خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خشت خام کلید خورد، یکشنبه فائزه هاشمی [+آنونس]

نخستین بخش از مجموعه «خشت‌خام» با مصاحبه ای با فائزه هاشمی رفسنجانی، نماینده اسبق مجلس و دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه‌ی این هفته در اینترنت منتشر می‌شود.

پایگاه پژوهشی و رسانه‌ای «تاریخ آنلاین»، قصد دارد از این پس در یکشنبه‌ی هر هفته، مجموعه گفتگوهای خشت خام را به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی معتبر و مجاز و از جمله سایت و کانال اینترنتی خود منتشر کند. این مجموعه گفتگوها به صورت مصاحبه‌‌های طولانی و تصویری با مسوولین، مشاهیر و فعالان سیاسی و فرهنگی ایران تهیه شده است.

اولین بخش این مجموعه، مختص مصاحبه با دکتر فائزه هاشمی رفسنجانی(نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم، عضو حزب کارگزاران سازندگی و رییس سابق فدراسیون اسلامی ورزش زنان) است که یکشنبه‌ی همین هفته به تاریخ ۰۲/۰۸/۱۳۹۵ در تاریخ‌آنلاین منتشر خواهد شد. خست خام امیدوار است در هفته‌های آتی نیز گفتگوهایی مشابه با چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام حمید رسایی (نماینده سابق مجلس و روزنامه‌نگار)، سیّدمحمد بهشتی ( رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی) دکتر محمدرضا زائری (سردبیر ماهنامه خیمه و استاد دانشگاه)، ابراهیم یزدی (نخستین وزیر خارجه جمهوری اسلامی و دبیرکل نهضت آزادی)، دکتر اردشیر خورشیدیان (رئیس انجمن موبدان زرتشتی ایران) و دیگران منتشر کند.

در «خشت خام» گفتگوها به کارگردانی و پرسشگری حسین دهباشی، تاریخ‌پژوه و مستندساز، مدیر پروژهء تاریخ شفاهی ایران در عصر پهلوی دوم، پژوهشگر ارشد تاریخ شفاهی رجال جمهوری اسلامی و مدیرمسوول پایگاه پژوهشی و رسانه‌ای تاریخ ‌آنلاین انجام شده و نام این مجموعه برگرفته از کانال شخصی این کارگردان در تلگرام است.

هر یک از برنامه‌های تولیدیِ مجموعه گفتگوهای خشت‌خام در حدود دو ساعت تنظیم شده است و در دو نسخه یکی به صورت خلاصه‌تر و دیگری جامع، منتشر می‌شود. متن کامل و ناویراسته ی گفتگوها نیز یک روز پس از انتشار فایل صوتی و تصویری در اینترنت منتشر می‌شود.

تاریخ آنلاین اعلام کرده که سرعت و اهمیت بسیار تحولات ایران و جهان، آنها را تشویق کرد تا به سهم خود، در حوزه اطلاع‌رسانی و بیشتر از منظر تاریخی اثری داشته باشند به همین منظور این پایگاه خبری فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۵ با ترجمه‌ی گزارش‌های خبریِ خارجی جدید و زیرنویس‌شده آغاز کرد و تاکنون ۲۷۰ قطعه ویدیوی خبری کوتاه را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. تاریخ آنلاین با اخذ پروانه‌ی فعالیت از معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۸/۰۵/۱۳۹۵ ، اقدام به بخش جدید فعالیت خود از جمله برنامه‌های تولیدی کرده است که در یکشنبه‌ی آتی اولین بخش تولیدی این مجموعه به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود.

تاریخ آنلاین و به دنبال آن مجموعه تصویری خشت‌خام در حال حاضر به لحاظ مالی مستقل بوده و از حمایت اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده نمی‌کند اما در آینده قصد دارد با جلب آگهی‌های تجاری هزینه‌های خود را پوشش دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اصولا دلم از این خانواده صاف نیس … معمولا طرف مردم رو زمانی میگیرن که منفعت خودشون پشتش باشه

  2. عالی عالی …. یک برنامه از خشت خام حتما با دکتر سید عطاالله مهاجرانی باشد . خیلی کار زیبایی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا