خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عصبانیت رجانیوز: «لجاجت روحانی در سهمیه دادن به حامیان فتنه 88»

سایت رجانیوز، اصلی ترین سایت هوادار احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم، در مطلبی با عنوان «بررسی گزینه های جایگزین برای وزرای معزول و مستعفی»، نوشت:

با گذشت قریب به سه سال ونیم از دولت تدبیر وامید، هنوز جریان فرهنگی استحاله گر وابسته به طیف براندازان اصلاح طلب، بر سهم خواهی از دولت روحانی و گرفتن وزارتخانه های فرهنگی دولت مصر بوده و به دنبال استفاده سیاسی از این وزارتخانه های حساس است. معرفی سه کاندیدایی که قبلا مجلس به دلیل فعالیت در فتنه آمریکایی-صهیونیستی 88، عدم تخصص در وزارتخانه معرفی شده ونگاه امنیتی به وزارتخانه فرهنگی و.. دست رد به سینه آنها زده، آن هم در ماه های پایانی دولت، شائبه ها در سیاسی بودن ولجاجت در این انتخاب را دامن زده است. خصوصا اینکه تغییرات در وزارتخانه های فرهنگی با وجود مشکلات عدیده مردم در حوزه های اقتصادی نمی تواند باعث شود که مردم حاشیه را جای اصل ناکارامدی اقتصادی دولت به فراموشی بسپرند.

به گزارش رجانیوز، درحالی که آموزش و پروش با مشکلات مختلفی در زمینه معیشت فرهنگیان تا سطح پایین کمیت و کیفیت دانشگاه فرهنگیان و دانش آموزان مواجه است رییس جمهور شخصی را برای پست وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است که علاوه بر سیاسی کاری فعالانه در فتنه88 و عضویت در حزب منحله مشارکت و همکاری با تیم دکترمعین در دوران اصلاحات از خانواده فرهگیان آموزش وپروش و شغل معلمی نیست واین تردیدها را در مورد توانایی او بیشتر میکند.

پس از برکناری فانی وزیر آموزش و پروش که در پی بالا گرفتن بحث اختلاس هشت هزار میلیاردی و طرح استیضاح او در مجلس صورت گرفت، رییس جمهور دانش آشتیانی را به جای فانی به مجلس معرفی کرد.

فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است که با تحصیلات و تخصص در زمینه عمران شاخه مهندسی زلزله، در زمان اصلاحات فعالیت ها و مسیولیت هایی در وزارت علوم کسب کرده است. او قبلا نیز بعد از استیضاح وزیر علوم و عدم رای آوری محمود نیلی به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی شد. از دلایل عدم رای آوری دکتر دانش آشتیانی در مجلس گذشته فعالیت در فتنه سال88 پخش فیلمی از حضور او در تحصن دانشگاه امیرکبیر بود.
دکتر روحانی نیز در همان زمان در دفاع از دانش آشتیانی گفته بود:« سوابق سیاسی افراد برای من مهم نیست مهم وفادار بودن به نظام، انقلاب، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و خدمت به مردم است» ایشان توضیحی نداده است که چگونه یک فرد می تواند هم در فتنه 88 و طرح آمریکایی ساقط کردن نظام اسلامی شرکت داشته باشد و هم به نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری وفادار باشد!

از آنجایی که سابقه حضور دانش آشتیانی در مخالفت با وجود بسیج در دانشگاه و همکاری با حزب منحله مشارکت نیز نمونه واضح همکاری او با کسانی ایست که درصدد نابود کردن ارزش ها و آرمان های امام راحل هستند پرواضح است که نمایندگان انقلابی به عنوان عناصره رای ملت با گزینه های فتنه گر همراهی نخواهند کرد. در نهایت در همان سال او با عدم اعتماد دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تصدی پست وزارت جا ماند.

اما معرفی دوباره دانش آشتیانی این بار در جامه کاندیدای وزارت آموزش و پروش توسط رییس جمهور نشان میدهد که دولت اسیر جناح های سیاسی است و توصیه مقام معظم رهبری را به فراموشی سپرده است. امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار هیات دولت سال 93 فرمودند:« علائق اعضای دولت به برخی جناح های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح بندیها شوند.»

وزارت فرهنگی وارشاد سهم معاون فرهنگی ستاد روحانی/ داستان شکایت صالحی امیری از نمایندگان مخالف

سیدرضا صالحی امیری که تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی تا مقطع ارشد گذرانده و دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد کسب کرده است گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است.

او که سابقه فعالیت امنیتی نیز داشته است در دوره اصلاحات مشاور رییس جمهور بوده است و در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال92 معاون فرهنگی ستاد دکتر روحانی نیز بود که بعد از انتخابات به عنوان گزینه وزارت ورزش وجوانان به مجلس معرفی شد اما از صندلی این وزارتخانه جا ماند.

صالحی امیری که در جلسه رای اعتماد خود با صحبت نمایندگان مخالف خود پیرامون موضوعاتی چون پرونده بیمه ایران، قاچاق سوخت، ضرب و شتم رزمندگان در زمان مسیولیت در اداره اطلاعات خوزستان وسرقت علمی و چاپ23 کتاب تنها در یک سال مواجه شد، این گونه اظهار داشت که صحبت های مخالفان «ناصحیح»، «ناصواب» و«تهمت» است و بدون دفاع از خود افزود: « هیچگاه علیه هیچ شخصی و هیچ نهادی در این تریبون صحبت نخواهم کرد.»

اما بعد از رای گیری و عدم کسب رای اعتماد، از نمایندگان مخالف خود یعنی الیاس نادران و احمد توکلی شکایت کرد. رییس جمهور نیز او را به ریاست اداره سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گماشت.
بسیاری از صاحب نظران معتقدند با توجه به سابقه امنیتی و جناح سیاسی، صالحی امیری در صورت تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد مشکلات و موانع بسیاری در راه منتقدان دولت ایجاد خواهد کرد.

وقتی هدف سیاسی باشد تجربه به مسلخ میرود

مسعودسلطانی فر سومین وآخرین نفری است که توسط مجلس نهم نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند اما این بار هم به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.
ایشان که فوق لیسانس علوم سیاسی دارد عضو حزب اعتماد ملی نیز هست و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام با دکتر روحانی سابقه آشنایی و همکاری داشته ودر مجلس شورای اسلامی به خاطر نداشتن تجربه کافی در حوزه ورزش و سیاسی بودن انتخاب او برای این پست با رای عدم اعتماد روبه رو شد. جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون مجلس در این باره میگوید:« ایشان در ابتدای شروع به کار کابینه دولت یازدهم هم از سوی رییس جمهور به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان مجلس معرفی شدند ولی مجلس به این فرد رای نداد. آن هم به دلیل عدم تخصص ایشان و ارتباط نداشتن این فرد با ورزش و عدم تجربه کافی در این زمینه بود. نمی دانم بعد از این دو سه سال ایشان چه تجربه ای کسب کرد که دوباره معرفی شد واین سوال مهم است چون در مرتبه قبل مجلس به ایشان رای نداد.»

مسعود سلطانی فر بعد از عدم راهیابی به وزارتخانه ورزش و جوانان، توسط رییس جمهور به سمت معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد وامروز دوباره وارد بهارستان میشود تا شاید مورد تایید نمایندگان قرار بگیرد.

با گذشت قریب به سه سال ونیم هنوز جریان فرهنگی استحاله گر وابسته به طیف براندازان اصلاح طلب، بر سهم خواهی از دولت روحانی و گرفتن وزارتخانه های فرهنگی دولت مصر بوده و به دنبال استفاده سیاسی از این وزارتخانه های حساس دارد. معرفی سه کاندیدایی که قبلا مجلس به دلیل فعالیت در فتنه آمریکایی-صهیونیستی 88، عدم تخصص در وزارتخانه معرفی شده ونگاه امنیتی به وزارتخانه فرهنگی و.. دست رد به سینه آنها زده آن هم در ماه های پایانی دولت، شائبه ها در سیاسی بودن ولجاجت در این انتخاب را دامن زده است. خصوصا اینکه تغییرات در وزارتخانه های فرهنگی با وجود مشکلات عدیده مردم در حوزه های اقتصادی نمی تواند باعث شود که مردم حاشیه را جای اصل ناکارامدی اقتصادی دولت به فراموشی بسپرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. شعاری نو
    حقوق ملی یا حقوق اسلامی
    ایا حقوق ملی د ر اسلام محقق میشود ایا در اسلام به حقوق ملی میتوان رسید ایا حقوق ملی با حقوق اسلامی منطبق است باز هم
    کلمه ای مظلوم چون ازادی چون حقوق شهروندی (مجموعه ای چاپی از قوانین مصوب و موجود به صورت کتابچه ) چون حقوق
    اقوام شاید بعضی ها حقوقی خارج از اسلام را خواستارند که با
    سر دادن شعاری نو میخواهند از اسلام عبور کنند اگر در اسلام
    است که میتوان با فریاد و رجوع به منابع اسلامی انرا محقق کرد
    و اگر این حقوق خارج از اسلام و قانون اساسی است پس مجری
    قانون اساسی نمیتواند وعده ویا شعاری خارج از ان بدهد که
    مشروعیت خود او با همین قانون اساسی است و شاید هم فریبی
    برای افکار عمومی ومشغول کردن مردم و پنهان کردن ناتوانیهای اجرایی و عملی خود و شاید هم گنجاندن و پنهان کردن اهداف سیاسی گروهی خود در این شعارها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ م م ج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا