خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر خطبه‌های امروز نماز جمعه مراکز استان‌ها

ایرنا نوشت: سرنگونی پهپاد جاسوسی امریکا در حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته با سامانه پدافند هوایی بومی هدف قرار گرفت محور اصلی سخنان خطیبان نماز جمعه کشور بود.

خطیبان نماز جمعه مراکز استانی با تشریح اهداف امریکا در گسترش دامنه نظامی این کشور در منطقه حساس خاورمیانه سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته شناسایی و جاسوسی استکبار جهانی به وسیله سامانه پدافند دفاع هوایی بومی را نشانه قدرت و دست بالای جمهوری اسلامی ایران در حراست و حفاظت از مرزهای آبی و خاکی کشور توصیف کردند.

امامان جمعه کشور تاکید کردند که مرزهای کشور خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد دشمن با گذر از حریم هوایی کشور حتی با پیشرفته‌ترین سامانه‌های نظامی به اهداف شوم خود نائل آید.

گزیده سخنان خطیبان جمعه مراکز استانی در پی می‌آید:

** سمنان

امام جمعه سمنان گفت: ایران اسلامی، با رشادت‌های سربازان جان برکف خود، جواب دندان‌شکن به گستاخی‌های اخیر آمریکا در تجاوز به مرزهای کشور می‌دهد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر افزود: ایران در مقابل تجاوز دشمن به مرزهای کشور جدی است و به هیچ عنوان اجازه اقدام‌های خرابکارانه به استکبارجهانی داده نمی‌شود.

** کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در سواحل هرمزگان توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ذلت آمریکا را به تصویر کشاند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: در عرصه بین المللی باید قوی حرکت کرد و شجاعانه به پیش رفت.

** اصفهان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکا توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور، گفت: سرنگونی این پهباد اقدامی به جا و مناسب بود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) افزود: سرنگونی این پهپاد نشان داد نیروهای مسلح بدون هراس از هرکسی اقدام خود را به صورت علنی اعلام می‌کنند و لذا نمی‌توان برچسب و تهمت به آنها زد.

** ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ساقط کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه قوت و عزت برای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: نیروهای آماده، با بصیرت و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی با این حرکت نشان دادند که اقتدار و عظمت ایران اسلامی کاهش یافتنی نیست.

** قم

خطیب جمعه قم با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی در خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نیست، اما مدافع غیور و قدرتمندی است.

علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم با بیان این مطلب افزود: سپاه پاسداران انقلاب در کمال شجاعت و اقتدار از مرزهای ایران اسلامی دفاع می‌کند و به خوبی نشان داد که در برابر سلاح‌های فوق پیشرفته نیز آمادگی کامل دارد.

** زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مردم ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان ایستادند و پیروزی گفتمان امام (ره)، قرآن و اسلام نتیجه استقامت ۴۰ ساله این ملت انقلابی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به توصیه‌های قرآن به پیامبر اسلام برای استقامت در راه و هدف اشاره کرد و افزود: برای استقامت زمینه‌هایی از جمله ارزش سنجی هدف و مهم بودن آن، راه رسیدن به هدف و استمرار داشتن تلاش برای راه رسیدن به آن لازم است.

** بندرعباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکا در آسمان کشور لذت بخش بود و اگر باز هم تجاوزی انجام شود با متجاوز برخورد می‌کنیم.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: اگر آمریکا مجدد مرتکب این اشتباه شود باز هم همین گونه با برخورد ایران اسلامی رویرو می‌شود.

** ایلام

خطیب موقت نماز جمعه این هفته ایلام گفت: پیامد سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا اینست که جمهوری اسلامی ایران در بحث دفاع از مرزهای رسمی کشور با کسی تعارف و شوخی ندارد.

حجت الاسلام شمس الدین صفرلکی در جمع نمازگزاران ایلامی مصلی امام خمینی (ره) افزود: شاید کشوری قبل از انقلاب می‌توانست چنین تجاوزی به ایران داشته باشد ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران دشمن باید بداند که نمی‌توانند هرکاری را بخواهند انجام دهند.

** بجنورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد خواستار آسان سازی در روند دادرسی‌ها شد وگفت: مدت دادرسی پرونده‌ها هم باید کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: تاکنون اقدامات خوب و امیدبخشی در این قوه انجام شده یا در حال انجام است.

** زاهدان

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه سرنگونی پهپاد جاسوسی آرامش را از آمریکایی‌ها گرفت، گفت: هیچ کشوری جرأت حمله و تجاوز به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا در ساعت حدود یک بامداد پنجشنبه از یکی از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

** بیرجند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پهباد آمریکایی گفت: نیروهای مسلح و مقتدر سپاه، درس جدیدی به مستکبران و متجاوزان که سرمست شهوات و نفسانیات هستند داد تا بدانند دشمنان در کشور ما جایی ندارند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: این حرکت نیروهای سپاه نشان داد اگر دشمن پای خود را به خاک ایران دراز کنند آن را قطع و اجازه ورود به این خاک را نخواهند داد و پهباد و ابزارهای دشمن را نابود خواهند ساخت.

** بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا توسط سپاه پاسداران مایه افتخار، عزت و نشان از اقتدار ایران اسلامی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: این پهپاد فوق پیشرفته که خود آمریکایی‌ها ادعای رادار گریزی و سرنگون نشدن آن را داشتند در یکی از پایگاه‌های آمریکایی‌ها در منطقه پرواز و پس از عبور از تنگه هرمز به طرف چابهار وارد آب‌های ایران شد که با واکنش به موقع پدافند موردهدف قرار گرفت.

** یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سرنگونی پهپاد آمریکا نشان داد که ملت ایران با هیچ متجاوزی شوخی ندارد و با قدرت از سرزمین خود همانند دوران دفاع مقدس دفاع می‌کند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی در گرو ولایتمداری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن فرمودند که آمریکا و ترامپ به خاطر ماهیت و سابقه‌ای که دارد اصلاً شایستگی مذاکره و گفت و گو نیست.

** شهرکرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به توطئه‌های اخیر آمریکا گفت: ضعف و ناتوانی آمریکا در جهان روز به روز روشن‌تر و واضح‌تر شده است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: آمریکا در مقامی نیست که بخواهد دست از پا خط کند و امروز آمریکا دوران ضعف خود را سپری می‌کند.

** شیراز

امام جمعه شیراز گفت: مشکل ما در خودرو سازی‌چیست که این همه بی آبرویی دارد؟ مساله این نیست که ما متخصص نداریم، مساله این است که برخی مثل اختاپوس به جان صنعت خودرو در کشور افتادند و حاضر نیستند برای امنیت جانی مردم سودشان را کم کنند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند ذهنی که می‌تواند موشک نقطه زن با برد ۲ هزار کیلومتر را بسازد چطور نمی‌تواند مشکل خودرو کشور را حل کند؟ خواستار رسیدگی به موضوع خودروسازی شد.

** قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین انهدام پهپاد آمریکای را شیرینی نیروهای مسلح به مردم ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها با این اقدام حساب به دستشان آمد تا مبادا دست به کارهای خطرناک بزنند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین افزود: از آنانی که مدعی انهدام این پهپاد در آب‌های بین‌المللی هستند، می‌پرسیم پس چرا لاشه آن در بندرعباس یافت شده است؟

** گرگان

امام جمعه موقت گرگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و هفته عدالت گفت: متأسفانه در جامعه اسلامی ما عدالت معنای حقیقی خود را از دست داده است.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه گرگان افزود: خیلی بد است که در جامعه با سه اصل “پ” کارهایت را انجام دهی.

** سنندج

امام جمعه موقت سنندج از ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور تقدیر کرد و گفت: دفاع از مرزهای آبی، هوایی و خاکی کشورمان از اوجب واجبات است و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

ماموستا محمدامین راستی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: ساقط کردن این پهپاد جاسوسی که به گفته آمریکایی‌ها فوق مدرن بوده نشان از بالا بودن توان دفاعی و موشکی ایران اسلامی دارد.

** خرم آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: طالب جنگ نیستیم اما هر متجاوزی که قصد تجاوز به کشور را داشته باشد پاسخ کوبنده‌ای را دریافت می‌کند.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر اظهار داشت: کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سازمان سیا آمریکا توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور باعث شکست مفتضحانه نیروهای اطلاعاتی امریکا شد.

** اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی درست و رسوایی دیگری برای آمریکا عنوان کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل، اعزام پهپاد برای جاسوسی و شناسایی مناطق جنوبی ایران را آخرین برنامه آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران ذکر و گفت: این پرنده گران قیمت با هوشیاری نیروهای سپاه ساقط شده و شکست دیگری در کارنامه منطقه‌ای آمریکا ثبت شد.

** رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: دستگاه قضائی باید قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی برخورد و نتیجه را به مردم اعلام کند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه افزود: قبل از برخورد باید از زمینه‌های فساد جلوگیری و نظارت‌های عمیق و خود صیانتی ایجاد شود.

** تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش امنیت آفرینی ایران در منطقه و جهان، گفت: تندروهای آمریکایی و منطقه‌ای به دنبال طراحی نقشه جنگ افروزی و وارد کردن آمریکا به جنگ هستند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران ۲ نفتکش مورد حمله قرار گرفت که اتفاقاً یکی از آنها ژاپنی بود در واقع برخی از تندروهای آمریکایی و منطقه‌ای تلاش می‌کنند امنیت و صلح را برای رسیدن به اهداف خود دچار مشکل کنند و به اهداف جنگ طلبانه خود برسند، غافل از اینکه ایران یکی از محورهای امنیت در دریای عمان و منطقه است.

**ساری

امام جمعه موقت ساری با تشریح تحولات منطقه از جمله سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به همراه پیام رئیس جمهوری آمریکا و پاسخ دریافتی از رهبر معظم انقلاب، گفت: همه رسانه‌های خبری و فضای مجازی باید نقش تأثیر گذار ولایت فقیه در اقتدار و عظمت کشور را بدرستی تبیین کنند.

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: برای آن دسته از افزادی که وجود ولایت فقیه را غیر ضروری و ناکارآمد می‌پنداشتند باید تبیین شود که وجود این نعمت مقدس از ایران اسلامی کشوری با صلابت، ظفر مند و با ابهت در تمام جهان ساخته است.

** اهواز

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: مرزهای ایران خط قرمز ما است و هر کشوری بخواهد به مرزهای آبی، خاکی و هوایی ما تعرض کند، نابود خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز اظهار داشت: مرزهای ایران خط قرمز ما است و سرنگونی پهپاد آمریکایی تنها یک پیام برای دشمنان بود تا بدانند هیچ بیگانه ای نباید به خود اجازه تعرض به کشور ما را بدهد.

** همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور آمادگی و اقتدار نظامی ایران را اثبات کرد.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشور شده بود که توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

** مشهد

امام جمعه مشهد گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: بیانات رهبری در این دیدار که همراه با اقتدار و صلابت بود نشان داد مردم ما به رغم فشار حداکثری دشمن از مواضع خود کوتاه نمی آیند.

** اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت انقلابی ایران اسلامی در برابر دسیسه و بدخواهی دشمنان هوشیار و متحد است و از آرمان‌های انقلاب حمایت و حراست می‌کند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ تحرکی به دشمنان در منطقه نمی‌دهد.

** کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترامپ باید بفهمد سپاه، بسیج، تمام قوای مسلح و مردم ایران آماده دفاع از کشورشان هستند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، از اقدام سپاه در ساقط کردن پهپاد آمریکایی که به حریم ایران وارد شده بود، قدردانی کرد و آن را «دفاع جانانه سپاه» دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا