خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلدات اول و دوم «الفِقهُ الأرقی» آیت الله بیات منتشر شد

مجلدات اول و دوم مجموعه “الفِقهُ الأرقی” که تعلیقاتی است بر کتاب عروة الوثقی، منتشر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این اثر که به مرور ٦ جلد دیگر آن نیز منتشر شده و در مجموع ٨ جلد خواهد شد، به قلم مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی نگاشته شده و توسط نشر شریف در تیراژ ٢٠٠٠ نسخه چاپ شده است.

جلد اول این مجموعه با بحث تقلید آغاز شده و در خلال آن به بعضی از مسائل مربوط به مجتهد و شرایط اجتهاد نیز پرداخته و مسائل تقلید ابتدائی، بقاء بر میت، عدول و مسائل مربوط به این بخش از فقه اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

پس از آن بحث طهارت از تعریف تا مسائل مطهرات، شرایط تطهیر، وضو، غسل، تیمم، احکام اموات و مسائل مربوط به آنها بیان شده و در پایان وارد کتاب صلاة شده است و پس از بیان اقسام نمازهای واجب به شرایط و موانع آن پرداخته و درپایان جلد دوم به موضوع اذان و اقامه و مسائل مربوط به آنها اشاره شده است.

↙️از نقاط قوت این اثر می توان به این موارد اشاره کرد که اولاً نگارنده، به صرف اظهارنظر اعم از مخالف یا موافق اکتفا نکرده بلکه در موارد زیادی استدلال نیز صورت گرفته است.

در ثانی در خلال تعلیقات به محل نزاع و ریشه های آن اشاره شده است.

سوم اینکه در موارد فراوانی، مبانی آن مواردی که به عنوان مستحب یا مکروه ذکر شده اند، مورد بررسی قرار گرفته و مبانی آنها توضیح داده شده است.

چهارم اینکه در موارد فراوان به نحوه جمع بین روایات که متعارض به نظر می رسند پرداخته شده و به صورت فنی، راه جمع بین آنها توضیح داده شده است.

علاقمندان، فضلاء و روحانیون محترم برای دریافت این مجموعه می توانند از طریق شماره تلفن ٠٢٥٣٧٧٤٦٧١٦ و یا سامانه پیامکی ٣٠٠٠٢٦٨١ اقدام کنند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا