خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ذخیره 2 میلیارد لیتر بنزین تابستانه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: اکتان بنزین مصرفی در شهر تهران از 87به 91 رسیده که این امر باعث افزایش کیفیت بنزین و کارکرد بهتر موتور خودروها شده است.
عباس کاظمی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: اکتان بالای بنزین باعث عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت می شود. افزایش اکتان بنزین در ماه های اخیر و به موازات کاهش آلایندگی بنزین مصرفی شهر تهران انجام شده است.
معاون وزیر نفت در خصوص کاهش آلایندگی بنزین توزیعی نیز گفت: هوای شهر تهران نسبت به سال گذشته بهبود یافته به طوری که میزان بنزن هوا ازppb 10 (جزء در میلیارد) در سال گذشته به 3.3 PPb در سال جاری کاهش یافته است.
کاظمی افزود: مجموع بنزن در بنزین تولیدی کشور پس از توزیع بنزین پاک و واردات یورو 4 از حدود 2 درصد با کاهش نیم درصدی به 1.5 درصد می رسد.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به ذخیره بیش از 2 میلیارد لیتر بنزین در کشور، گفت: ذخایر بنزین کشور کافی و پاسخگوی نیاز کشور است.
کاظمی اضافه کرد: به منظور تامین سوخت سفرهای تابستانی مردم، ذخیره سازی مطمئن بنزین در انبارهای نفت سراسر کشور انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 63 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه های داخل کشور تولید و بنزین وارداتی نیز به مقدار مورد نیاز با استاندارد یورو 4 وارد می شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا