خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مداحان بهانه دست دشمنان ندهند»

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مداحان درخواست کرد، مراقب سخنان خویش باشند، سخنی برخلاف موازین نگویند هرچند در شور عزاداری باشد و بهانه به دست دشمنان ندهند و کاری که خدای ناکرده سبب اختلاف در میان علاقه مندان حسینی می‌شود، انجام ندهند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید این اظهارات را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که “چندی پیش یکی از مداحان، در هنگامی که شور مداحی گرفته، گفته است: اگر شب اول قبر از تو سؤال کنند پروردگارت کیست؟ بگو: علی؛ و اگر راجع به قبله و مکه و دین و امثال آن سؤال کنند بگو: حسین. آیا این سخن موجب ارتداد و خروج از دین می‌شود یا نه؟ لطفاً برای حل اختلافات پاسخ سریع عنایت فرمایید.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ خاطرنشان کرد: شک نیست که مداحان محترم از این گونه تعبیرات باید جدا پرهیز کنند، که تعبیراتی زننده است. به علاوه، بهانه به دست دشمنان اسلام مخصوصاً وهابیون که کارشان ایجاد اختلاف و خونریزی است می‌دهد.

وی ادامه داد: ولی کسی که این سخنان را در حال شور عزاداری می‌گوید، قطعاً منظورش پرستش علی(ع) یا انکار ضروریات اسلام نیست و موجب کفر و ارتداد نمی‌شود، ولی باز تأکید می‌کنم همۀ مداحان محترم مراقب سخنان خویش باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مداحان سخنی برخلاف موازین نگویند هرچند در شور عزاداری باشد و بهانه به دست دشمنان ندهند و کاری که خدای ناکرده سبب اختلاف در میان علاقه مندان حسینی می شود انجام ندهند تا خداوند عزاداری های آنها را قبول فرماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا