خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مدیر مسئول همشهری به اظهارات یک نماینده مجلس

مدیرمسئول روزنامه همشهری به اظهارات اخیر علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، حسین قربانزاده گفت: دکتر قالیباف همواره بر رعایت انصاف در روزنامه همشهری بویژه نسبت به دولت چه در دوره آقای احمدی نژاد و چه در دوره آقای روحانی تاکید دارند و علی رغم اختلاف دیدگاه در نحوه مدیریت درخصوص ارائه تصویر منصفانه و بیطرفانه از عملکرد دولت تاکید دارند. ولی با این حال هرگز ورودی به محتوای روزنامه نمی کنند و بر حفظ استقلال حرفه ای روزنامه نگاری نیز تاکید دارند .

مدیر مسئول روزنامه همشهری تاکید کرد: بنده و همکارانم نیز تلاش می کنیم ضمن رعایت انصاف به دغدغه ها و معضلات اصلی مردم بپردازیم و به همین دلیل تحریریه روزنامه در جهت رسالت مطبوعاتی خود، اقدام به شناسایی سوژه‌هایی فراگیر و البته قابل حل در کوتاه مدت برای حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کرده است که مثال های متعددی مثل رفع آلودگی هوا، توقف فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، توقف فعالیت معادن شن و ماسه، اجرای مجازات جایگزین، اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، راه اندازی پایگاه قراردادهای دولتی اجرای طرح مسکن اجتماعی و … است و به طور طبیعی بسیاری از این سوژه‌ها با عملکرد دولت گره خورده است. این مدل بسیار نزدیک به سبک روزنامه نگاری تحقیقی است و همکارانم در حال تدوین کامل این مدل هستند.

وی افزود: روز دوشنبه گذشته و در جریان تماس تلفنی شهردار محترم تهران با بنده که چندین موضوع مطرح شد بود، ایشان در خصوص همان توصیه به رعایت انصاف در پرداختن به عملکرد دولت هم نکاتی را مطرح کردند. عصر آن روز هم برخی از نمایندگان محترم در جلسه مجمع نمایندگان شهر تهران، در مورد سوژه های تعقیبی و تیترهای همشهری درباره دولت نکاتی را با آقای دکتر قالیباف در میان گذاشتند که ایشان هم چنین بیان کردند که تحریریه روزنامه همشهری بر اساس قواعد حرفه ای بدون هیچگونه اعمال نظری تصمیم میگیرد و استراتژی روزانه این روزنامه از سوی مدیران و تحریریه این روزنامه تعیین می شود و ممکن است بنده نیز گلایه هایی درباره برخی تیترها داشته باشم که با مدیرمسوول روزنامه (مثل همین امروز) درمیان می گذارم. بنابراین اینکه از ایشان نقل قول شده که از تیترهای روزنامه همشهری متنفر هستند؛ منطبق با واقعیت نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا