خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام سران قوا برای درگذشت آیت‌الله تسخیری

رئیس جمهور روحانی با تسلیت درگذشت آیت‌الله تسخیری دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: این روحانی وارسته از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود و سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

به گزارش ایسنا متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا، حضرت آیت‌الله تسخیری، دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو سابق مجلس خبرگان و مشاور مقام معظم رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این روحانی وارسته که از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(سلام‌الله علیهم) بود، سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و بین مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اولیاء الهی و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران


رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، متن این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَن الرَّحِیمِ
کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَهُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ

درگذشت عالم ربانی و اندیشمند مبرز جهان اسلام، مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری، که عمر با برکت خود را با درایت نظری و مجاهدت عملی، صرف افزایش وحدت و همدلی فرقه های گوناگون امت اسلامی نمودند، موجب تأثر و تألم گردید.

وجود ارزشمند آن فقیه فرزانه در حوزه مشاوره مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ریاست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، منشأ خدمات و برکات فراوانی برای جامعه مسلمین و نظام جمهوری اسلامی بود که ان شاءالله موجب علو درجات روحانی و حشر در زمره صالحان و مجاهدان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خاندان معزز آن مرحوم، صبر و اجر بازماندگان را از خدواند متعال مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی


رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام محمد باقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و عضو مجلس خبرگان  موجب تاسف و تاثر گردید.

آن عالم گرانقدر از چهره های اندیشمند شناخته شده علمی و فرهنگی و اهل حکمت  جهان اسلام بودند که همواره در زمینه تبیین دیدگاه های تشیع و فقه اسلامی  و نیز ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش وافر داشتند و آثار و  تلاش‌های ایشان در مجمع فقه اسلامی ، مجمع جهانی تقریب مذاهب و مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب بسیار منشاء اثر و راهگشا بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری ، اندیشمندان جهان اسلام ، بیت مکرم و بازماندگان محترم برای آن روحانی جلیل القدر و رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم .

محمدباقر قالیباف

رییس مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا