خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: عملکرد و شعارهای دولت سیزدهم را کنار هم بگذاریم

نماینده مجلس گفت: مگر نمی‌گفتند ارزانی خواهیم داشت و یک میلیون خانه می‌سازیم و مشکل بیکاری را حل خواهیم کرد؟! آیا آنها را انجام دادند.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان با بیان اینکه  خترانی که به خیابان آمدند و روسری‌هایشان را برداشتند را چه کسی تربیت کرده؟! ما تربیت کردیم؛ پس به جای اینکه آن‌ها را بزنیم باید خودمان را بزنیم، گفت: من نتوانستم مفاهیم را درست منتقل کنم تا او را آگاهش کنم که چگونه زندگی کند. مدرسه، دانشگاه، تلویزیون، رادیو همه دست ما بوده است؛ چرا این مسائل پیش آمده؟ به جای آنکه خودمان را بزنیم آن‌ها را می‌زنیم! امروز مردم را مقابل خود قرار داده‌ایم، چرا که آن‌ها بسیاری از چیزهایی که به آنان می‌گوییم را قبول ندارند.
 
روز شمار یک سالگی دولت سیزدهم در حالی به صدا در می‌آید که تا امروز کابینه دولت ابراهیم رییسی نتوانسته است به بسیاری از شعارهای  خود جامه عمل بپوشاند. هر هفته در بهارستان صحبت از استیضاح وزرا می‌شود و سوی دیگر، اقدام به ترمیم دولت به گوش می‌رسد.

اما این روزها با وجود تمام انتقادات، عده‌ای دلیل عدم مدیریت دولت جوان انقلابی را در دولت دوازدهم حسن روحانی کنکاش می‌کنند.
 
حال در این‌باره مسعود پزشکیان گفت: وقتی کسی نتواند زمینی را درست کند می‌گوید من نبودم و دیگری بود. ریشه مشکلات امروز ما در نگاه، سیاست، نوع چینش و برخوردهای ماست. طی نطقی که در مجلس داشتم گفتم، مدیریت یک علم است. حال اگر بگوییم مدیران سابق بد هستند، در مقابل باید مدیر خوب هم معرفی کنید؛ اینکه کجا درس خوانده، دوره دیده و کار کرده است. تیم جدید مدیران قبلی را حذف و خود سرکار آمدند و امروز که نمی‌توانند کار کنند می‌گویند، تیم قبلی مقصر است اما اگر شما مدیرانی خوبی هستید؛ اوضاع را بهبود ببخشید!

حذف ارز ترجیحی کار درستی بود اما باید کنترل و مدیریت صورت می‌گرفت

وی در همن زمینه افزود: حذف ارز ترجیحی و کمبود دارو در بازار توسط مدیران فعلی صورت گرفته است نه تیم قبلی! مدیران فعلی باید مدیریت می‌کردند که نکردند. حذف ارز ترجیحی کار درستی بود، اما باید کنترل و مدیریت صورت می‌گرفت تا تولید کننده و مصرف کننده آسیب نبینند.

شعارها و عملکرد امروز دولت سیزدهم را کنار هم بگذاریم!

پزشکیان در باب عملکرد دولت سیزدهم افزود: کافی است شعارها و گفته‌ها را قبل از انتخابات و عملکرد امروز آن‌ها را کنار هم بگذاریم؛ مگر نمی‌گفتند ارزانی خواهیم داشت و یک میلیون خانه می‌سازیم و مشکل بیکاری را حل خواهیم کرد؟! آیا آنها را انجام دادند؟ نه تنها آ‌ن‌ها را انجام ندادند بلکه همه چیز گران‌ و مردم نگران‌تر شدند، قدرت خرید کارمندان و بازنشسته‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، ۵۰ درصد تورم و در مقابل ۱۰ درصد حقوق آن‌ها را افزایش داده‌اند.

بازداشت‌ مصطفی تاجزاده از عدم پاسخگویی منطقی در جامعه است

وی در ادامه در خصوص بازداشت مصطفی تاجزاده نیز گفت: بازداشت‌ مصطفی تاجزاده ناشی از عدم پاسخگویی منطقی در جامعه است. کسی از نقد و گفتار می‌ترسد که خود علم و منطق پاسخگویی نداشته باشد. همه‌ی رسانه‌ها، منبرها، دانشگاه‌ها و تریبون‌ها را در دست دارند. اگر چهار نفر حرف بی‌ربط می‌زنند در مقابل شما، شما حرف با ربط بزنً آنگاه مردم مقایسه می‌کنند و آنچه حق است را می‌پذیرند، نه اینکه اگر کسی خواست حرفی بزند به این خاطر که امنیت جامعه را به هم میزند آن را حذف کنی! امنیت دست شما است، تفکر و انتقال اندیشه را هم از صداوسیما، رادیو و رسانه‌ها در دست دارید! پس اطلاعات درست بدهید که اگر حرف بی‌ربطی زده شد مردم نپذیرند. این یک ضعف منطق است که ما با فکر و اندیشه جامعه اینگونه برخورد می کنیم.

امروز مردم را مقابل خود قرار داده‌ایم، آن‌ها بسیاری از چیزهایی که به آنان می‌گوییم را قبول ندارند

پزشکیان ادامه داد: اینکه ما در مقابل اندیشه و فکر به جای آنکه پاسخ فکری و آگاهانه بدهیم، می‌گیریم، می‌بندیم و زندانی میکنیم این نشان ضعف است و گوی پاسخی برای خیلی از حرف‌ها نداریم و زور می‌گوییم؛ در غیر این صورت باید پاسخی داد تا مردم بپذیرند. دخترانی که به خیابان آمدند و روسری‌هایشان را برداشتند را چه کسی تربیت کرده؟! ما تربیت کردیم؛ پس به جای اینکه آن‌ها را بزنیم باید خودمان را بزنیم. من نتوانستم مفاهیم را درست منتقل کنم تا او را آگاهش کنم که چگونه زندگی کند. مدرسه، دانشگاه، تلویزیون، رادیو همه دست ما بوده است؛ چرا این مسائل پیش آمده؟ به جای آنکه خودمان را بزنیم آن‌ها را می‌زنیم! امروز مردم را مقابل خود قرار داده‌ایم، چرا که آن‌ها بسیاری از چیزهایی که به آنان می‌گوییم را قبول ندارند.

شعارها و عملکرد امروز دولت سیزدهم را کنار هم بگذاریم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌‌‌سیستم‌متمرکز‌اداره‌کشور‌علت‌
    ناکامیهاست‌.این‌سیستم‌دیکته‌
    انگلیسیها‌وروسها‌برای‌اداره‌ایران‌است
    سیستم‌یادگار‌‌پهلوی‌اول‌است‌.البته‌
    پهلویهاکار‌با‌این‌سیستم‌را‌‌به‌دلیل‌لایک
    بودن‌بهتر‌میچرخانیدند‌یک‌فدراتیو
    اقتصادی‌وفرهنگی‌‌وانتظامی‌‌و
    انتخا‌باتی‌استانداران‌وفرمانداران‌
    دولت‌مرکزی‌‌امور‌خارجی‌ونظامی‌و
    امنیتی‌وهماهنگ‌کننده‌بین‌مناطق
    ‌و….باشددشمنان‌اسلام‌با‌همین‌سیستم
    علی‌رغم‌بی‌اخلاقی‌وبیحیائی‌مبتذل
    پایه‌های‌تشکیلات‌وانسجام‌ساختار
    ها‌را‌ایجاد‌کردند‌اپوزیسیون‌ومخالف
    سیاسی‌آنها‌‌دعواهایشان‌در‌روزنامه
    ورسانه‌است‌درمجالس‌است‌‌‌انقلاب
    اسلامی‌باید‌جهت‌تعمیق‌ارزشها‌از‌تجارب
    جهانی‌استفاده‌کند‌خطبه‌مالک‌اشتر‌در
    نهج‌البلا‌غه‌همین‌‌روند‌است‌‌.بالاخره‌باید
    سیستمی‌باشد‌که‌ترازو‌وحساب‌وکتاب
    ‌وتقسیم‌وتوزیع‌ودقیق‌وتوسط‌
    شایستگان‌‌باشد‌‌‌والا‌انتقاد‌نتیجه‌ندارد
    آقای‌رئیسی‌اهل‌باند‌بازی‌نیست‌مشخص
    است‌اما‌با‌این‌سیستم‌مدیریتی‌همین
    میشود‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا