خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیکر همایون خسروی دهکردی تشییع شد

آیین وداع و تشییع پیکر همایون خسروی دهکردی منتقد سینما و مدیرمسوول مجله‌ی «سینما و ادبیات» در خانه‌ی سینما شماره دو برگزار شد. به گزارش انصاف نیوز، مازیار میری، علی علایی، علیرضا شجاع‌نوری، کیوان کثیریان، ابوالحسن داوودی، بهنام بهزادی از جمله حاضران این مراسم بودند.

کیوان ملکی مجری این مراسم گفت: « عادت کرده‌ایم شب بخوابیم و صبح با شوکی غیر منتظره روبرو شویم. ما تمام مشکلات زندگی را تحمل می‌کنیم ولی نمی‌توانیم به شوک از دست دادن انسان‌های فرهیخته عادت کنیم. ما انتظار از دست دادن همایون را نداشتیم، او ویترین بچه‌های رسانه بود.همایون فروتن، شریف و بدون حاشیه بود و صاحب اندیشه و سبک نو در سینما بود. او مهندسی مطرح و طراح کابل‌های فشار قوی بود.»

جواد طوسی درباره‌ی دهکردی گفت: « دهکردی از کسانی بود که پس از انقلاب در زمینه‌ی چاپ نشریات تخصصی فعالیت دارند و واقف سختی کار هستند. او به وجه کیفی و مخاطب‌شناسی اعتقاد داشت و کار او سخت بود. او در طول 16 سالی که مجله سینما و ادبیات را منتشر می‌کرد به اهداف اولیه خود پایبند بود. در این سال‌ها، شاهد افت کیفیت نشریات و مشکلات کاغذ بوده‌ایم اما این‌ها هیچ خللی در کار همایون وارد نکرد.

در دو سال اخیر، این مجله را با هزینه‌ی شخصی خود منتشر می‌کرد و برای فروش این مجله به من و دیگر دوستانم متوصل شده بود تا به وسیله تبلیغات تا به وسیله تبلیغات این مجله را بفروشد.»

پس از صحبت‌های طوسی، نیلوفر نیاورانی سردبیر مجله سینما و ادبیات متنی را درباره‌ی دهکردی برای حضار خواند.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما درباره‌ی دهکردی گفت: « او  از آخرین نسلی است که بر سر ایده‌آل خود ایستاد. زمانی که فشار روزگار و شرایط سخت فرهنگی باعث شده بود تا عطای مباحث روشنفکری را به لقایش ببخشم و از ادامه کار مایوس شده بودم، او به کار خودش ادامه داد.»

بهنام بهزادی نویسنده و کارگردان در این مراسم گفت: «باید به میراثی که او برای ما گذاشت توجه کنیم و این میراث حاصل 16 سال عشق او بود. مجله‌ی سینما و ادبیات مانند مرجعی است که می‌توان سال‌ها به آن رجوع کرد.

مرگ دهکردی نشان از بی‌لیاقتی و بی کفایتی است که در همه‌جای کشور است از کنترل خیابان تا درمان بیماری که ریشه‌کن شده و می‌توانست به راحتی درمان شود.»

روزبه خسروی دهکردی منتقد سینما و پسرعموی همایون دهکردی گفت: « 60 و اندی سال را در یک جمله گفتن سخت است. مراسم خاکسپاری در فیلم‌های سینمایی با چتر و باران همراه است امروز هم باران همایون را همراهی کرد.»

پس از او برادر و یکی از همکاران او  در صنعت برق در این مراسم صحبت کردند.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه‌ی سینما در پایان این مراسم گفت: «در این سال‌ها کیفیت زندگی افراد صدمات زیادی دیده است. از دست دادن کسانی که در زمینه‌ی فرهنگی و صنعتی فعال هستند دردناک است و از حضور این افراد محروم هستیم. او با اراده فردی فعالیت می‌کرد و میراثی بر جای گذاشت.

بارها در این روزها می‌گفتند، آمدن باران باعث می‌شود تا بیماری واگیرداری که در جامعه شایع شده از بین برود. با رفتن همایون، باران آمد تا کسی به این مشکل دچار نشود. همایون رفت و ما ماندیم و بر ما چه خواهد گذشت.»

پیکر دهکردی در جوار هوشنگ نیک‌پور، تدوینگر آرام خواهد گرفت. محمود دعایی بر پیکر او نماز خواند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا