خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سی ان ان: موشک پرقدرت روسیه رونمایی شد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: روسیه نخستین تصاویر از موشک ‘ساتان 2’ (Satan) که قدرت نابودی منطقه ای به وسعت ایالت تگزاس آمریکا و یا کشور فرانسه را دارد پرده برداشت.

سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد: شرکت روسی سازنده این موشک نخستین تصاویر از این سلاح مخرب را که از تسلیحات جدید زرادخانه روسیه به شمار خواهد رفت، منتشر کرد.

سی ان ان گزارش داد: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این موشک بالستیک بین قاره ای را ساتان 2 می خواند، اما پیشتر و در ماه مه (اردیبهشت / خرداد) گذشته خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که راکت سارمات RS-28 (یا همان ساتان 2)توانایی از بین بردن بخشی از زمینی به وسعت ایالت تگزاس و یا کشور فرانسه را دارد.

به گزارش ایرنا، سی ان ان در ادامه گزارش داد: ‘یوری بروسف’ معاون وزیر دفاع روسیه سه شنبه گذشته به خبرگزاری ایتارتاس گفت که کلاهک جنگی موشک سارمات، توانایی آن را دارد تا اهدافی را فرای هر دو قطب شمال و جنوب مورد هدف قرار دهد.

بنابراین گزارش، این موشک دارای برد 11هزار کیلومتری است و قادر به حمل کلاهک جنگی به وزن یکصد تن است و قرار است جایگزین موشک ‘ویودا’ R-36M شود.

شبکه خبری آمریکایی ‘ان.بی.سی نیوز’ نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: بنابر اعلام رسانه های روسی، موتور مرحله این موشک به نام PDU-99 پیشتر و در ماه اوت گذشته مورد آزمایش قرار گرفت درحالی که کلاهک مافوق صوت آن در ماه آوریل گذشته مورد آزمایش قرار گرفته بود.

پرتاب این موشک از داخل سیلوهای مستقر بر روی زمین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اين که چيزي نيست، سازندگان کليپ چهار دقيقه اي يک ميليارد و دويست ميليوني، توانائي ساخت کليپ 2 دقيقه اي دو ميليارد و چهارصد ميليوني را دارند که طي آن با امواج نعره هاي چند جوان پرچم بدست، کل کشور دوست و برادر روسيه را کن فيکون کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا