خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طرح تحول سلامت موفق نبود/ ریخت و پاش ها زیاد و حقوق پزشکان بالاست»

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دلیل به اجرا گذاشتن طرح تحقیق وتفحص از تحول نظام سلامت را ریخت وپاش های مالی در این بخش دانست.

نادر قاضی پور در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود: پس از گزارش ها وبررسی هایی که در خصوص طرح نظام تحول سلامت انجام شد دریافتیم که هزینه بخش درمان در این زمان بیش از منابعی بود که برای آن درنظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه منابع مالی بطور یکسان وعادلانه میان کادر پزشکی تقسیم نشده است افزود:برخی از پزشکان فوق تخصص از درآمدها ی بسیار بالایی برخوردار هستند ودر مقابل برخی پزشکان نیز حقوق های پایینی دریافت می کردند. به بیان دیگر کف وسقف حقوق پزشکان چندان مشخص نیست.

قاضی پور بالابودن نرخ برخی داروها نظیرداروهای خاص و خرید تجهیزات پزشکی خارجی بدون توجه به تولیدات داخلی را از دیگر دلایل به اجرا گذاشتن طرح تحقیق وتفحص در مجلس عنوان کرد.

وی قانون تحول نظام سلامت را موفق ندانست و گفت:درصددیم با اجرای این طرح دریابیم که اشکال از کجاست؟آیا مشکل قانونی است یا اشکال در نحوه اجراست؟

به گفته این نماینده مجلس ،طرح تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت که به دلیل کمبود وقت در مجلس قبلی از دستور کار خارج شده بود؛ و اکنون نیز توسط تعدادی از نمایندگان بار دیگر به هیات رییسه مجلس تقدیم شده طی یک الی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و پس از نهایی شدن در کمیسیون ها مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا