خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دکتر پزشکیان: برنامه‌ها باید تناسب داشته باشند نه الزاما کثرت (+ فیلم)

دکتر مسعود پزشکیان معتقد است برای هر بنگاه یا جایگاهی باید برنامه‌ای متناسب و علمی داشت، به عنوان مثال می‌توانستیم به جای 60 دانشگاه علوم پزشکی موجود در کشور، 10 دانشگاه داشته باشیم که فضا، تجهیزات، امکانات، رفتار و ساختارش برازنده‌ی آن چیزی باشد که اولین است.

به گزارش انصاف نیوز (رسانه کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان)، وزیر دولت اصلاحات و نماینده ی کنونی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در برنامه ی پارک ملت گفت: هر کاری بخواهیم بکنیم باید به چهار سوال جواب بدهیم: چه چیزی می‌خواهیم درست کنیم، با چه کیفیتی، به چه مقداری، بعد کجا می‌خواهیم آن را پخش کنیم؟ یعنی اگر این تعریف را در هر بنگاه و یا جایگاهی نداشته باشیم مثلا یکهو می‌آییم برای آموزش عالی، الان همه جای کشور را دانشگاه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به مجری برنامه گفت: خب این برنامه برای چه اجرا شده است؟ آیا ما برای 4 میلیون دانشجو این همه دانشگاه می‌خواستیم؟ آیا برای این 4 میلیون دانشجو این همه دانشگاهی که زده‌ایم با کیفیتی است که همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در منطقه اولیم؟ اصلا امکان ندارد. آیا این کار هزینه‌های ما را هدر نمی‌دهد؟ مثلا 40 – 45 تا دانشگاه علوم پزشکی دولتی داریم و اگر دانشگاه‌های آزاد را هم به حساب بیاوریم بالغ بر 60 دانشگاه می‌شود، این همه برای 130 هزار دانشجوی علوم پزشکی! آیا با 10 تا دانشگاه نمی‌شد همین کار را کرد اما دانشگاهی که فضا، تجهیزات، امکانات، رفتار و ساختارش برازنده‌ی آن چیزی باشد که اولین است.

پزشکیان در پاسخ به مجری که پزسید «یعنی از این ارقام شما الزاما برداشت مثبت ندارید؟»، تصریح کرد: نه؛ تناسب بهتر است. اگر من 10 تا دست داشته باشم بهتر است یا دو تا دست داشته باشم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا