خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکرات ایران و 1+5 پایان یافت

به گزارش انصاف نیوز (رسانه کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان)به نقل از فارس ، مذاکرات ایران و 1+5 از دیروز جمعه در دو نوبت صبح و عصر با حضور هیئت های مذاکره کننده ایران، پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) به اضافه آلمان به سرپرستی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل ریکسوس شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.

در حاشیه این مذاکرات، دیدارهای دوجانبه ای بین علی باقری و ما ژائوشو معاون وزیر خارجه چین و همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه انجام شد.

نوبت سوم و چهارم مذاکرات صبح و بعدازظهر امروز (شنبه) در همان محل برگزار و لحظاتی پیش نوبت چهارم تمام شد.

کاترین اشتون پس از پایان نوبت چهارم خواستار زمان برای مشورت با اعضای 1+5 شد و قرار است پس از این مشورت ها نشستی بین علی باقری و هلگا اشمیت معاون جلیلی و اشتون برگزار شود.

لازم به ذکر است پیش از آغاز نوبت سوم مذاکرات، جلیلی و اشتون دیداری دوجانبه داشتند و باقری و ژاک اودیبر رئیس هیئت فرانسوی نیز ملاقات کردند.

«وندی شرمن» معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، «سایمون گس» سفیر اسبق انگلیس در ایران، «ما ژائوشو» دستیار وزیر خارجه چین، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «ژاک اودیبر» مدیرکل وزارت خارجه فرانسه و «هانس دیتر لوکاس» از مقامات ارشد وزارت خارجه آلمان بر سر یک میز با «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «سید عباس عراقچی» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، «علی باقری» معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، «حمیدرضا عسگری» مشاور وزارت امور خارجه، «رسول موحدیان» سفیر سابق ایران در لندن و «مهدی صفری» سفیر ایران در پکن طی این 2 روز به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در ژنو و دو دور در استانبول، یک دور در بغداد و یک دور در مسکو و یک دور هم در آلماتی قزاقستان برگزار شده است.

تیر ماه 1387، مهر ماه 1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه در مسکو و هشتم و نهم اسفند ماه 1391 در آلماتی برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا