خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بارش 20 سانتیمتری برف در چابکسر گیلان

بخشدار چابکسر رودسر از بارش 20 سانتیمتر برف پاییزی در ارتفاعات سمام این شهرستان خبر داد.

حسین رمضانخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال کاهش شدید دمای هوا در منطقه، بارش برف از شب گذشته در این منطقه شروع شده و تاکنون ادامه دارد، ضمن اینکه منطقه ییلاقی جواهردشت نیز سفید پوش شده است.

وی اظهار کرد : در منطقه ییلاقی جواهر دشت که در 34 کیلومتری جنوب چابکسر قرار دارد بیش از 250خانوار ساکن هستند.

رییس اداره هواشناسی رودسر هم از کاهش 9 درجه ای دمای هوا در این شهرستان خبر داد.

ضیا نوروزی نیا افزود : کمترین دمای هوا امروز مربوط به رودسر بوده بطوری صبح امروز شاهد دمای 10درجه سانتیگراد بالای صفر بودیم .

وی افزود : از دیروز تاکنون بیش از 36میلیمتر در این شهرستان باران باریده است.

رییس اداره هواشناسی رودسر دمای کنونی این شهرستان را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر و با رطوبت 77 درصد اعلام کرد.

چابکسر در 100 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

بارش برف پاییزی در مناطق کوهستانی اردبیل

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بارش برف در مناطق کوهستانی و برخی راه های ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، این مرکز روز سه شنبه اعلام کرد: در راه های ارتباطی اردبیل – آستارا قبل و بعد از تونل حیران و نیز گردنه الماس واقع در جاده خلخال – اسالم بارش برف آغاز شده و سطح جاده ها لغزنده است.

بر اساس این گزارش کناره های بیشتر جاده های ارتباطی استان اردبیل نیز پوشیده از برف است.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بر لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی و رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان تاکید کرده است.

همچنین بر اساس پیش بینی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، دمای هوا امروز (سه شنبه) در سردترین ساعات در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان به زیر صفر می رسد و دمای زیر صفر همراه با بارندگی موجب بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه در منطقه تداوم خواهد یافت.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا