خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فقدان راهبرد جامع توسعه کیفیت در کشور

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران در نخستین روز پنجمین همایش مدیریت کیفیت گفت هنوز راهبرد جامعی برای توسعه کیفیت در کشور نداریم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در پنجمین همایش مدیریت کیفیت که طی روزهای 9 و 10 آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، فرزین انتصاریان گفت ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی باید با اجرای برنامه های پنجساله تحقق یابد.

وی افزود: متأسفانه تاکنون راهبرد جامعی برای توسعه کیفیت در کشور نداشته ایم و تنها در برنامه های پنجساله به ابعاد کمی امور توسعه ای پرداخته شده است.

انتصاریان تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری شورایعالی استاندارد در مصوبه خود تدوین راهبرد ملی کیفیت را خواستار شد و سازمان ملی استاندارد را مأمور تدارک ساز و کار آن کرد. وی ادامه داد در تعریف ابعاد راهبردی لازم است در لایه اول،‌راهبرد کیفیت مشخص شود که در حوزه کلان چه اقداماتی باید صورت گیرد و یکی از موارد استاندارد سازی است.

انتصاریان گفت: بازنگری جامع قانون جدید سازمان استاندارد و انطباق دقیق آن با اصول رویکرد نوین استاندارد سازی اهمیت اساسی دارد. همچنین وی تاکید کرد اجرای کامل قانون حمایت از حقوق مصرف کننده که تصویر کمرنگی از قانون مشابه در کشورهای پیشرفته بوده و در چند سال گذشته تصویب و برای اجرای به دولت نیز ابلاغ شده است، جایگاه خاصی خواهد داشت.

افزایش بهره وری با سرمایه گذاری در کیفیت
در بخش دیگری از این همایش، رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت سرمایه گذاری در کیفیت سبب افزایش بهره وری و رقابت پذیر می شود؛ مولفه های اثرگذار در بهره وری و کیفیت بسیار به هم نزدیک هستند و سرمایه گذاری در کیفیت ، بهره وری را به دنبال دارد و هر دو منجر به افزایش رقابت پذیری می شوند. در دنیا اگر محصولی کیفیت لازم را نداشته باشد قادر به حضور در بازارها نخواهد بود و بهره وری تابعی از رقابت پذیری است.

طباطبایی تصریح کرد در یک بازه حدود 45 سالی از سال 1970 تا 2014 رشد بهره وری کشور 4.3 درصد بوده است و 3 واحد درصد از 3.6 درصد رشد به مدد تزریق سرمایه ایجاد شد و تقریبا بهره وری صفر داشتیم.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت : قیمت نفت نتوانست در رشد بهره وری به ما کمک کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا