خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این برای داماد آمریکایی و آن برای داماد لرستان؟!

«احسان حدیدی»، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

داشتم اخبار بیست و سی را می‌دیدم که داشت درباره ادعای تقلب از سوی ترامپ کاندیدای جمهوری خواه آمریکا سخن می‌گفت.

گویی آیه «وَ مَکرُوا وَ مَکرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیرُ الْماکرینَ» – آل عمران / 54.- بر قلم نویسنده‌ی متن خبر جاری شده است و گوینده هم با لحنی شاد و خوشحال آن را می‌خواند که انگار دارد انتقام دخالت‌های آمریکا در انتخابات سال 88 ایران را می‌گیرد!

خب البته این واکنش طبیعی است و نمی‌شود خرده‌ی چندانی گرفت که به هر حال هر کنشی واکنشی دارد، به ویژه در جنگ‌های رسانه‌ای که نمی‌شود از این پاس گل ترامپ به صداوسیما به راحتی عبور کرد!

اما در میانه‌ی خبر یک اسم مرا به شگفتی واداشت و آن هم تکرار نام میرحسین موسوی بود بدون آنکه در این خبر چند دقیقه‌ای حتی یک بار تصویر او را نشان دهند و فقط بر شباهت کاندیدای آمریکا با او تاکید می‌ورزید.

در جملات آخر هم به بیان لطیفه‌های اصولگرایان درباره جمله‌ی خلاف منطق و مشهور زهرا رهنورد که همان داماد لرستان و حالا داماد ایالتهای آمریکا اشاره داشتند.

به راستی نمی‌توان منکر این بود که واژه‌ی تقلب از زبان هر دو نفر دارد بیان می‌شود، اما آیه‌ی وَلا یجرِمَنَّکم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا (و البته شما را نباید عداوت و دشمنی گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید – مائده/8- را از یاد برده‌اند؟!

بلی؛ نمی‌توان منکر برخی اشتباهات میرحسین موسوی شد که می‌پندارم ایشان با آن اعتراضات خلاف رویه‌ی قانونی موجود، بیشترین خدمت را به استمرار عملکرد غیر قاونی احمدی‌نژ اد داشت که این بحث مجال دیگری می‌طلبد؛

اما به راستی این مطابق عدل و انصاف است که بخواهیم شش سال او در گوشه‌ای نگه داشته شود و مکرر به نقد و محاکمه‌ی یک طرفه او پرداخته شود؟

اهل مفصل نوشتن نیستم ولی باور کنید الانسان حریص ٌ علی ما مُنِع؛ باور کنید آدمیان حریص و مشتاق می‌شوند بر آنچه او را منع و بازدارندگی بگذارند.

اگر امروز ایشان برطریق محاکمه، آن هم علنی و با حضور هیات منصفه‌ی مردمی، بازخواست می‌شد و با رأی دادگاه حتی به زندان می‌رفت، شرینی و حلاوت شنیدن کنایه‌ی «داماد ایالت آمریکایی» دو چندان می‌شد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب حديدي، اينان 8 سال هرچه دلشان خواست گفتند و نوشتند و اندازه گيري کردند و بريدند و دوختند و تن ملت کردند، اين آخري هم نوش جانشان! بالاخره روزي فرا ميرسد که همين جانشان را هم از دست خواهند داد، آنچه مهم است اين است که بايد آرزو کنند حساب و کتابي در کار نباشد (که قريب به يقين هم يقين را هم دارند) و گرنه خودشان بخوبي ميدانند که چه کرده اند و ميکنند! ضمنا” اين ميرحسين، عجب ميخي در گلوي اينان شده، دمش گرم. در پايان ذکر اين نکته ضروري است که اگر ترامپ همان ميرحسين است، بنظر شما خانم کلينتون کيست!؟

  2. عمل کرد دولت احمدی نژاد و دست آوردش تا سال ۹۲ ، اون ۸ سال سیاه و شوم تاریخ ایران ، خود بهترین گواه ست ، که این عزیزان دربند دنبال حق و حقیقت بودند . ما ملت هم به بوق و شیپور تبلیغاتی جناح هوچیگر عادت کرده ایم و قدرت انتخاب رسانه ای هم زیاد ، با فشار یک دکمه ، رقبای صدا و سیمای میلی در خدمت هستند.

  3. درود بر شما. اينان از هر فضا و موقعيتي براي كوبيدن مهندس موسوي استفاده مي كنند. اسمان و ريسمان را بهم مي بافند تا انتخابات سال88 توجيه شود!چنان آب و تاب مي دهند كه انگار مقصر فقط موسوي بوده است.هنوز توجه ندارند كه براي افكار عمومي هنوز روشن نيست كه چرا بايد موسوي. رهنورد و كروبي بايد از سال88تاكنون بايد در حصر باشند. بلاخره قيامتي هم هست!بنازم به صدا و سيماي خودمون.

  4. جناب حدیدی لطفا یک بار دیگر به نوشته خود فکر کنید قامت خود را نگاه کنید و با بلندای میر حسن بنگرید. آن وقت نظرتان در مورد مقاله بنویسید. اعترض میر حسین آمدن روحانی را ناگزیر کرد نه ادامه حاکمیت احمدی نژاد که از مدتها قبل تصمیم بر ادامه عملکردش گرفته شده بود.

    1. مگر برای نقد به قدوقامت احتیاج هست؟
      به میزان صحت استدلال و تمسک به راستی و حق طلبی است
      اگر اعتراض میرحسین اینقدر راهشگا بود که خودش شش سال در کوچه ی اختر نمی ماند!!!

  5. خوبی داستان اینه که کسی که با تمام حربه ها وارد پاستور کردند شد تف سر بالا برگشت تو صورت کسانی که رییس جمهورش کردند. به این میگویند دست انتقام خدا.اگر بفهمند که بعید است ولی با بخشنامه و فتوی و دسیسه نامه نمیتوان مردم را داشت.مردم عقل دارند.

  6. دیروز هم در مجالس آقای نقوی میرحسین را عامل آمریکا معرفی کرد . همه ی بزرگواران نظام شاهدند و بعضی اعتراف می کنند و بعضی هم تقیه می کنند که مهندس موسوی نه عامل آمریکاست نه فتنه گر ، دولت جنگ در طول تاریخ انقلاب بهترین و موفق ترین دولت بود که با کمترین درآمد نفتی توانست هم جنگ را مدیریت کند و هم معیشت مردم را راه بیندازد و هم در آبادانی این مملکت گام های موثری بردارد . امروز عزیزی را به وجدانش سوگند دادم که آیا ابادانی و پیشرفت های همه جانبه در دوران مهندس بیشتر و. بهتر بود یا بعد از مهندس ، هر چند از اصول گراها بود اما آدم با انصافی بود گفت نه اخوی سهم دولت مهندس موسوی از همه ی اینها بیشتر بود اما اینک مهندس موسوی در خانه اش حبس شده و این اشباه الرجال ها میدان داری می کنند و هر روز هم به تاخت و تازشان می افزایند . اما بدانیم که روزی که یوم تبلی السرایر در آید این شرمندگان وجدان و افکار عمومی چه جوابی خواهند داشت ؟ مهندس نه اشتباه داشت و نه اشتباهی را دچار شد بلکه نتیجه آن اتفاقات را نتوانست بپذیرد .

  7. اولا که اعتراض به انتخابات 88 از سوی مردم شروع شد و نه از سوی موسوی . موسوی با اعتراضات مردم همراه شد . ثانیا اعتراض خلاف کدام “رویه قانونی” بود ؟
    قانون اساسی راهپیمایی بدون همراه داشتن سلاح را حق مردم ایران دانسته است ، عمل کسانی که آن را مقید به کسب مجوز کرده اند خلاف قانون است . مردم که علیه خود راه پیمایی نمیکنند ، راهپیمایی معمولا در اعتراض به به یک اقدام دولت صورت میگیرد که مشروط کردن آن به اجازه دولت ، هم خلاف شرع و قانون است و هم خلاف عقل و منطق ، که این هر چهار امروزه در کشور ما غایب هستند !

  8. یکی به میخ یکی به نعل اسمش را هم گذاشتید انصاف نیوز.اعتراضات مهندس موسوی بود که فرصت مهندسی انتخابات را از اصولگرایان گرفت و این دولت اعتدال بر سرکار آمد.اما خوشی فعلی زده زیر دل شما و خقایق را نمیگویید.متاسفم و نیز بدانید که سخن خانم رهنورد در مورد داماد لرستان بیان عامیانه ی این استدلال بود که چطور امکان داد در تمام استانهای کشور الگوی رای بطور یکساتی تکرار شود؟

  9. انصاف ، کامنت مرا بتاریخ ۱۰ آبان ۹:۳۳ هنوز تائید نکردی ، چندین مورد دیگه هم بود ، خسته نباشید!

  10. احمدينژادبادور زدن قوانين وعدم پاسخگويى اختلاس رادرون نظام ادارى سازماندهى كردحالارييس جمهورونخست وزيرى كه
    خدمت كرده اندواختلاس نكرده انددرحبس واحمدينژادسخن
    پراكني هم ميكند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا