خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رفیق احمدی نژاد، رییس جهاددانشگاهی ماند [+یادآوری یک مصاحبه]

«حمیدرضا طیبی» با کسب تمامی آرای اعضای هیات امنا مجددا به عنوان رییس جهاددانشگاهی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه هیات امنای جهاددانشگاهی که عصر امروز (دوشنبه 3 آبان ماه) برگزار شد، دکتر حمیدرضا طیبی با کسب 9 رای مجددا به سمت ریاست جهاددانشگاهی انتخاب شد.

جلسه امروز هیات امنای جهاددانشگاهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دکتر نوبخت معاون رییس‌جمهور، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی به همراه دکتر شاهوردی، دکتر قرنفلی و دکتر ایمانی خوشخو از اعضای حقیقی هیات امنای جهاددانشگاهی برگزار شد.

با امضای حکم انتصاب دکتر حمیدرضا طیبی توسط رییس‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی برای مدت 3 سال ریاست جهاددانشگاهی را بر عهده خواهد داشت.

سال ۸۶ با اتمام دوره ی علی منتظری، با تلاش دولت احمدی نژاد، آقای طیبی که از دوستان احمدی نژاد و رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت بود برای سه سال به ریاست جهاد انتخاب شد. وی که نماد دوره ی احمدی نژاد در جهاد دانشگاهی بود، در ماه اول روی کار آمدن دولت روحانی نیز انتخاب شده بود و حالا تا سه سال دیگر نیز تمدید شد.

گزارشی از مصاحبه ی «رفیق احمدی نژاد» در سال ۸۸ 

طیبی: ریاست جمهوری احمدی نژاد نیاز جدی انقلاب بود

به گزارش انصاف نیوز، خبرگزاری دولتی ایرنا در پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸ یعنی در ماه های اول دولت دوم احمدی نژاد، در مقدمه ی گفتگویی با آقای طیبی نوشت:

دکتر «حمیدرضا طیبی» در گفت‌وگوی تفصیلی با ایرنا، به ماجرای دوستی خود با رییس جمهور پرداخت و گفت: عمر دوستی من با احمدی نژاد به اندازه عمر جهاد دانشگاهی است و از زمانی که وارد جهاد دانشگاهی شدم و زمانی که بعنوان رییس جهاد دانشگاهی علم و صنعت انتخاب شدم، دکتر احمدی نژاد شناخت کاملی نسبت به من دارد. دکتر احمدی نژاد زمانی که در شهردار تهران بودند حتی از جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت دیدار کردند و از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی این دانشگاه در زمان تصدی من در این جهاد مطلع شد.

**ماجرای پیشنهاد انتخاب طیبی از سوی احمدی نژاد

طیبی، در ادامه به ماجرای پیشنهاد انتخاب خود بعنوان رییس جهاد دانشگاهی از سوی دکتر احمدی نژاد، اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۵۹ و از زمان تاسیس جهاد دانشگاهی وارد این نهاد شده‌ام و طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵ رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت بودم. در آن زمان از اعضای هیأت امنای جهاد دانشگاهی شنیدم که بعنوان یکی از گزینه‌های ریاست جهاد دانشگاهی هستم و متوجه شدم که معرف من بعنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی مسوولیت جهاد دانشگاهی، دکتر احمدی نژاد است. این موضوع برای من غیر منتظره بود اگر چه برنامه‌هایی برای توسعه توانمندیهای جهاد دانشگاهی و اثرگذاری بیشتر آن در نظر داشتم، ولی به ریاست این نهاد فکر نکرده بودم.

در آن زمان اعضای حقوقی هیأت امنای جهاد دانشگاهی شامل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری آشنایی زیادی با من نداشتند، اما سه عضو حقوقی هیأت امنای جهاد دانشگاهی به همراه رییس هیت امنا من را می‌شناختند و با فعالیت‌های من آشنا بودند. در همین زمان، دکتر احمدی نژاد نام من را بعنوان گزینه پیشنهادی ریاست جهاد دانشگاهی مطرح و حمایت کرد. اعضای هیأت امنا معتقد بودند که رییس جمهور نظر مثبتی دارد. این گونه بود که از سوی اعضاء هیأت امنای جهاد دانشگاهی بعنوان ریاست این نهاد انتخاب و با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان ریاست جهاد دانشگاهی منصوب شدم.

**مهمترین ویژگی دکتر احمدی نژاد، روحیه ساختارشکنی است 

رییس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین ویژگی رییس جمهور پرداخت و گفت: روحیه ساختار شکنی، مهم‌ترین ویژگی رییس جمهور است که در دیگر روسای جمهوری اسلامی دیده نمی‌شود و یکی از نیازهای جدی ما پس از انقلاب اسلامی وجود چنین فردی بود. به طور طبیعی در قبل از انقلاب به ما القاء کرده بودند که کشورهای جهان سوم قادر نیستند خودکفا و متکی به خودشان باشند و الگوی آنها باید از غرب بیاید. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود مکررا فرموده‌اند که علم، منشأ قدرت است. بنابر این، ما باید در زمینه توسعه علمی و فناورانه پیشرفت داشته باشیم. نتیجه توسعه علمی و فناورانه، قدرت و ثروت خواهد بود. غرب این موضوع را خوب فهمید. به همین جهت، از زمان رنسانس غربی‌ها به شدت بر روی توسعه علمی و فناورانه سرمایه‌گذاری کردند تا اینکه به مراحل کنونی از قدرت و اقتدار علمی رسیده‌اند. تفکر “نتوانستن” از سوی غربیان به ما القاء شده بود. در جامعه ما این تفکر به شدت القا شده و در تمام طبقات جامعه این امر رسوخ کرده بود. در دوران سازندگی و دورانی که موسوم به اصلاحات است، کارهای خوبی در زمینه توسعه انجام شد، اما این فعالیت‌ها بر مبنای توسعه علمی و فناورانه خودمان نبود. مثلا برای کسب فناوری و یا انتقال آن حساسیتی وجود نداشت و لزومی به کسب علم و فناورانه در این دولت‌ها احساس نمی شد، بلکه این موضوع در دولت نهم به یک امر مهم تبدیل شد. خیلی از مسوولان محترم در دولت‌های گذشته به از بین بردن روحیه عدم خودباوری در استفاده از فناوری داخلی علاقه مند بودند، ولی جسارت نداشتند که این ساختارهای نادرست را در بدنه اجرایی کشور بشکنند، اما این روحیه در دکتر احمدی نژاد دیده می‌شود. در دیداری با مهندس ثمره هاشمی در همان ابتدای ریاست جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد پیشنهاد دادم که جهاد دانشگاهی می‌تواند اتاق فکر مناسبی برای تغذیه فکری روحیه ساختارشکنی دکتر احمدی نژاد باشد. الآن هم معتقدم این ساختارشکنی باید در حوزه توسعه علمی و فناورانه که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود بیشتر روی دهد.

**پیشنهاد سفرهای وزارتخانه‌ای به رییس جمهور 

رییس جهاد دانشگاهی، در بخش دیگری از گفت وگو با ایرنا، با تمجید از سفرهای استانی که با ابداع رییس جمهور انجام می‌شود، گفت: دکتر احمدی نژاد باید علاوه بر سفرهای استانی، سفرهای وزارتخانه‌ای را با حضور در وزارتخانه‌های صنایع و معادن، بازرگانی، علوم ،تحقیقات و فناوری،بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، اقتصاد، نفت و… آغاز کند، زیرا این وزارتخانه‌ها، مسوولیت صنعت و توسعه علمی و فناورانه را در کشور دارند. به همین دلیل، هر چه سریع تر باید برنامه‌های کشور در زمینه توسعه علمی و فناورانه پیگیری شده تا این توسعه علمی نهایتا به توسعه اقتصادی کشور منجر شود. همه همت دکتر احمدی نژاد باید این باشد تا نظام ملی علم، فناوری و نوآوری در کشور شکل بگیرد و کشور در سه برنامه آینده توسعه تا افق ۱۴۰۴، به توسعه علمی و فناورانه و توسعه اقتصادی و اهداف سند چشم انداز نظام دست پیدا کنیم.

**جهاد نیروهای مفیدی به دولت تزریق کرده!

رییس جهاد دانشگاهی، در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تزریق نیروهای ارزشی این نهاد به بخش های مختلف دولت اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی نیروهای ارزشی زیادی به بدنه دولت نهم و دولت دهم تزریق کرده است و این مسأله نشان می‌دهد که نیروهایی که با جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند، نیروهای ارزشی هستند. در حال حاضر آقای عبدالرضا داوری معاون خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت دهم، یکی از نیروهای جهاد دانشگاهی است که به صورت مامور از این نهاد در این خبرگزاری فعالیت می‌کند و به توصیه ما به این مکان رفته است. … همچنین، دکتر متقیان مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از نیروهای جهاد دانشگاهی هستند که در این نهادها مشغول هستند.

** احمدی نژاد باید محور توسعه علمی و فناورانه قرار گیرد

رییس جهاد دانشگاهی، در بخش دیگری از سخنان خود، به انتقاد دولت‌های گذشته پرداخت و گفت: محور تولید ثروت باید توانمندی و تولیدات علمی و فناورانه ‌باشد. اگر کشور ما می‌خواهد اقتصاد خوبی داشته باشد باید این اقتصاد مبتنی بر توسعه علمی باشد که این مسأله در دولت‌های پیشین رعایت نشده است، ولی دولت‌های نهم و دهم انگیزه‌های بیشتری برای خدمت به مردم و توسعه علمی و فناورانه دارند. برای توسعه علمی و فناورانه باید اقدام عاجل صورت بپذیرد و با توجه به روحیه ساختارشکنی که دکتر احمدی نژاد دارد، باید خودش محور توسعه علمی و فناورانه قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دکتر طیبی مهندسی است که با دیدگاه های تکنیکی و ذهنی مکانیکی مدیر جهاد شده است. در حالی که جهاد نهادی پژوهشی و فرهنگی است. تجربه جهاد مجموعه عواملی انسانی و ساختار و بر پایه یک فدرالیسم بومی موفق شده است. متاسفانه ایشان با تمرکز گرایی که میراث شوم قاضی مغربی و برخی عوامل احمدی نژاد و برخی نهادهای چسبیده به جهاد است اکنون نیز با همان وضع ادامه می دهد. با این روش جهاد آینده خوبی نخواهد داشت.

  2. توسعه علم و فناوری بیشتر از این که یک دختر 16 ساله در اشپزخانه انرژی هسته ای تولید کند !

  3. اقایان نوبخت و قاضی زاده هاشمی و فرهادی که عضو دولتی هیات امنا جهاددانشگاهی هستند با این انتخاب سرشان را بالاتر بگیرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا