خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اداره سه وزارتخانه‌ با «سرپرست»/ رئیسی برای معرفی وزرای جدید چقدر زمان دارد؟

با کنار رفتن سید رضا فاطمی‌امین از وزارت صمت، حالا دولت باید برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.اداره سه وزارتخانه‌ با «سرپرست»/ رئیسی برای معرفی وزرای جدید چقدر زمان دارد؟

با کنار رفتن سید رضا فاطمی‌امین از وزارت صمت، حالا دولت باید برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

به گزارش تسنیم، با کنار رفتن سید رضا فاطمی امین از وزارت صمت، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی سید مهدی نیازی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

۱۶۲ نفر از نمایندگان در جریان استیضاح فاطمی امین، رای به برکناری وی از وزارت صمت داده بودند.هر وزارتخانه بر اساس قانون اساسی سه‌ماه مهلت اداره با سرپرست را دارد. از هم‌اکنون بحث و گفت‌وگوها درباره گزینه‌های تصدی احتمالی وزارت در محافل سیاسی و رسانه‌ای کلید خورده است.

۲۸ روز از استعفای نوری گذشت

یوسف نوری ۱۴ فروردین‌ماه گذشته از وزارت آموزش و پرورش استعفا داد و رئیس‌جمهور هم رضا مرادصحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کرد.بعد از ماجرای تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ انتقادات زیادی علیه نوری به‌وجود آمده بود که رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد موضوع را بررسی و مقصر را شناسایی و معرفی کند؛ مخبر بعد از بررسی به رئیسی گزارش داد مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است و نوری هم استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش رئیسی قرار گرفت.از مدت سه‌ماهه‌ی دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش، ۲۷ روز گذشته و حداکثر تا دوماه دیگر باید وزیر پیشنهادی برای رأی اعتماد به وکلای ملت معرفی شود.

برکناری وزیر جهاد کشاورزی

بعد از این وقایع بود که سخنگوی دولت اعلام کرد قوه مجریه قصد انجام چند تغییر و جابجایی مدیریتی را دارد؛ ۲۲ فروردین‌ماه بهادری‌جهرمی گفت سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی از این سمت رفت و سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی سرپرست این وزارتخانه شد.

رفتن میرکاظمی از سازمان برنامه و بوجه رفت و جایگزینی داود منظور به‌جای او و انتصاب محمدصادق خیاطیان به مدیرعاملی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دیگر جابجایی اعلام‌شده در دولت بود.

بر اساس این گزارش، نیاز است دولت ۳ وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ البته دولت لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را هم به مجلس ارائه کرده که در صورت تصویب، این وزارتخانه هم وزیر جدید می‌خواهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا