خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متهم: مقتول به دخترم تعرض کرده بود

روزنامه ی «شرق» نوشت: مردی که مدعی است مرتکب قتل شده چون مقتول به دختر او تعرض کرده ‌بود، برای بار دوم پای میز محاکمه رفت. به گزارش خبرنگار ما، این قتل سال ٩٣ اتفاق افتاد و مأموران زمانی متوجه موضوع شدند که خانواده مردی به نام سیاوش به پلیس خبر دادند او گم شده‌ است.

بعد از چند روز جست‌وجو، در نهایت جسد سوخته سیاوش پیدا شد و تحقیقات بعدی نشان داد این مرد آخرین‌بار همراه دوستش کاوه بوده است. وقتی کاوه بازداشت شد، به قتل اعتراف کرد و گفت: من سیاوش را به قتل رساندم چون او به دخترم تعرض کرده‌ بود.

کاوه درباره آنچه اتفاق افتاده ‌بود، گفت: یک روز دخترم به من گفت بابا عمو سیاوش من را اذیت کرد و من هم به مامان گفتم. وقتی این موضوع را از همسرم پرسیدم، او گفت دخترمان موضوع را به او گفته‌ و همسرم هم بچه را پیش دکتر برده، اما دکتر اعلام کرده آسیبی به بچه نرسیده‌ است.

متهم گفت: این موضوع خیلی ناراحتم کرد و تصمیم گرفتم از سیاوش انتقام بگیرم و او را ادب کنم. یک روز با سیاوش تماس گرفتم و به او گفتم که تولد دخترم است و از او خواستم برایم وسایل جشن تولد بیاورد. سیاوش در کار فروش وسایل جشن بود. او هم چند بادکنک و وسیله دیگر آورد. به او گفتم حالا که تا اینجا آمدی، بیا کمک کن چند وسیله را جابه‌جا کنم. با هم به انباری رفتیم در آنجا از سیاوش درباره حرفی که دخترم گفته ‌بود توضیح خواستم. انتظار داشتم سیاوش عذرخواهی کند و بگوید از کارش پشیمان است، اما او به من گفت خوب کردم و از کارم هم پشیمان نیستم. آن‌قدر از دستش ناراحت شدم که دست و پایش را بستم و همان‌جا در انباری رهایش کردم. نیمه‌های شب بود که به انباری رفتم و او را خفه کردم. بعد جسد را پشت صندوق ماشین گذاشتم و به بیابان بردم و در آنجا رویش نفت ریختم و به آتش کشیدم.بعد از آن بود که موضوع را به برادرم گفتم و چند روز بعد هم بازداشت شدم. با اعتراف این مرد، برادر او هم بازداشت شد و گفته‌های کاوه را تأیید کرد. با پایان جلسات بازجویی، کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای محاکمه به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند و سپس اولیای‌دم درخواست قصاص خود را مطرح کردند. متهم یک‌بار دیگر جزئیات را توضیح داد و گفت دست به قتل زده ‌است چون مقتول دخترش را مورد تعرض قرار داده‌ است. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به پرداخت دیه و حبس و متهم ردیف دوم را به حبس محکوم کردند. آنها کاوه را مستحق قصاص ندانسته و مقتول را مهدورالدم تشخیص دادند. با صدور رأی، اولیای‌دم به آن اعتراض کردند و دیوان‌عالی کشور رأی حبس و دیه را نقض کرد و آن را درست ندانست به‌این‌ترتیب پرونده به شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته یک ‌بار دیگر متهمان پای میز محاکمه رفتند. کاوه، متهم ردیف اول، باز هم اعتراف کرد مرتکب قتل شده ‌است و گفت: من برای دفاع از دخترم و به‌خاطر تعرضی که به دخترم شده ‌بود، مقتول را مستحق مرگ می‌دانستم و او را کشتم. سپس نوبت به متهم ردیف دوم رسید. او اتهام معاونت در قتل را رد کرد و گفت: من زمانی در جریان قتل قرار گرفتم که برادرم سیاوش را کشته ‌بود و حتی جسد را منتقل کرده‌ بود. من در انتقال جسد هم نقشی نداشتم و همه‌چیز تمام شده‌ بود که برادرم با من تماس گرفت و گفت دست به قتل زده ‌است.  فقط اینکه من می‌دانستم قتلی اتفاق افتاده و آن را به مأموران گزارش ندادم. آن‌هم به این دلیل بود که نمی‌خواستم برادرم بازداشت و درگیر زندان و دادگاه شود.سپس وکیل‌مدافع متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا