خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرایه تاکسی منتظر باران نماند و گران شد!

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: افزایش بیش از 50 درصدی کرایه تاکسی در برخی مسیرها در سال مهار تورم، موجب تعجب و اعتراض مردم شده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، چند روز پیش سخنان معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر تهران که افزایش 60  درصدی کرایه در ساعات پرترافیک یا بارانی را مجاز دانسته بود، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها و در میان مردم داشت و واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. بسیاری از مخاطبان، این سخنان را مجوزی برای قانون‌گریزی و افزایش نامعقول کرایه‌ها تلقی کردند.

حال خبر می‌رسد نرخ رسمی کرایه در برخی خطوط تاکسی‌رانی تهران برای روزهای عادی هم افزایشی 50 تا 60 درصدی داشته است.

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در تماس با دفتر سایت اعلام کرد: «کرایه تاکسی در مسیر سیدخندان – میدان انقلاب که تا هفته پیش 12 هزار تومان بود، از این هفته به 19 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.»

او افزود: «آن‌طور که من پرس‌وجو کردم، کرایه در همه مسیرهای دیگر از مبدا سیدخندان نیز بین 50 تا 60 درصد بیشتر شده است در حالی‌که گفته بودند افزایش فقط در روزهای خیلی شلوغ یا بارانی ممکن است.»

این شهروند تهرانی با بیان این‌که برای رسیدن به محل کارش، چاره‌ای جز استفاده از تاکسی ندارد، ادامه داد: «دولت و شهرداری از یک طرف همه خدماتی که به مردم می‌دهند را گران می‌کنند و از طرف دیگر، روی شعار سال مانور می‌دهند. این یعنی دولت و شهرداری خود را مخاطب شعار سال نمی‌دانند و انتظار دارند مردم تورم را مهار کنند.»

او گفت: «وقتی شهرداری نرخ کرایه تاکسی را تا این حد افزایش می‌دهد، تاکسی‌های اینترنتی هم بهانه پیدا می‌کنند قیمت‌های خود را بالا ببرند، کما این‌که همین الان هم نرخ‌های خود را خیلی بالا برده‌اند.»

پیش‌تر اعلام شده بود نرخ کرایه‌ها در تهران تا سقف 45 درصد افزایش خواهد یافت اما با توجه به تعلل مرکز آمار در اعلام نرخ تورم ماهانه، مشخص نیست این رقم تا چه اندازه هزینه زندگی تاکسی‌رانان را پوشش می‌دهد. ضمن این‌که مشخص نیست کرایه مسیرهایی که در روزهای عادی افزایش 60 درصدی داشته، در روزهای بارانی یا پرترافیک چه میزان رشد خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زورتون به گرونیهای دیگه نمیرسه فقط تاکسیها حق ندارن گرون کنن یه سر به لوازم یدکی ودستمزد مکانیکها بزنید بعد اعتراض کنید

    11
  2. همه قیمت‌ها سر به فلک کشیده. 400% تورم داشتیم. زورتون به گنده ها نمیرسه چسبیدی به راننده تاکسی. خجالت بکشید.

  3. تاکسیها زحمت میکشند و مسئولین هارتو پورت میکنند.کلا مسئولی که بغیر از استفاده از زبانش کار مهمی بتواند بکند نداریم.

  4. سلام، در مورد ترافیک استان تھران باید گفت ما باید طرح دائم زوج و فرد وسایل نقلیہ موتوری را در دست تدبیر قرار دھیم و رانندگانی کہ از راہ حمل و نقل کسب معیشت میکنند مالیات مصّوب پرداخت کنند۔در پناہ حقّ۔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا