خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری متقابل یک قاری درباره ی تجاوز به الهام ستاکی در صدای آمریکا

«عباس سلیمی»، از قاریان پیشکسوت در یادداشتی در واکنش به حرف و حدیث ها درباره ی پرونده ی «سعید طوسی» در برنامه ی «صدای آمریکا»، ضمن اشاره به افشاگری هایی درباره ی تجاوز به «الهام ستاکی» در آن رسانه؛ تخریب اخیر را متوجه قرآن دانست، «پرونده قاری ایرانی بهانه است!».

دو پاسخ سعید طوسی را در این [لینک] و این [لینک] بخوانید.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت خادم القرآن عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین‌المللی به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحيم
در روزهایی که بازار افشاگری‌های اخلاقی در رقابت های انتخاباتی آمریکا داغ است و مردم دنیا هر روز منتظر شنیدن یک فساد اخلاقی جدید در مناظرات انتخاباتی و یا رسانه‌های کشورشان از نامزدهای فاسد ریاست جمهوری آن کشور هستند، تلویزیون صدای آمریکا برنامه یک ساعته خود را به طرح موضوع پرونده قضایی یک قاری ایرانی اختصاص داد، آن هم با حضور یک مجری بدنام که نامش مدت‌ها به دلیل تعرض به یک مجری تازه‌کار به تیتر اخبار رسانه‌ها مبدل شده است!

حال که دشمنان قرآن برای بدنام کردن قرآن، این میراث بزرگ آسمانی با تمام قوای اهریمنی خود به صحنه آمده و شمشیر را از رو بسته‌اند ناگزیر از آن شدم تا با زبان خود آنان، شمه‌ای را بازگو نمایم و آن هم اینکه مجری این برنامه که در پرونده اخلاقی تجاوز به یک گوینده بنام «الهام ستاکی» در محیط کار از سوی دیگر همکاران خود به عنوان مجری فاسدالاخلاق در فضای مجازی مشهور است، ضمن برشمردن اتهاماتی برای یک قاری ایرانی بنا را از ابتدای گزارش خود به سیاه نمایی و تخریب جامعه قرآنی، شاکله جلسات قرآن و نیز انتصاب قاری ایرانی به ارکان کشور و مسئولان نظام قرار داده و در جملات مکرر، همه را آماج توهین و اهانت و انتقام جویی قرار داد.

در لابلای پیام‌های میان سطری و ارائه گزارش جمع‌آوری شده توسط شاکی پرونده، تصاویر و سخنان مجری برنامه، تماماً حول محور حمله و انتقام‌جویی از مسئولان کشور دور میزد، او با بهره‌گیری از هجو و تمسخر و استهزاء و طرح بهانه حضور و تلاوت این قاری (که اکنون صرفا در جایگاه متهم نشسته است) در یک جلسه رسمی با حضور مسئولان کشوری و لشگری، جلساتی که امثال آن بارها و بارها در هفته‌ها و ماه‌ها برگزار می‌شود و قاریان ممتاز کشور در آن حضور می‌یابند، اقدام به فضاسازی نموده است.

روال جاری این برنامه یک ساعته شبکه تلویزیونی صدای آمریکا که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری سنای این کشور به فعالیت می‌پردازد، نشان داده که ماموریت این برنامه تلویزیونی یک ساعته عموما با هدف ترور شخصیت‌ها و مسئولان و چهره‌های مختلف ایرانی با بهره‌گیری از عملیات روانی و تخریب باورهای دینی و اهانت به مردم ایران و مقابله با نظام اسلامی، تعریف و طراحی شده است.

در لفاظی‌های مکرر، این مجری که توسط همکارانش به عنوان مجری فاسد لقب گرفته است، به طور سلسله‌وار، شاگردان قرآن، نخبگان قرآنی، نوجوانان علاقه‌مند به قرآن در ایران را مورد اهانت و افترا قرار می‌دهد تا برنامه مرحله به مرحله، به پیش رفته و اسنادی را که ادعا می‌شود از پرونده قاری ایرانی به دست رسیده، برملا شود.
در این میان‌بُر شبکه ضد انقلابی که بازتاب‌دهنده صدای دشمن است، هیچ جای تعجب نیست که اتهام بزند و تخریب کند و قاری ایرانی را به نظام و دیانت مردم ایران پیوند دهد تا همه را در این تنور آتشین اتهام یکجا بسوزاند که عداوت این شبکه و حامیانش برای هر ایرانی غیرتمندی آشکار است.

خوب است بدانیم که این شبکه تلویزیونی به اقرار کارمندان سابق آن، در واقع صدای آمریکا را تبدیل به صدای بهائیان نموده است، کادر فعال کنونی صدای آمریکا یا اساساً بهائی‌اند و یا مجبور به پذیرش بهائیت شدند که افرادی مانند رویا ملکی، سامان اربابی و نگار مرتضوی از این قبیل هستند که عداوت و دشمنی آنان با مردم ایران و با اسلام و تشیع یک عداوت ریشه ای و دیرینه است.

اگرچه تاکنون از این شبکه خبری از هیچ کدام از موفقیت ها و رویدادهایی مثبت و ارزنده جامعه دینی و قرآنی مطلبی منتشر نشده و اینجا هوس گرفتن ماهی از آب گل آلود، این رسانه را به معرکه پرونده یک قاری ایرانی کشانده است و اگرچه همه افراد مانند من از همه اقشار، اعم از جامعه هنری و جامعه علمی و فرهنگی و دینی در معرض احتمال خطا و اشتباه و گناه و حتی جرم هستند و دایره اتهام و تهمت، مخصوصاً در غیاب اشخاص! نیز همیشه گسترده است، اما بهره‌گیری از یک پرونده به سرانجام نرسیده، مساله ای است که این روزها به حربه‌ای در دستان ناپاک دشمنان دین و انقلاب مبدل شده است.

سیر مرحله نقل و انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی و در پی آن عبور از مرحله شوک خبری به تبدیل سوژه التهاب انگیز و سپس به سوژه لطیفه و مطالب هجو گونه و تهیه کاریکاتور و جوک و… پروژه‌ای است که اکنون توسط دشمنان در رسانه ها و کانال‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی در حال صورت گرفتن است و گویی برخی به دنبال تمام تسویه‌حساب‌های خود با مجموعه اسلام و قرآن و انقلاب هستند! بدون اینکه برخی رسانه‌های داخل کشور به آن توجهی داشته باشند.

تلاش مغرضان با تولید متن، فایل‌های صوتی و فیلم و عکس و حتی تهیه محتوا در قالب لطیفه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌ها به راحتی دست به دست می‌شوند و عموما مشخص است.

با یک ادبیات و در یک فرایند ثابت تولید شده اند و در این روند در حال تمدید تاریخ انقضای پیام و در حقیقت ثبت و به یادماندنی کردن موضوع در اذهان جامعه هدف آنان شده است.

هوشیار باشیم در این میانه باید تلاش کنیم مبادا بر دامن قرآن و جلسات قرآن و نیز نظام مبتنی بر قرآن گرد اهانت بنشیند که این خواست دشمن است و قصد دارد با استفاده از این موج ایجاد شده به انتقام گیری بپردازد.

منظور من از طرح این مطالب، صد البته نادیده گرفتن ضرورت تحقق عدالت و لزوم رسیدگی عادلانه در مراجع صالح قضایی نیست و این امر کاملاً بدیهی است که قوه قضاییه کشور در راستای عمل به وظائف ذاتی و قانونی خود هر متخلفی را باید مورد بازخواست قرار داده و بر اساس موازین شرعی و قانونی، وفق آئین دادرسی کیفری به فصل موضوع پرداخته و حکم مورد رضای خدا را صادر نماید ، و این شرائط فعلی نیز یکی از تبعات سوء ناشی از اطاله دادرسی است .

پس تاکید میکنم رسیدگی قانونی به هر اتهامی، وظیفه مسلّم محاکم و در عین حال ، حق آشکار شکات و دادخواهان است، بلکه منظور من این است که در جریان هیجانات و التهابات اجتماعی خصوصاً زمانیکه این امر از سوی یک دشمن آشکار مدیریت می‌شود ما و بویژه اهالی و اصحاب قرآن باید با هوشیاری کامل، مسائل را رصد نموده و سخن و عملی از ما سر نرند که موجب تقویت تریبون دشمن و تولید سوژه برای او شود! و اگر برخی از قرآنیان گرانقدر نسبت به پاره‌ای سیاستگراریها و یا زیاده‌طلبی برخی از مدعیان و عدم توجه به نیروها و استعدادهای قرآنی، گلایه‌های بحق دارند، این نقد بجا نباید با حیثیت قرآن و وجاهت عمومی جامعه قرآنی تداخل پیدا کند.

مگر نه اینکه فرمان خدا در قرآن کریم مبنی بر(و لا تقف ما ليس لک به علم) به ما تکلیف می‌کند که نسبت به اموری که از آنها علم و آگاهی کامل نداریم، اظهار نطر و قضاوت نکنیم؟! و مگر نه اینکه فرمان الهی(فاحکم بین الناس بالحق) قضاوت بحق را به ما تکلیف می‌کند؟!

لذا از مردم شریف و رشید ایران اسلامی بویژه جامعه پرافتخار قرآنی انتظار می‌رود با هوشیاری و فراست و پرهیز از قضاوت عجولانه و یا تحلیل های مختلف، ضمن فصل الخطاب دانستن رای مرجع قانونی، بدون اعتماد به دشمنان فاسد و فاسق بنگاه سخن پراکنی آمریکا، حفظ حرمت دین و مکتب و قرآن و نظام و رهبری را پاس دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به يه بابايي گفتند برادرت دزده ،گفت خوب پسر فلانى هم دزده.(دليل اورده كه تبرعه بشه)بهترين دفاع اين اقا به ميان كشيدن موضوعى ديگر است كه به اتهام عنوان شده اين شخص ربطى نداره.

    4
    1
  2. با سلام به امام عصر {عج} و با ارزوی ظهور حضرتش

    حاج اقا سلیمی همه ی این مسائلو که مظرح فرمودی درست هر ایرانی میدونه اونور ابی دلش بمن سوخته دل دل نمیسوزه/ اما چرا من دلسوخته ؟؟؟
    دلسوخته ام از دست کسانی که داعیه خدمتگذاری دارند اما خیانتشان دلهای ما دلسوخاگان را جزغاله کرده/ چرا باید کسانی که باید به این مسائل رسیدگی کنند تا بحال بقول معروف کشش دادند که یک بهایی اینو دستاویز قرار داده به مقدساتمون توهین کنه / پس اشکال از کسانیست که داعیه عالم علوم قرانی دارند نه اون بهایی که دشمن اسلام و قران و شیعه هست اول شما باید بتازید بکسانی که سهل انگاری میکنند به نتیجه نرسیدن این مفاسد و هزاران مفاسد دیگر / الان همین گفتار دلسوزانه شما هم حتما دستاویزی خواهد شد برای زیر سئوال بردن این مسائل /

  3. به كجا چنين شتابان ،برادر بزرگوار ؟! آنها بقول جنابعالى بهائى و ضد دين اند شما چرا ؟! شما كه ديگران را بنا به آيه شريفه ( ولا تقف ما ليس لك به علم ) انذار ميدهيد تا در چيزى كه علم و اطلاع كامل ندارند به اظهار نظر و قضاوت نپردازند آيا خودتان علم يقينى حاصل نموده ايد كه آن دو نفر مرتكب عمل شنيع شده اند ؟! مگر شما در محضر قرآن ادب نياموخته ايد ؟؟چرا اسم قربانى را مى بريد ؟ مجرى مذكور يا صداى امريكا كه اسمى از قربانيان به ميان نياورده اند ؟ گيرم ادعاى شما راست باشد از مجنى عليه كه اجازه نگرفته ايد ؟! وانگهى تحقق يا عدم تحقق اين بزه چه ربطى به قرآن كريم دارد ؟ چرا انتظار داريد همان قداستى را كه مردم براى قرآن كريم قائلند براى قارى نيز قائل شوند ؟ هر چند افشاء كنندگان در اينمورد به بهره بردارى سياسى پرداخته اند ولى برادر من هيچگاه جسارتى به قرآن كريم نداشته اند. نگرانى شما كاملاً بيمورد است

    4
    1
  4. پس بنا به نوشته اقای سلیمی پرونده ای هست که به سرانجام نرسیده است ، ولی طرف کلا منکر آن است و دم از توطئه امریکا میزند و خود را هم با اهل بیت پیامبر گرامی اسلام مقایسه میکند !
    وای اگر از پس امروز بود فردایی !!

    3
    1
  5. قرائت قران فی نفسه انقدر جایگاهی ندارد که چنین قداستی را برای خودتان قائل شوید فهم ودرک وعمل است که فرد را نزد خداوند عزت میدهد ….. ولی اقای سلیمی حالا چرا؟این قضیه که مدتهاست مطرح است . این انتسابات است که مخرب است واگرنه ماهیت بهاییت بین المللی امری مکشوف نیست. ضمنا همین اظهارات شما معد طرح شکایت از شماست هم از طرف مجنی علیه وهم ….. واعظ نامتعظ نشوید.

    3
    1
    1. بد نیست نگاهی به احادیث و روایات بندازید تا از جایگاه قرائت قران، و قاری قرآن مطلع شوید. نگاه به آیت قرآن نور است و ارزش دارد چه برسد به تلاوت آن. ضمنا این ذکر زبانی است که مقدمه ای است بر عمل . بهتر است شما هم درک خود را از قرآن بیشتر کنی برادر .

  6. نگاه آقای سلیمی متاسفانه بر اساساون دیدگاهی هست که قربانی تجاوز جنسی رو تحقیر میکنه
    خوب اگر به الهام ستاکی هم تجاوز شده باشه این خفتی برای متجاوز به این خانوم هست نه ابزاری برای تحقیر قربانی تجاوز

  7. برادر عزیز شما که خادم قرانی چرا؟شما بااین اقا بودی که اینچنین از ایشون دفاع میکنید،بگذارید مراجع قضایی بدون فشار شما وامثال شما کار خودشونو انجام بدن.شما که در هر جمله چهار کلمه ای که میگید سه تا از کلمتاش از قران وام گرفتید چرا اینچنین قاطع دفاع میکنید؟اون مجری واون شبکه که اخباررا منتشر کردند بهایی . بی دین.دشمن من و شما وایران و هرچه که میگید آیا ان خانواده های شاکی هم بی دین و یهودی و….. هستند ؟مگر کم هستند اشخاصی که پشت سر قران ،رهبری و هزار ارزش انسانی و اسلامی مخفی شدند تا نیات شیطانی خود را عملی کنند .صرف اینکه کسی قاری قران است دلیل بر معصومیت و عدم خطاکاری ان شخص نیست .بگذار دور از هیاهو و فشار امثال شما قوه قضاییه کارش را انجام دهد. مگر کم بودند امثال خاوری ها و سعید امامی ها و…‌ که جای مهر پیشانیشان کراهت وجودیشان را مخفی کرده بود. شما کاسه داغ تر از آش نشو. چرا بی دلیل و با دلیل از هرکسی که هم کار شماست دفاع کور کورانه میکنی . اگر ایشان هم کار نبود، شما و امثال شما خونش مباح نمی کردی؟! برادر عزیز به کجا چنین شتبان؟! التماس تفکر

    2
    1
  8. خب پس حالا که اونها تجاوز کردن شما هم بکنین.. چه استدلال خوبی. مملکت گل و بلبل شده. یکی میدزده یکی میکنه اسم دولت رو باید بذارن دولت بخور بخور و بکن بکن

    2
    1
  9. متأسّفانه همیشه به جای پاسخ گویی و روشن کردن اذهان مردم، افراد شروع به فریاد وا اسلاما سردادن هستن.
    جناب سلیمی!
    فساد احتمالی یک قاری قرآن چه ارتباطی با قداست کلام الله داره؟! این همه حافظ و قاری قرآن در سپاهیان عمر بن سعد و خوارج نهروان و … وجود داشتند! پس لابد به اون ها هم اتّهامی نباید وارد کرد!

    2
    1
  10. این اقای سلیمی میخواد از دوستش دفاع کند ولی فراموش کرده که خودشو شریک جرم میکنه به طریقی.فلانی هر کاره بوده به ما چه پس ما اجازه داریم هر غلطی بکنبم.تازه خودتو با کی مقایسه می کنی اقای سلیمی .یه فک کن.

    2
    1
  11. جناب سليمي، دوستان محترم، پاسخهائي گويا و بسيار بهتر و رساتر از بنده به شما دادند، لذا ديگر نيازي به نوشتن در اين باره نيست، منتها آنچه که مشخص شده اين است که اين پرونده سالهاست که در جريان است، و کاش جنابعالي که داعيه رسيدگي به آن را بر اساس قانون و شرع داريد، در نوشتار خود، صراحتا” به اين موضوع اشاره و از اطلاله آن ابراز گلايه و درخواست اقدام عاجل از سوي مراجع ذيربط براي رسيدگي به آن ميکرديد!

    2
    1
  12. امام علی(ع) که خود قرآن ناطق است وظواهر و بواطن سوره حجرات و دیگر آیات استنادی دوستان را در سینه مبارک دارد میفرمایند: خطا و جرائم کارگزاران حکومت را باید در ملأعام مجازات نمود؟! و در 4سال حکومت خویش نیز چنین کرد و اجرای عدالت حتی برای نزدیکانش را به بهانه سوءاستفادۀ بنی امیه و استکبارجهانی و… لاپوشانی نکرد! او که عدم تجسس در زندگی خصوصی و احوالات مردم عادی را حتی پس از مراجعۀ خود گناهکاران متقاضی اجرای حد برنمی تابید، بر نزدیکان، مسئولین و منتسبین به حکومتش که از امتیازات و قدرت عمومی بهره مندند بسیار سختگیر بود و در ایران ما چطور؟! واین یکی از رازهای ماندگاری علی(ع) در قلب تشنگان عدالت در جهان است.
    سرآخر اینکه در حقوق مدرن امروزی کشورهای مترقی، فرمولی است که هرچه قلمرو مسئولیت یک فرد بیشتر شود، دایرۀ حریم خصوصی او هم کمتر می شود؟! چرا که از قدرت عمومی بیشتری برخوردار است و جامعه میخواهد بداند جزئیات رفتاری و کرداری وی که بدان اعتماد کرده چگونه است؟ مثلا رابطه وی با همسر و فرزندانش در چه سطح روانی است و یا چه نوع سگی در خانه دارد و…و اساسا ظاهر و باطن وی را تا آنجا که ممکن است کاوش میکنند و در کشور ما بالعکس؟!
    با آرزوی داشتن سیستم رسیدگی کارآمد، مستقل، بی طرف، سفارش ناپذیر و خداترس.

  13. اين كه نشد جواب تو صداي آمريكاهم تجاوز بوده!!! اولا ميدانيم كه در آمريكا تجاوز جزء بزرگترين جرايمه و واي به حال كسي كه نگاه چپ بندازه بخصوص به بچه ها كه كن فيكونش ميكنن. دوما اون خانمي كه در صداي امريكا ادعاي تجاوز بهش شده خودش ميتونه بره شكايت كنه و قطعا در امريكا رسيدگي ميكنن به شكايتش. سوما اينجا شاكي ها حي و حاضر و آماده اند و ظاهرا چندين ساله كسي به حرفشون گوش نميده.

    2
    1
  14. دوستان عزیز توجه
    افشای متقابل اشتباه است،درست
    قداست قران موجب قداست قاری نیست، درست
    ولی اگر این موضوع تهمتی بیش نباشد دفاع از مظلوم برای هرفردی به حق است چه هم قشر وهمکار ویا…پس زیرسوال بردن دفاع اقای سلیمی درست نیست
    درضمن استفاده از داستان ها وایات تاکیدی قران جهت حق گویی و روشنگری به جاست و نمی توانیم کسی را به خاطر استفاده از تذکرات قرانی توبیخ کنیم
    و دراخر اینکه دوستان بنده هر چقدر گشتم منبع موثق جهت این ادعا پیدا نکردم حالا اگه کسانی هم می فرمایند شاهدحاضروناظر است وفلان وبهمان و…که حرف بسیار است. به روباه گفتن شاهدت کو؟گفتم دمم!!!
    لطفا برا اخرتمون هم که شده بز اخفش نباشیم نه باچشم دیدیم ونه چیزی…

    1. خواهر عزیز ، علت اینکه شما مبع موثق پیدا نکردید این است که در کشور ما برخوردهایی مربوط به خودیها و جرایم سیاسی غیر علنی است ، در حالیکه در تاریخ اسلام اثر از محاکمه غیر علنی وجود ندارد و درفقه هم جوازی برای برگزاری محاکمه غیر علنی نیست. دز زمان پیامبر و خلفای راشدین هم محاکمات در منظر مردم برگزار میشد .

      2
      1
  15. یا ایها الذین آمنوا ان جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا ان تصیبوا قوما بجهاله…
    (ای کسانی که ایمان اوردید, هرگاه انسان فاسق و دورویی خبری برایتان اورد, هشیار باشید و بینش کنید که با نادانی دچار مصیبت نشوید)
    .سوره حجرات
    مگه زمان پیامبر عزیزمان اینقد تهمت به ایشان نمیزدند؟! آقای طوسی کهبنده خدا یه انسان معمولیه و جای خود داره.
    یکم بیشتر حواسمون باشه و این ادعای بی مستند رو محکوم کنیم

  16. در عجبم از پرونده هایی که به جرم نوشتن و نقد کردن سریعا رسیدگی شده وحکم های سنگین بالای ده سال میگیرند اما پرونده به این مهمی پنج سال در کشو نگهداری می شود !؟

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا