خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه شنبه، «مردم باید ببینند که این مجلس با قبلی تفاوت دارد»

جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید با حضور وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش جوانان بعد از ظهر دوشنبه در محل کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اعضای این فراکسیون به اجماع از وزرای پیشنهادی اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، در آغاز این جلسه داود محمدی با اشاره به بررسی سوابق و عملکرد دانش آشتیانی در کمیته آموزش و پرورش فراکسیون امید گفت:‌ آقای دانش آشتیانی فردی مومن،‌ متدین و دارای سوابق روشن در مسائل اعتقادی و انقلابی است. البته ما نسبت به هر سه وزیر پیشنهادی نگاه مثبت داریم اما در مورد آقای آشتیانی فشار تبلیغاتی و مسموم بیشتری وجود داشت و سعی کردیم این فشارها را خنثی کنیم.

محمد علی وکیلی نیز با ارائه گزارشی از کمیته ورزش این فراکسیون  یادآور شد: تجربه آقای سلطانی فر در حوزه ورزش نشان از ریسک پذیری و برنامه نوآورانه ایشان دارد و ناظر به جوانب مختلف است. جمع بندی کمیته این است که آقای سلطانی فر همچون میراث فرهنگی می‌تواند در وزارت ورزش موفق عمل کند و ان‌شاءالله شاهد تحرکی در این حوزه خواهیم بود و این امر میزان رضایت‌مندی را در بدنه وزارت ورزش افزایش می‌دهد. ایشان همچنین در بخش جوانان موافق انتزاع است که البته این امر باید در سند جامع ورزش جوانان دیده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ نیز با ارائه گزارش کمیته فرهنگ و ارشاد گفت که نگاه این کمیته در بررسی صلاحیت هر سه وزیر پیشنهادی نگاه مثبتی بوده است.

در ادامه جلسه فراکسیون امید دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در اظهاراتی گفت: مهمترین عاملی می‌تواند که به توسعه کشور کمک کند این است که در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم علتش هم این است که سرمایه‌های انسانی ما به ویژه در مقاطع آموزش متوسطه مهارت های لازم را کسب می‌کنند تا کارآفرین تربیت شوند و سرمایه انسانی در برنامه‌های توسعه و سند تحول جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: ما باید زیرساخت‌هایی را در وزارت آموزش و پرورش ایجاد کنیم که اهداف سند تحول تحقق یابد چرا که در حال حاضر ساختار و بدنه فعلی توان اجرای این برنامه ها را ندارد. همچنین مسئله کاهش تصدی‌گری در کاهش تمرکز گرایی در آموزش و پرورش از دیگر نکات مهم است و ما باید اختیارات را به حوزه‌های پایین‌تر و جاهایی مثل مدارس بدهیم که نقش کلیدی در آموزش و پرورش ایفا می‌کنند در حال حاضر معلمان می گویند که اختیارات کافی را برای اجرای برنامه ها در مدارس ندارند.

صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از تغییرات صورت گرفته مجلس دهم نسبت به دوره گذشته مجلس خاطر نشان کرد: ایجاد این تغییرات در نظام سیاسی را باید به عنوان یک شجره طیبه دانست.

وی نیاز اصلی وزارت ارشاد را برقراری ثبات و آرامش فضای فرهنگی کشور دانست و یادآور شد:‌ این وزارتخانه به شدت ضربه دیده و نوعی ناامیدی در کارکنان آن ایجاد شده لذا کسی که در راس این وزارتخانه قرار می‌گیرد باید در جهت ایجاد ثبات و آرامش تلاش کند زیرا این وزارتخانه بستر توسعه فرهنگی است و مهمترین نیاز کشور هم انسجام فرهنگی است.

صالحی امیری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدافع دائمی هنرمندان و اصحاب فکر و قلم است یادآور شد:‌ دولت موظف است از جامعه هنری دفاع کند و ما نیازمند به نگاه جدید در حوزه فرهنگ برای جلوگیری از زیرزمینی شدن فرهنگ و هنر کشور هستیم که امری ویران کننده است متاسفانه به خاطر مضایقی که برای جوانان ایجاد می‌شود فرهنگ به سمت زیرزمینی شدن پیش می‌رود.

سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید اظهار کرد: دو رویکرد مبنای برنامه ریزی‌های آینده وزارت ورزش و جوانان خواهد بود که اصلی‌ترین آن‌ها چابک سازی و کوچک سازی ستاد وزارت خانه و واگذاری تصدی گری به فدراسیون های ورزشی است تا جایگاه اجرایی ، حقوقی و عملیاتی فدراسیون ها پررنگ شود.

وی با تاکید بر لزوم فعال کردن اقتصاد ورزش نیز یادآور شد:‌ این موضوع فراتر و جامع‌تر از خصوصی سازی در ورزش است. ما امروز وقتی می‌خواهیم یک باشگاه ورزشی مورد حمایت قرار گیرد به صنایع و کارخانجات مختلف التماس می‌کنیم که این باشگاه‌ها را حمایت کنند زیرا مجموع فعالیت های باشگاه محل هزینه است و نه محل درآمد.

سلطانی‌فر با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل تامین مالی ورزش کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم وضعیت توام با گشایشی ایجاد شود که ما در این زمینه نیازمند همگرایی همه نمایندگان خصوصا فراکسیون امید هستیم. در بخش جوانان هم نقش سیاستگذاری هماهنگی بین بخشی باید مورد توجه قرار گیرد. آنچه که در بخش جوانان بیش از اعتبار مورد نیاز است افزایش اختیارات قانونی وزار ت خانه است تا بتوانیم با شفاف شدن این اختیارات از همگرایی دستگاه های مختلف استفاده کنیم.

مرتضی بانک قائم مقام نهاد ریاست جمهوری در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید این فراکسیون را از یاران دولت تدبیر و امید عنوان و خاطر نشان کرد: نمایندگان عضو فراکسیون امید توانستند با حفظ مواضع اصولی خود به حل معضلات کشور کمک کنند.

وی با اشاره به تغییر کابینه و گزینه های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت خانه های آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد یادآور شد:‌ هر سه وزیر پیشنهادی از عناصر و شخصیت های برجسته کشور هستند که در حوزه های مختلف توانسته اند اثرگذار و موفق باشند.

وی یادآور شد:‌ این که وزرای پیشنهادی دولت بعضا در دوره های گذشته به مجلس معرفی شده اند نشان می دهد که دولت می‌تواند همچنان از برنامه های این افراد استفاده کند  به ویژه آقای دانش آشتیانی از شخصیت‌های مهم علمی کشور هستند که سابقه تحقیق و پژوهش و فعالیت اجرایی دارند و می‌توانند سکان این وزارت خانه مهم آموزش و پرورش را به دست بگیرند.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست مجمع عمومی فراکسیون امید برخی اعضای این فراکسیون نیز به بیان نظرات خود در مورد وزرای پیشنهادی پرداختند.

محمد قمی نماینده تهران در اظهاراتی خواستار تداوم تعامل وزرای پیشنهادی پس از استقرار در وزارتخانه‌های مربوطه شد.

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید نیز ترمیم کابینه را از ضروریات عنوان و خاطرنشان کرد: اگر چه این تغییرات قدری دیر اتفاق افتاد و کامل نیست اما همین مقدار هم غنیمت است و ما امیدواریم این تغییر بتواند خون تازه‌ای در کالبد دولت جاری کند و اسباب رضایتمندی مردم را فراهم سازد.

وی با اشاره به برخی گلایه‌های اعضای فراکسیون امید از دولت یادآور شد: اکنون وقت تسویه‌حساب نیست و ما باید تمام‌قد برای حمایت از وزرای پیشنهادی قدم برداریم.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران نیز یادآور شد:‌ سناریوی طرف مقابل افزایش فشار بر وزرای پیشنهادی است. آنها فضاسازی بیرونی را انجام دادند و در داخل هم با شدیدترین لحن ممکن نسبت به وزرای پیشنهادی  اظهاراتی مطرح کرده‌اند.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران نیز با اشاره به انتقادات اعضای فراکسیون امید نسبت به دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با این وجود ما با هزار دلیل دیگر می‌گوییم که سه وزیر پیشنهادی باید از مجلس رای اعتماد بگیرند و مردم باید ببینند که این مجلس با مجلس نهم تفاوت دارد.

عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید هم در اظهاراتی گفت: ما در جلسه رای اعتماد با سه سناریو روبه‌رو هستیم. یا وزرا مثل آقای طیب‌نیا روز آرامی در پیش خواهند داشت یا مثل آقای پورمحمدی روز سختی خواهند داشت یا مثل آقای زنگنه روز خیلی سختی در پیش خواهند داشت. فراکسیون و دولت باید در قبال هر یک از این سناریوها چیدمان خاصی داشته باشند.

وی با هشدار نسبت به پخش شب‌نامه و کاغذپراکنی علیه وزرای پیشنهادی نیز تصریح کرد: نکته‌ای که ما فراموش  کردیم این است که باید در صحن مجلس در جهت وحدت و انسجام ملی گفتمان‌سازی کنیم و خط بطلانی بر خودی و غیرخودی‌ها بکشیم و از این ظرفیت‌ها برای ایجاد بستری که همه در آن سهیم هستند استفاده کنیم و اجازه حذف افراد را به رقیب ندهیم.

فاطمه سعیدی نماینده تهران نیز با اشاره به سابقه تدریس خود در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: من تعصب زیادی نسبت به وزرای آموزش‌وپرورش دارم و امیدواریم هر سه وزیر پیشنهادی از  مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی اضافه کرد: بابت تدبیر آقای روحانی به خاطر وزرای پیشنهادی تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم به تدبیر آقای روحانی رای خواهم داد.

وی با طرح درخواستی از وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: از آقای دانش‌آشتیانی می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به زنان و دختران دانش‌آموز و فرهنگی داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید گفت که این فراکسیون با تمام قوا از وزرای پیشنهادی دولت حمایت خواهد کرد.

نجفی نماینده بابل نیز وزرای پیشنهادی را از نسل با تجربه مدیریتی و افرادی نواندیش توصیف کرد و گفت که سه وزارتخانه ورزش، ارشاد و آموزش‌وپرورش پایگاه رای دولت هستند.

الیاس حضرتی نماینده تهران نیز خواستار انسجام تشکیلاتی بیشتر فراکسیون امید برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شد و گفت: ما باید رقیب را جدی بگیریم چرا که شاهد بودیم که گاهی با یک پیامک سرنوشت وزیر عوض شده است.

محمود صادقی نماینده تهران نیز در اظهاراتی گفت: هر سه وزیر پیشنهادی، وزرای کابینه تدبیر و امید هستند؛ آن هم در دولتی که نوید تدبیر به مردم داد و ندای امید را در جامعه بلند کرد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم تفاوت‌های زیادی با مجلس نهم دارد، ادامه داد: امیدواریم با انسجام و همصدایی، شاهد رای قاطع به سه وزیر پیشنهادی باشیم.

احمد مازنی نماینده تهران نیز با بیان اینکه منشاء مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور مسئله فرهنگ است، گفت: ما باید این پیام را به مسئولان، صاحبان قدرت و اذهان عمومی منتقل کنیم که مجلس دهم مجلس دیگری است و با مجلس نهم تفاوت دارد.

وی همچنین گفت که عملکرد مجلس دهم در جلسه رای اعتماد فردا (سه‌شنبه) مورد قضاوت تاریخ قرار خواهد گرفت.

محمودی عضو دیگر فراکسیون امید نیز مهندسی مالی آموزش‌وپرورش، معیشت معلمین، جلب نظر دولت به آموزش و پرورش و همچنین تمرکززدایی از پروژه‌های ورزشی را از جمله مطالبات مردم از وزارت‌خانه آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید، اعضای این فراکسیون به اتفاق اعلام کردند که از وزرای پیشنهادی دولت حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا