهوری اسلامی رو نوشته، شما نویسنده محترم سرتو کردی توبرف و خاطره تعریف می کنی؟

  2. در اوج جنگ که صدام شهرهای ما را می کوبید و مردم در جبهه می جنگیدن و شهید می شدند و قسمتی از کشور در اختیار دشمن بود ایشان از نخست وزیری استعفا داد که باعث شدت جنگ شد چون فکر کردند غربیها و صدام جمهوری اسلامی شش ماهه سقوط می کند اما هشت سال مردم جوان دادن و پای این نظام ایستادند و با چنگ و دندان دفاع کردن تا اخرین نفس فتنه 88 چی که به دستور ایشان ایران را 8 ماه در آتش سوخت و کشور به قهقرا رفت بهای این خون ها دست کیست مقصر کیست مگر غیر اصلاح طلبان و شخص میر حسین موسوی حالا با لابی گری حصر دادن اونم فقط اسم حصر و الا ایشان تا همین الان هم توطئه میکنه چی رو تطیر میکنید بقول امام خمینی ملت ما آگاه هست و دست شیاطین و ابر قدرت ها رو خوب خوانده هست با افکار ملت بازی نکنید و الا ملت اگه بخواهد شما ها به زباله دان تاریخ خواهد انداخت بترسید از خشم ملت که حکومت محمد رضا را با اون همه قدرت و حمایت به زباله دان تاریخ انداخت این ملت حساب همه کسانی را که بد خواه این مملکت باشند به زباله دان تاریخ می سپارد چون ملت شهید داده برای این انقلاب جوان داده و ضربه ها خورده از این عوام فریبان ملت فریب آقای سردبیر تو هم دل جرات داشته باش اگه منافع سایتت بخطر نمی افته وریکی تو کفشت نیست منتشر کن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا