خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد تغییر 4 وزیر علوم، صنعت، کار و نیرو

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح طلب در ارزیابی تغییر وزرای «ارشاد»، «ورزش» و «آموزش و پرورش»، می گوید که جابجایی ها باید با تغییر چند وزیر دیگر نیز کامل شود.

به گزارش انصاف نیوز، جواد امام در این باره معتقد است: «تغییرات و ترمیم کابینه اگرچه دیر اتفاق افتاد ولیکن خوب و لازم است البته به شرط آنکه با جابجایی و تغییر وزرای علوم، صنعت و تجارت، کارورفاه و نیرو تکمیل شود.

دولت نشان دهد در مقابل دلواپسان عقب‌نشینی نکرده

این یک فعال سیاسی همچنین در گفتگو با ایسنا گفت: موانع تشکیل یک کابینه کارآمد باید برطرف شود، زیرا تنها تغییر وزیر نمی‌تواند خیلی موثر باشد.

امام درارزیابی خود از ترمیم کابینه اظهار کرد:‌وزیر جدید باید برنامه‌های دولت را پیش ببرد، بنابراین باید، مدیران همراه با برنامه‌های دولت داشته باشند، اگر برخی موانع در تشکیل کابینه هماهنگ و مدیران همراه نشوند، مشکلات باقی می‌ماند.

وی در ادامه افزود:‌ اگر موانع رفع نشود، کار برای وزرای جدید در طول زمان اندک  تا پایان دولت بسیار سخت خواهد بود. از سویی رئیس جمهور باید زودتر از این تصمیم می‌گرفت و کابینه را ترسیم می‌کرد تا فرصت کافی برای پاسخ به مطالبات مردم فراهم می شد با این وجود دیدگاه من نسبت به ترمیم کابینه مثبت است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به این که مطالباتی از سوی مردم برای ترمیم کابینه وجود داشت تصریح کرد: تغییر در وزارت ورزش درصدر مطالبات مردم بود و به دلیل ناکارآمدی در این حوزه، زمزمه تغییر وزیر از خیلی وقت پیش شنیده می‌شد. همچنین وزیر آموزش و پرورش، به دلیل  وضعیت معیشتی معلمان همواره تحت فشار بود و نتوانسته بود به مطالبات فرهنگیان پاسخ دهد. با این وجودبا توجه به هجمه‌های اخیر به دولت و وزارت فرهنگ، تغییر وزیر فرهنگ غیر مترقبه بود و بامطالبات مردم خیلی سازگاری نداشت. تغییر و ترمیم کابینه خوب است اما به جای وزارت فرهنگ، وزارت‌خانه‌های دیگری هستند که مطالبه برای تغییر  آنها وجود دارد.

امام در پایان بابیان اینکه مهم این است که در انتصابات بعدی، مطالبات مردم در نظر گرفته شود و موانع موجود درایجاد یک کابینه کارآمد رفع شود اظهار کرد: حالا که رییس‌جمهور مجبور به تغییر شده است، با نوع انتخاب وزرای جدید باید نشان دهد که بر عهد خود با رای‌دهندگان و ملت ماندگار و متعهد است و در مقابل دلواپسان عقب‌نشینی نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا