خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری: بهتر بود اشغال سفارت آمریکا کوتاه می بود

علی مطهری، نایب رییس مجلس در اینستاپستی همزمان با سالگرد اشغال سفارت آمریکا، آن را ناشی از شور و هیجان ابتدای انقلاب خوانده و با برشمردن تبعات منفی ادامه ی آن نوشت: بهتر بود اشغال سفارت آمریکا در مدت کوتاهی پایان می پذیرفت.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای مطهری در پی می آید:

اصل تسخیر سفارت آمریکا را می توان به حساب شور و هیجان اوایل انقلاب و عکس العمل طبیعی مردم ایران در مقابل اقدامات آمریکا بر ضد انقلاب اسلامی پس از پیروزی گذاشت ولی طولانی شدن اشغال این سفارتخانه به نفع انقلاب و مردم ایران نبود، چون در طول 444 روز اشغال سفارت آمریکا در اثر تبلیغات گسترده رسانه های غربی چهره نامناسبی از انقلاب اسلامی در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و ما نتوانستیم چهره واقعی این انقلاب را به دنیا نشان بدهیم و پیام آن را ابلاغ کنیم. در نتیجه در یک انزوای غیر ضروری واقع شدیم و صدام حسین هم از این انزوا استفاده کرد و به کشورمان حمله کرد و دیدیم که هیچ کشوری از ما که مورد اشغال واقع شده بودیم حمایت نکرد چون قبلا چهره ای مانند داعش از ایران به نمایش گذاشته شده بود. بعدا هم قرارداد الجزایر در مجموع به ضرر ما بود و خسارتهای مالی زیادی بر ما تحمیل شد.
به هر حال بهتر بود اشغال سفارت آمریکا در مدت کوتاهی پایان می پذیرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ،
    یقین بدانید جناب مطهری که 20 -30 سالِ دیگر هم از بسیاری کارها و رفتارهای امروزمان تبری خواهیم جست ! و ایکاش ملتفت باشیم که اینقدر تاریخ را با مکررات تآسف برانگیز مواجه نکنیم!

  2. قرارداد الجزاير كه شاه ايران بر عراق تحميل كرد و قرارداد الجزاير كه بعد از انقلاب بر ملت خودمان تحميل شد حالا دنبال ثروت شاه هستندكه اگر امريكا ميداد…..غافل از اينكه اندازه يك اختلاس بانكي بي نام نشان نبوداينهمه چهل سال ثروت نفتي ومعدني وسازندگي اين ملت ازبين رفت ما هنوز با آدرس عوضي دنبال فتنه هستيم

  3. مسله جاسوسی یا عدم جاسوسی سفارت امریکا و رابطه یا قطع رابطه با امریکا می توانست در همان سال دیپلماتیک پیگیری شود…. حمله هیچ توجیهی نداشت…و به هیچ عنوان قابل توجیه و دفاع نیست…اگر حمله به سفارت امریکا انجام نمی شد یا تقبیح می شد هرگز حمله به سفارت انگلیس و عربستان توسط خودسرها اتفاق نمی افتند و اینجور ابرو و حیثیت کشور نمی رفت…و به منافع کشور و مردم ضربه نمی خورد….اگر حکم سنگینی به متهمان حمله به سفارت عربستان داده نشود که داده نمی شود ! چون خودی هستند !!!!! مطمننا دوباره حمله به یک سفارت دیگر اتفاق خواهد افتاد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا