خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: تنوع سیاسی در عرصه مدیریت در دولت مشهود است!

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره توقیف مراکز تولیدی و خدماتی به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی مشتریان، بیان داشت: سیاست و رویه دولت نه تنها در دولت سیزدهم و حتی در دوره ریاست آقای رئیسی در قوه قضاییه، احیای مجموعه‌های تولیدی راکد است. همه توان دولت در حمایت از اصناف تولیدی در چارچوب قوانین است. ما تفکیکی بین حوزه‌های مختلف قانونی قائل نشدیم. اگر همه ما بپذیریم در چارچوب قوانین موضوعه در حوزه‌های مختلف با معیار قرار دادن قانون، حتما اقتصاد پویا را تامین و تضمین خواهیم کرد.

به گزارش شفقنا، آقای بهادری جهرمی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار داشت: فردا رئیس جمهور با دعوت رسمی آقای بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهند کرد. این سفر پس از 13 سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

برپایی نمایشگاه کتاب 20 الی 30 اردیبهشت

وی به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از 20 الی 30 اردیبهشت ماه 1402 در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

آقای بهادری جهرمی ادامه داد: نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی و با شرکت 3000 ناشر داخلی و خارجی از 40 کشور دنیا برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد که برای اولین بار در این نمایشگاه، کتاب فروشی‌ها نیز در بخش مجازی حضور فعال دارند و در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیش از 600 نشست نقد و رونمایی از کتاب در نظر گرفته شده است.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۳) برگزار می‌شود

وی گفت: به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی که تاکنون ثبتنام کردند و حضورشان قطعی شده است

آقای بهادری جهرمی عنوان کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بالغ بر پانزده هیئت عالی رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. قرار است طی ۴ روز برگزاری این رویداد اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف و جهش مناسبات اقتصادی – تجاری کشور رقم بخورد.

همه توان دولت در حمایت از اصناف تولیدی در چارچوب قوانین است

آقای بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره توقیف مراکز تولیدی و خدماتی به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی مشتریان، بیان داشت: سیاست و رویه دولت نه تنها در دولت سیزدهم و حتی در دوره ریاست آقای رئیسی در قوه قضاییه، احیای مجموعه‌های تولیدی راکد است.

وی ادامه داد: همه توان دولت در حمایت از اصناف تولیدی در چارچوب قوانین است. ما تفکیکی بین حوزه‌های مختلف قانونی قائل نشدیم. اگر همه ما بپذیریم در چارچوب قوانین موضوعه در حوزه‌های مختلف با معیار قرار دادن قانون، حتما اقتصاد پویا را تامین و تضمین خواهیم کرد.

تنوع سیاسی در عرصه مدیریت در دولت مشهود است

آقای بهادری جهرمی درباره کارآمدی افراد در سطوح مدیریتی، گفت: تنوع سلائق سیاسی در بخش‌های مختلف دولت مشهود است و کارآمدی و شایستگی برای تصدی مدیریتی لحاظ شده است. سفرایی که اخیرا به کشورها اعزام شده‌اند یک نمونه در این زمینه است.

وی تأکید کرد: دولت از ابتدا مربوط به جناح سیاسی خاصی نبوده و در نگاه‌های متفاوت این را نشان داده است. نگاه این دولت کارآمدی و شایستگی بوده است و همین خواهد بود.

گشت ارشاد مدیران با جدیت فعال است 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش دولت نسبت به بازداشت دو تن از مدیران عالی سازمان محیط زیست گفت: دولت قبلا هم اعلام کرده است که گشت ارشاد مدیران در مجموعه دولت با جدیت فعال است هم مجموعه بازرسی ویژه ریاست جمهوری و مجموعه وزارت اطلاعات در دولت با جدیت گشت ارشاد مدیران را پیش می‌برند.

آقای بهادری جهرمی ادامه داد: تمامی گزارشات مردمی، گزارش‌های نهادهای نظارتی مختلف بحث و بررسی می‌شود دولت هم اغماضی نمی‌کند حتی در این حوزه احتیاط هم می‌کنند.

وی افزود: در مثالی که عنوان کردید به منظور پیشگیری به محض اینکه گزارشی دریافت شده اقدام پیشگیرانه‌ای و ورود اولیه صورت گرفته است. البته هنوز بررسی درخصوص آن نهایی نشده است و به نتیجه نهایی نرسیده و در حال تحقیقات مقدماتی است.

وی بیان کرد: دولت پیش از این هم رویه‌اش را اعلام کرده اقدامات مشابهی هم داشته است این روال را که دولت پیشگام مبارزه با فساد است رسانه‌ها و مردم به آن عادت خواهند کرد که گشت ارشاد مدیران در این دولت فعال خواهد بود دولت به هیچ‌ یک از مدیرانش چک سفید امضا به ویژه در حوزه تخلف و فساد نداده است.

وی با تاکید بر اینکه موارد اتهامی در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: نگاه دولت به منظور پیشگیری این است که اجازه ندهد که به روال‌های نوشدار بعد از مرگ سهراب برگردیم و سعی کنیم پیش از آنکه اتفاق بیفتد سریعا ورود کنیم و اقدام پیشگیرانه صورت بگیرد.

وی افزود: ما هم علاقه‌مند به اینکه در مقوله اقدام پیشگیرانه موضوع رسانه‌ای شود نبوده و نیستیم زیرا ممکن است در نهایت روشن شود که تخلف یا جرمی صورت نگرفته است.

جزئیات لایحه جامع مقابله با تحریم‌ها

وی درباره لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی که در دستور کار دولت قرار گرفته شامل چه مواردی می‌شود، گفت: لایحه مقابله با تحریم‌ها به منظور جبران خلاءهای حقوقی و قانونی در این ارتباط تدوین شده و در حال بررسی در دولت است.

وی افزود: کم کردن بیش از پیش آثار تحریم‌ها، خنثی‌سازی آثار تحریم‌ها در تجارت خارجی به‌ویژه حمایت موثر و جدی از اتباع ایرانی متضرر از تحریم از محورهای اساسی این لایحه است. سعی شده در این لایحه چارچوب حقوقی برای اقدامات متقابل علیه رفتارهای متخلفانه بین‌المللی و جرایم بین‌المللی کشورهایی که اقدامات خصم‌آمیز دارند پیش‌بینی شود.

آقای بهادری جهرمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف هم در این لایحه‌ مکلف می‌شوند که در قراردادهای خود با افراد یا شرکت‌های خارجی ساز و کارهای لازم و متناسب را برای مقابله و مواجهه با تحریم‌ها و پیش‌بینی کنند.

وی ادامه داد: همچنین مکلف شدند موارد تضییع شده حقوق ملت ناشی از تحریم‌ها را در حوزه‌های کاری مختلف خودشان با همکاری بخش‌های خصوصی شناسایی، تقویم، ارزیابی و مستندسازی کنند و برای معاونت حقوقی جهت پیگیری موثر و جدی در مراجع بین‌المللی ارسال کنند. و کارگروه‌ها و سازکارهایی را برای رسیدن به این اهداف در لایحه پیش‌بینی شده است.

جذب پنج هزار نخبه در دستور کار امسال دولت

وی درباره برنامه دولت برای تعامل با نخبگان و ایجاد میز مشترک دانشگاه و دولت گفت: برنامه‌های متعددی در حوزه جلب همکاری و جذب همکاری نخبگان در روش‌های مختلف طرحی شده و آیین‌نامه‌های مختلفی هم در این حوزه به تصویب رسیده است که می توان به آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی و آیین‌نامه حمایت از نخبگان خارجی موجود در کشور اشاره کرد.

آقای بهادری جهرمی افزود: در حوزه جذب نخبگان سال گذشته جذب هزار نفر پیش‌بینی شده بود که از این میزان حدود ۳۰۰ نفر به عنوان استخدام رسمی جذب دولت شدند و برای اسمال هم هدف گذاری تا سقف ۵ هزار نخبه صورت گرفته که امکان جذب آنها در صورت وجود شرایط و تمایل و وجود پست‌های لازم هدف‌گذاری نهایی شده است.

وی ادامه داد: همزمان برای پژوهشگران دوره دکترا یا سرآمدان علمی کشور حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. پژوهشگران دوره دکتری در موسسات آموزش عالی به شکل تمام وقت و پاره‌وقت به‌کارگیری می‌شوند. سرآمدان علمی کشور تقریباً دولت سقفی برای حمایت از توسعه فناوری‌ها توسط این عزیزان ندارد و منابع برای آن پیش‌بینی کرده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته قراردادهای ارتباط جامعه با صنعت یعنی دانشگاه با مجموعه‌های مختلف صنعتی و سایر مجموعه‌های مورد نیاز که به خدمات جامعه نخبگان دانشگاهی نیاز دارند، ۲۰ درصد افزایش داشته است .

آقای بهادری جهرمی این نکته را هم گفت که تعامل شبکه‌سازی با متخصصان ایرانی خارج از کشور از سوی معاونت علمی مستمرا در حال پیگیری و انجام است.

وی درباره اخراج یک خبرنگار از یک جلسه و اصلاح قوانین صنفی و خبرنگاری ادامه داد: نگاه دولت در این حوزه روشن است و برخوردی که در آن جلسه صورت گرفت، از سوی مقام دولتی نبود، اما در اتفاق مشابه که در یک فرمانداری رخ داد، دولت اجازه نداد به ۴۸ ساعت بکشد و نگاهش را برای همه مدیران به طور شفاف روشن کرد.

آقای بهادری جهرمی افزود: نگاه دولت به جامعه خبری و خبرنگاران و همکاران در جهت خدمت رسانی مناسب تر به مردم است. شناسایی مشکلات، پیگیری اولویت‌ها، شناسایی نقاط ضعف و اولویت دادن به نقاط قوت است. نگاه دولت هم همین است و باید از همکاران رسانه‌ای تشکر کرد.

برنامه دولت برای تقویت صنعت گردشگری

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای حوزه گردشگری گفت: ناآرامی‌ها مشکلاتی را برای کسب و کارهای مختلف از جمله گردشگری‌ها ایجاد کرد و امیدواریم در گذر زمان با سیاست‌ها و همکاری‌های مختلف دولت و ملت اصلاح و تقویت شود.

وی به فعالیت دولت برای مشارکت در رویدادهای منطقه‌ای و جهانی حوزه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری و نمایش وضعیت واقعی ایران، گفت که این اقدامات کمک می کند تا مردم جهان وضعیت عینی را ببینند که این امر در ورود گردشگران موثر بوده است.

آقای بهادری جهرمی یکی از این عرصه ها را برگزاری رویدادهای ورزشی عنوان کرد و با اشاره به مسابقات ویژه بانوان در این زمینه گفت: افتتاح مرکز جامع سرطات برکت نیز به جذب گردشگران حوزه سلامت کمک می کند.

وی به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اکو اشاره و تاکید کرد که مجموعه این اقدامات ظرفیت‌های گردشگری کشور را تقویت می‌کند.

وی در عین حال متذکر شد، دولت در گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای مختلف در حال حذف روادید برای کشورهای مختلف به ویژه برخی کشورهای هدف گردشگری است و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها و رایزنان فرهنگی نیز در این زمینه با توجه به اولویت هایی که به آنها ابلاغ شده است، فعال هستند.

تصویب ۴۰۱ طرح سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم

بهادری جهرمی همچنین درباره میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی، بیان داشت: گزارشی را از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی دریافت کردم. مطابق این گزارش از ابتدای دولت سیزدهم تا فروردین ماه ۱۴۰۲، تعداد ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است. ارزش این مصوبات ۱۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار بوده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: از این ۴۰۱ طرح، ۶۰ طرح، طرح جدید و ۴۱ طرح هم طرح افزایش سرمایه طرح‌های موجود بوده است. البته برای اینکه تدقیق بیشتر و احتمال عملیاتی شدن این طرح‌های مصوب بیشتر صحت‌سنجی و یا ارزیابی شود یک روش دوم و مکملی هم سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد کرد.

آقای بهادری جهرمی بیان کرد: مطابق روش دوم طرح‌های مصوب را بیشتر اعتبارسنجی کرد و سخت‌گیری بیشتری نسبت به آن داشت. مطابق گزارش دوم که با سخت‌گیری بیشتر صورت گرفته حداقل ۶ میلیارد دلار از این ۱۰ میلیارد دلار در چارچوب طرح‌های مصوب معتبر که پیش‌بینی عملیاتی شدن نهایی درخصوص آنها تقریبا قطعی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوان دیپلماسی همسایگی را با دیپلماسی مدل برجامی مقایسه خوبی داشت شاید بد نباشد که به این نکته اشاره کنم. در سال ۱۳۹۵ اول اجرای برجام نه سال به مشکل خوردن برجام، ظاهرا اینگونه بوده که محدویت‌های بین‌المللی رفع شده و سرمایه‌گذاری خارجی کشورمان حدود ۱.۷ دهم میلیارد دلار بوده و سال ۹۶ که سال دوم اجرای برجام بوده است حدود ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.

وی تصریح کرد: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی همسایگی با دیدگاه سخت‌گیرانه حدود ۶ میلیارد دلار است یعنی بیش از دو برابر و شاید نزدیک به ۳ برابر سرمایه‌گذاری خارجی نتیجه و محصول دیپلماسی همسایگی است.

وی با بیان اینکه نتیجه و محصول برجام در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی روش است، این نکته را گفت که بخش خدمات، صنعت و انرژی بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم داشته‌اند.

دولت اولویت ویژه برای دارو قائل است

آقای بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره وجود ارز کافی برای تأمین مواد اولیه دارو اظهار داشت: بودجه کل کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه، مصوبه مجلس است. دولت اولویت ویژه ای برای موضوعات اساسی مثل دارو قائل است و طبق روال هر ساله دولت، تخصیص های حوزه دارو، صد درصد تامین خواهد شد و در اولویت تخصیص است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: به تازگی توفق‌نامه‌ای سه جانبه بین وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای تأمین منابع مورد نیاز برای شرکت های دارویی منعقد شده است و مسئله ای از نظر تامین منابع نخواهیم داشت.

وی افزود: در صورتی که برآورد نهایی این باشد که بودجه درنظر گرفته شده برای دارو نیاز به افزایش دارد، به طور حتم در لایحه اصلاحیه بودجه پیش بینی خواهد شد و جای نگرانی برای تأمین منابع وجود ندارد.

درآمد مالیاتی ۶۰ درصد افزایش یافته است

آقای بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره میزان فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از آن در اصناف گفت: نباید بین صنوف تفاوت قائل شد. تقاضا می کنیم اصناف گزارش‌هایی در این زمینه داشته باشند و مردم هم مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه منابع دریافت مالیات ۵ درصد کاهش پیدا کرده، اضافه کرد: درآمد مالیاتی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۹ هزار میلیارد تومان از پزشکان فقط در بیمارستان‌ها دریافت شده است.

آقای بهادری جهرمی تأکید کرد: نگاه دولت ساماندهی مالیات‌های اصناف با همکاری خود اصناف است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ۱_راست گفته است،تمام منشعب های اصولگریان در دولت سهم دارند.پاریداریها. ،معتقدان معجزه قرن ،سنتی ها ،و……

  2. احتمالا منظورت اینه که کارمندانی با دیدگاه مخالف شما در ادارات هستند وگرنه طبق نص صریح وزیر کشور و رئیس دولت حتی مدیران پایین دستی دولت سابق هم از دم تیغ گذشتند این در حالی بود که اکثرا سبقه اصولگرایی داشتند و یا گول شعار تکثرگرایی جناب رئیسی را خوردن. و به او رای دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا