خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل دفتر توسعه روابط بانکی با تهران در برلین

6 سند همکاری های حمل و نقلی امروز (یکشنبه) پس از دیدار وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان بین دو کشور امضا شد. طرف آلمانی نیز از تشکیل دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران در وزارت اقتصاد این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، «عباس آخوندی» امروز (یکشنبه) در دیدار با «الکساندر دوبرینت» وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان در تهران گفت: خوشبختانه در سفر وزیر حمل ونقل آلمان به تهران 6 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید تا دو کشور بتوانند در بخش حمل و نقل همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کنند.
وی افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف حمل و نقل مناسبات خود را توسعه دهند.
به گفته وی، یک شرکت آلمانی در مناقصه تکمیل پایانه دو بندر چابهار شرکت کرده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون برای توسعه حمل و نقل حومه ای تهران بزرگ، حمل و نقل حومه ای تبریز و ارتقای سرعت خط ریلی تهران- تبریز با شرکت «زیمنس» آلمان در حال مذاکره ایم و امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

** تشکیل دفتر توسعه روابط بانکی با تهران در برلین
وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان در حاشیه مراسم امضای 6 سند همکاری به خبرنگاران گفت: با تصویب دولت آلمان دفتری در وزارت اقتصاد آلمان با نام دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران تشکیل می شود که هدف اصلی آن حل و فصل مسائل مالی برای انجام هرچه زودتر قراردادهای بزرگ و آغاز سرمایه گذاری های جدید در ایران است.
دوبرینت تاکید کرد آلمان به عادی سازی روابط بین دو کشور علاقه مند است و گفت: این نشان می دهد ما در کنار مسائل فنی و اجرایی به دنبال حل مسائل مالی هستیم به درخواست دولت، دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران در وزارت اقتصاد آلمان تشکیل شده است.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان درباره امضای 6 سند توسعه همکاری های حمل و نقل گفت: امروز قراردادی را امضا کردیم که با حضور شرکت زیمنس و دیگر شرکت ها یا به طور کلی در چارچوب شرکت های خصوصی بتوانیم همکاری های خود را توسعه دهیم که همکاری برای تسریع مسیر ریلی تهران- تبریز به عنوان یک عرصه زیربنایی و نصب سیستم سیگنالینگ در خطوط راه آهن ایران از آن جمله است.

** فعال سازی بیش از 150 میلیون یورو قرارداد برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز به خبرنگاران گفت: در بخش حمل و نقل دریایی موفق شدیم برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس بیش از 150 میلیون یورو قرارداد را فعال کنیم. همچنین در زمینه حمل و نقل ریلی در زمینه سیگنالینگ و تعمیر لوکوموتیوهای برقی و دیزلی با همکاری مپنا در ایران با زیمنس قراردادهای مشخصی امضا کردیم.
آخوندی افزود: تردد 5 هزار کامیون بین دو کشور از زمینه های توسعه همکاری های ما با آلمان نشان دارد.
وی گفت: اکنون سه پروژه مهم توسعه حمل و نقل حومه ای در تهران بزرگ و تبریز و همچنین افزایش سرعت قطار مسیر تهران- تبریز را با شرکت زیمنس آغاز کرده ایم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون در هر هفته 30 پرواز بین ایران و آلمان انجام می شود و این از افزایش حجم رفت و آمد مسافران بین دو کشور نشان دارد.
به گفته وی، بزودی مناقصه های بین المللی در زمینه توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر فرودگاه ها مانند اهواز و تبریز برگزار می شود و شرکت های آلمانی می توانند در این مناقصه ها شرکت کنند.
آخوندی درباره استفاده از لیزینگ شرکت های آلمانی برای خرید ناوگان هوایی گفت: در مذاکره با مقام های آلمان شیوه استفاده شرکت هواپیمایی ایران ایر از لیزینگ شرکت های آلمانی برای تامین هواپیما بررسی شد.
به گفته وی، امضای 6 یادداشت تفاهم با شرکت های آلمانی مقدمه خوبی را برای توسعه همکاری های دو کشور به وجود آورده است.
به گزارش ایرنا، سند اول همکاری های حمل و نقل ایران و آلمان مربوط به امضای یادداشت تفاهم همکاری های جامع حمل و نقل بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان و سند دوم شامل بیانیه مشترک همکاری در زمینه بنادر و دریانوردی بود که وزیران دو کشور آن را امضا کردند.
سند سوم، یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیمنس و سند بعدی یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت «تالس» در زمینه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان بود.
همچنین سند پنجم و ششم چارچوب همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و زیمنس در زمینه سیگنالینگ محور اصفهان- شیراز و ارتقای سرعت مسیر ریلی تهران- تبریز را روشن کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان به همراه هیاتی از مدیران شرکت های بزرگ کشتیرانی، بندری و دریایی به تهران سفر کرده است.
«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، دوازدهم مهرماه در سفر به ایران هیاتی شامل 120 نفر از بازرگانان و نمایندگان بانک مرکزی این کشور را سرپرستی کرد.
همزمان در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، 10 سند و تفاهمنامه همکاری مشترک به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان رسید.
این تفاهمنامه ها شامل همکاری های مشترک در زمینه تامین مالی پروژه ها، سرمایه گذاری متقابل، سرمایه گذاری مشترک، همکاری های بانکی و بیمه ای، تامین زیرساخت در زمینه انرژی نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر، راه آهن، محیط زیست، راه و شهرسازی، خودروسازی، هواپیمایی و انتقال فناوری می شود.
همچنین سند همکاری و قرارداد تامین و تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک در ایران با زیمنس آلمان و مشارکت در ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای تهران با طرف های آلمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون صدراعظم آلمان در وزارت راه و شهرسازی امضا شد.
به گزارش ایرنا، از تابستان 1394 تاکنون نزدیک به 20 هیات تجاری از آلمان به ایران سفر کرده و مطابق گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، نزدیک به 10 هیات دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی به ایران می آیند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال 1394 در سفر هیات 60 نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت: روابط تجاری ایران و آلمان در زمان تحریم به پایین ترین سطح خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و 500 میلیون دلار شد.
چهارم مهرماه امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ارزش تجارت خارجی ایران در نیمه نخست امسال به بیش از 42 میلیارد و 14 میلیون دلار رسید و پیشی گرفتن ارزش صادرات بر واردات همچنان ادامه یافت.
آمار تجارت خارجی کشور ما در نیمه نخست امسال از افزایش واردات کالاهای آلمانی حکایت دارد. صادرات آلمان به ایران در این مدت یک میلیارد و 122 میلیون دلار بود که در همسنجی با پارسال 26 درصد افزایش داشت. آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا