خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ بادامچیان به هادی غفاری: حسنعلی منصور اعدام انقلابی شد نه ترور

روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی نوشت:

اخیرا حجت الاسلام هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام اخیر طی مصاحبه ای [لینک] با رد نظر دکتر اسدالله بادامچیان مبنی بر موتلفه ای بودن شهیدان بهشتی و مطهری ادعا کرده است: «شهید بهشتی کی مؤتلفه‌ای بود؟! شهید بهشتی که با اینها(موتلفه) شاخ به شاخ بود»

وی همچنین با طرح این ادعا که شهیدان مطهری، بهشتی با ترور مخالف بوده اند، گفت: ما مقلد امام بودیم و ترور مخالف فتوای ایشان بود و آن را حرام می‌دانست. حتی در کشتن حسنعلی منصور نیز امام به مؤتلفه‌ای‌ها اجازه این کار را نداد و آنها رفتند و از آیت‌الله میلانی مجوز شرعی گرفتند»

به همین منظور و برای روشن شدن صحت و سقم ادعای تاریخی که توسط حجت الاسلام هادی غفاری مطرح شده است، نظرات اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را در این زمینه جویا شدیم.

متن این پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

اخیرا حجت‌الاسلام هادی غفاری طی مصاحبه‌ای شما را متهم ساخته که به دروغ ادعا کرده‌اید شهید بهشتی مؤتلفه‌ای بوده است، در حالی که شهید بهشتی با موتلفه شاخ به شاخ بوده است؛ پاسخ شما چیست؟

بنده تمایلی به پاسخگویی و صرف وقت برای سخنان این و آن ندارم. مردم هوشیار و آگاه بخوبی مسائل انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی را می‌دانند و با شهدای بزرگواری چون آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی آشنایی دارند.

مردم مؤتلفه اسلامی را هم می‌شناسند که از آغاز نهضت امام با نظر مبارک امام(ره) در منزل ایشان در قم در سال ۴۲، شکل گرفته و در طول نیم قرن فعالیت صادقانه، با سلامت مالی و اخلاقی و سیاسی انجام وظیفه کرده است. هر کس مؤتلفه را بشناسد می‌داند که شهیدان آیت الله بهشتی و آیت الله مطهری همراه مرحومان آیت الله انواری و حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی، با نظر امام(ره) جزو شورای روحانیت مؤتلفه اسلامی بوده‌اند.

سخنرانی آیت الله شهید بهشتی در سالگرد شهید عراقی و تجلیل وی از شهید حاج صادق امانی و مؤتلفه اسلامی هنوز در دسترس است.

شخص شهید بهشتی در مناظرات خویش به مؤتلفه اسلامی و حضورش در آن تأکید کرده است.

در پرونده ساواک که شهید بهشتی را احضار کرده و در پرونده‌های ساواک، همکاری شهید بهشتی با مؤتلفه ثبت است.

تأییدات امام خمینی از یاران مؤتلفه از شهید عراقی و مرحوم عسگراولادی و تأییدات مرحوم حاج سید احمدآقا در کتب مربوط به امام ثبت است و امیدوارم کسانی که نسبت دروغ در این مسلمات تاریخ و انقلاب اسلامی را مطرح کرده‌اند خود با پوزش از ساحت آیات شهید مطهری و بهشتی، این مطالب دروغ را بطور رسمی پس بگیرند تا مشمول نشر اکاذیب و ایراد تهمت و وارد کردن نسبت‌های خلاف نشوند.

 

حجت الاسلام غفاری در این مصاحبه مدعی شده است که شهیدان مطهری و بهشتی با ترور مخالف بودند زیرا مقلد امام(ه) بودند چراکه فتوای امام(ره) مخالف ترور بوده و ایشان ترور را حرام می‌دانسته اند. آیا ترور حسنعلی منصور با وجود مخالفت امام صورت گرفت؟

 

در اسلام ترور که در مبانی فقهی به آن «فتک» می‌گویند جایز نیست. اعدام قاتل را هم قصاص می‌گویند که قرآن می‌فرماید در این قصاص حیوه و زندگانی است؛ «لکم فی القصاص حیوه».

غیر از قصاص و اجرای حکم شرعی بر مجرمان که طبق موازین اسلامی و عدالت الهی صورت می‌گیرد. نوعی اعدام هم هست که در مباحث حقوقی به آن «اعدام انقلابی» می‌گویند و جواز حقوقی دارد مانند اعدام انقلابی خائنان و اشغالگران مثل عباس آقای تبریزی که اتابک امین السلطان، فراماسونر و مزدور انگلستان و خائن را در نهضت مشروطه اعدام انقلابی کرده است یا مثل مبارزان راه استقلال و آزادی که اشغالگران بیگانه را اعدام کرده‌اند.

در باره حسنعلی منصور عامل رسمیت قانونی بخشیدن به برنامه ننگین و جنایت‌بار کاپیتولاسیون آمریکایی شاه که توسط شهدای بزرگوار مؤتلفه اسلامی شهیدان امانی، بخارایی، نیک نژاد، هرندی به درک واصل شد و برنامه کاپیتولاسیون آمریکایی-انگلیسی به بن بست رسید. این موضوع ترور، فتک و قتل نیست. اعدام انقلابی هم به مفهوم حقوقی غیر مذهبی نیست. بلکه اجرای حکم الهی و شرع مقدس امام بر طبق حکم و فتوای مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی میلانی که از مراجع مسلم شیعه بوده و هست، بر خائنی است که دین و ناموس و استقلال کشور و بانوان و مردان ایران را به آمریکایی‌ها فروخته بود، بنابر این تعجب است که چرا در زمانی که بحث روابط با آمریکا و غرب مطرح است کسانی بجای طرفداری از مبارزه امام خمینی علیه کاپیتولاسیون آمریکایی دارند شاه را مبرا می‌سازند و می‌کوشند که در این جهاد مسلحانه ملت ایران اسلامی و شهدای ارزشمند ۲۶ خرداد تردید و شبهه ایجاد کنند و زحمات و خدمات یاران صادق امام خمینی چون امانی‌ها، بخارایی‌ها، اندرزگوها، عراقی‌ها، عسگراولادی‌ها را خدشه‌دار کنند!

 

نقل است که شهید مطهری، جواز شرعی داده بود که چند نفر از طاغوتی‌های درباری باید به خاک بیفتند. آیا این صحیح است؟

بله، از طرف امام تأکید شده بود که اگر دست مؤتلفه‌ای‌ها به امام به هر علتی نرسد، نظر این دو بزرگوار به عنوان حجت شرعیه که مورد قبول امام است اجرا گردد. با توجه به تبعید امام به بورسا در ترکیه و عدم دسترسی به ایشان آیت الله مطهری این فتوا را دادند و آیت الله شهید بهشتی نیز تأیید کردند لکن جهت جلوگیری از همین شبهه‌اندازی‌ها و سایر مخالفت‌های غربزده‌ها و لیبرالها و عوامل پنهانی آمریکا و شبکه‌های استکباری آمریکا و غرب از حضرت آیت الله العظمی میلانی توسط مرحوم حاج سید تقی خاموشی و یکی دو نفر دیگر سؤال شرعی شد و ایشان به صراحت تمام شاه و منصور را مهدورالدم از نظر فضای اسلام دانستند و سپس این حکم شرعی اجرا شد.

امام در این زمان تبعید بودند والا قطعاً نظر مبارک امام فصل‌الخطاب بود. در نتیجه امام در این موضوع نقشی نداشتند.

اما مسئله اصلی امام لایحه کاپیتولاسیون نظامی آمریکا بود که در سخنرانی ۴ آبان ۱۳۴۳ نگاهشان مشخص است و فرمودند وا… کبیره کرده است هر کس فریاد نزند. آیا کسانی که دارند مبارزه عظیم و فداکارانه ملت ما و امام خمینی و یاران صادق امام را در مقابله با کاپیتولاسیون آمریکایی شاه زیر سؤال می‌برند مرتکب کبیره نشده‌اند؟

 

شما و آقای عبدخدایی درصدد دریافت فتوای ترور منصور از امام بودید. که چون میسر نشد سراغ آیت الله میلانی رفته‌اید؟

خیر! من در بخش جهاد سیاسی مؤتلفه اسلامی بودم و در بخش جهاد مسلحانه نبوده‌ام. لذا رفتن سراغ امام با آیت الله العظمی میلانی برای اخذ فتوا جزو کارهای بنده نبود. جناب آقای حاج مهدی عبدخدایی هم در فدائیان اسلام بودند و گویا در همان زمان زندان بوده‌اند و در این زمینه با مؤتلفه اسلامی هیچ نوع همکاری یا عضویت نداشته‌اند.

آیا شما از این شخص(حجت الاسلام هادی غفاری) پیگیری قضایی در باره نشر اکاذیب و اتهامات خواهید داشت؟

به وی و آنها که از این نوع اظهارات سوء استفاده می‌کنند تذکر می‌دهم که مراقب جنگ نرم و جنگ روانی استکبار آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها باشند که خدای ناکرده آب به آسیاب آنها نریزند تا ناخواسته ابزار آنها نشوند.

به مردم هوشمند و شجاع و بیدار و آگاه ایران، احترام بگذارند نه اینکه آنها را مردمی بدانند که با گرفتن یک گونی سیب‌زمینی و یا یک قواره چادر زنانه فریب می‌خورند.

این تهمت و افترا و اهانت و بدگمانی به ملت و مردم ایران اسلامی است که در صحنه‌های نیم قرن مبارزه با آمریکا و همپالگی‌هایش، شجاعانه و هوشیارانه حضور داشته‌اند و بینی مستکبرین را همواره به خاک مالیده‌اند.

این اقتدار عظیم ایران اسلامی در صحنه بین‌المللی و منطقه مربوط به ملتی است که همه تحریم‌ها را به جان خریده و تحمل کرده و دشمنان را به عجز کشانده است. ملتی و مردمی که فرزندان دلبند و همسران گرامی و پدر و مادران و همه داشته‌های خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی و استقلال و آزادی کرده و باز آمادگی دارند و با یک گونی سیب‌زمینی، یا یک قواره پارچه خود را نمی‌فروشند و گول نمی‌خورند.

این تکرار همان حرفهای بی بی سی و ضد انقلاب فراری از صداهای آمریکایی است که روزگاری می‌گفتند مردم بخاطر یک آبمیوه به راهپیمایی‌های میلیونی می‌آیند. مطمئن هستم که این مطالب هیچ تاثیری در ذهن بیدار و ضمیر پنهان ملت هوشمند ما نگذاشته و نخواهند گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انقلابى ؟! يعنى زير اين آسمون كبود انقلابى تر و پر دل و جرات تر از هادى غفارى كسى هم هست ؟! دكتر جان ! وقتى شيخ مسلسل به كمر مى بست و خيابوناى تهران رو قرق ميكرد كجا بودى ؟!
    ياد مرحوم دكتر كردان به خير ، دانش آموخته آكسفورد !

  2. تو که راس ميگي! مخصوصا” شما که جزو بازاريان و متمولين موتلفه نيستيد، و صد البته بقول شما، جناب بادامچيان، مردم هوشیار و آگاه بخوبی مسائل انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی را می‌دانند و با شهدای بزرگواری چون آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی آشنایی دارند! ضمنا” ايشان فرموده : (غیر از قصاص و اجرای حکم شرعی بر مجرمان که طبق موازین اسلامی و عدالت الهی صورت می‌گیرد. نوعی اعدام هم هست که در مباحث حقوقی به آن «اعدام انقلابی» می‌گویند و جواز حقوقی دارد)!!! کدام حقوق مدنظر شماست جناب بادامچيان!؟ منظورتان حقوقي است که در فقه به آن اشاره شده يا حقوق ماهانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا